گام شهرداری برای نوسازی تاکسیرانی استثنایی است
گام شهرداری برای نوسازی تاکسیرانی استثنایی است
رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تمام حوزه ها باید مورد توجه باشد.

باغبان در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص لایحه شهرداری مبنی بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی این اقدام را گام بلند شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی خواند و گفت: تاکنون در تبریز چنین اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش بیداری آذربایجان، او تاکید کرد: در صورت تایید نهایی این لایحه در شورا و فرمانداری شاهد ایجاد امید در بین تاکسیرانان شهر خواهیم بود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: ما باید سالانه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی برنامه ریزی داشته باشیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

او گفت: همانگونه که ما در مترو و اتوبوسرانی هزینه های کلانی را متحمل میشویم با همان نگرش به حوزه تاکسیرانی هم توجه کنیم. حمایت از حمل و نقل عمومی یک گام مثبت از سوی شهرداری و شورا بوده که منجربه توسعه شهری خواهد شد.

این عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه شهرداری باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های قانونی برای تامین اعتبار لازم استفاده کند اظهار داشت: شهرداری چانه زنی با بانک های عامل را در دستور کار خود قرار دهد تا در کوتاهترین زمان ممکن شاهد تغییر چهره ناوگان تاکسیرانی در شهر باشیم.

بر اساس این لایحه شهرداری متعهد می‌شود ۱۴ درصد از تسهیلات ۱۸ درصدی اعطایی به تاکسیرانان جهت نوسازی خودرو را پرداخت نماید.۴درصد باقیمانده توسط رانندگان پرداخت می‌شود. مدت بازپرداخت تسهیلات ۵ ساله خواهد بود.

انتهای پیام