رویکردها و راهبردهای مدیریتی شهردار تبریز / ایجاد و راه اندازی “کارخانه نوآوری” در شهرداری تبریز
رویکردها و راهبردهای مدیریتی شهردار تبریز / ایجاد و راه اندازی “کارخانه نوآوری” در شهرداری تبریز
شهردار تبریز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران بعد از روی کار آمدن، رویکردها، راهبردها و برنامه های مدیریتی و خدماتی خود را تشریح کرد.

به گزارش بیداری آذربایجان : یعقوب هوشیار در جمع خبرنگاران رسانه های محلی و سراسری، از تدوین و تعیین ۵ رویکرد کلی و ۱۴ راهبرد عملیاتی و اجرایی، به عنوان اهداف و برنامه های مدیریتی خود در مدیریت شهری تبریز خبر داد و گفت: برنامه ها و اهداف تعیین شده، با هدف اعتلاء جایگاه تبریز و توسعه جهشی این شهر طراحی و در دستور کار دوره جدید مدیریت شهری تبریز قرار گرفته است.

شهردار تبریز با اشاره به ۵ رویکرد مدیریتی خود در شهرداری گفت: تدوین الگوی مناسب برای دستیابی به تعریف کلان مدیریت شهری، بهره گیری از ظرفیت های بالای درون سازمانی شهرداری در راستای نیل به اهداف مدیریتی، برنامه ریزی و حرکت در راستای همگرایی همه دستگاه های اجرایی شهر و استان، توجه به مشارکت پذیری شهروندان، نخبگان و صاحب نظران مسایل شهری در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری و برنامه ریزی در راستای تحقق شهر هوشمند و ایده آل برای زندگی و رفاه شهروندان، پنج رویکرد اصلی شهرداری در دوره مدیریتی جدید خواهد بود.

هوشیار در ادامه همچنین به مهم ترین و اصلی ترین راهبردهای اجرایی ومدیریتی خود و تیم جدید مدیریتی شهرداری برای نیل به اهداف توسعه شهر تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: تغییر دیدگاه درون سازمانی به مدل خدمت رسانی بر پایه مدیریت جهادی و انقلابی، عبور از مدیریت و روش های خدمات رسانی سنتی به سمت مدیریت نوین با راه اندازی کارخانه نوآوری در شهرداری، تقویت و تامین درآمدهای پایدار شهری با الگوهای نوین مالی و سرمایه گذاری، بهره گیری از ظرفیت های داخلی سازمان بر مبنای مولدسازی نیروها و افکار، توجه جدی به نهادینه کردن عدالت اجتماعی در ارایه خدمات به شهروندان، ایجاد تحول و توسعه جهشی در تمامی ابعاد و حوزه ها، پرهیز از مدیریت جزیره ای در ارایه خدمات، برجسته سازی ظرفیت های مغفول در تمامی حوزه های مبتنی بر وظایف شهرداری، برنامه ریزی در راستای احیای بافت های فرسوده شهری و ساماندهی حاشیه نشینی، اهتمام به مدیرپروری از بین جوانان خلاق داخل سازمان بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و فعال سازی ظرفیت های مدیریتی در بخش سلامت و ورزش، از مهم ترین و اصلی ترین راهبردهای مدیریتی شهرداری در دوره پیش رو خواهد بود.

وی در عین حال از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان خواست، با ارایه راهکارها و برنامه های موثر در حوزه مدیریت شهری تبریز، شهرداری و شورای اسلامی شهر را در رسیدن به اهداف و تحقق برنامه های تدوین شده یاری کنند.

ایجاد و راه اندازی “کارخانه نوآوری” در شهرداری تبریز

شهردار تبریزهمچنین از برنامه ریزی برای ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری در شهرداری تبریز با هدف تولید و بهر گیری از ایده ها و طرح های خلاقانه و نو در مدیریت اجرایی شهر در آینده نزدیک خبر داد.

هوشیار افزود: طرح ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری در راستای تحقق و نهادینه کردن منویات مقام معظم رهبری و حرکت به سمت مدیریت شهری دانش بینان و نیز ایجاد تغییرات بینادی در حوزه اندیشه ورزی و تولید ایده ها و طرح های نو و خلاقانه در مدیریت شهری، در دستور کار قرار گرفته و با مشارکت و همکاری شورای اسلامی شهر، این طرح به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین از تلاش و هماهنگی برای امضاء تفاهم نامه همکاری شهرداری تبریز و معاونت علمی، فن آوری ریاست جمهوری برای عملیاتی شدن این طرح خبر داد و افزود: تفاهم نامه مذکور، طی روزهای آینده با معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری به امضاء خواهد رسید.

هوشیار همچنین از برنامه ریزی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر برای جذب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی دولت در سفر پیش روی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی خبر داد.

عبور از بحران حمل و نقل با خرید ۲۰۰ اتوبوس جدید

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوزه حمل و نقل درون شهری تبریز با بحران جدی روبروست و برای عبوئر از این بحران، ناگزیر از خرید و تزریق ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید در ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

وی افزود: برای رفع این بحران اقداماتی آغاز شده که مهم ترین آن، امضای تفاهم نامه با شرکت گروه بهمن برای تامین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس است.
هوشیار با تاکید بر این که شهرداری تبریز به شرط راه اندازی خط تولید این اتوبوس ها در تبریز، متعهد به خرید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از این شرکت شده است، اظهار داشت: در گام اول برای اجرای این تفاهم نامه، قرارداد خرید ۱۰۰ اتوبوس امضا و مراحل تولید اتوبوس های شفارشی آغاز شده است.
شهردار تبریز هدف اصلی از امضای تفاهم‌نامه را نوسازی و ارتقای کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز و حومه و ارایه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد و گفت: این اتوبوس‌ها طبق استانداردهای بین‌المللی و ملی و با تاییدیه فنی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه و کارشناسان رسمی خریداری می شود.

هوشیار در خاتمه افزود: حمل و نقل عمومی جزو ضرورت های این شهر بوده و توجه به پیاده راه ها، شبکه های هوشمند و زیرساخت های مورد نیاز به شبکه های هوشمندسازی جزو برنامه های مدیریت شهری است.

“سازمان ورزش شهرداری” احیا می شود

شهردار تبریز همچنین از عزم خود و اعضای شورای شهر برای احیاء دوباره سازمان ورزش و فعالیت های ورزشی در شهرداری تبریز خبر داد.

هوشیار با اعلام این خبر خوش به اهالی ورزش استان و تبریز تاکید کرد: متاسفانه با تعطیلی کلیه فعالیت های ورزشی شهرداری در سال های اخیر، حجم قابل توجهی از ورزشکاران، مربیان و تیم های ورزشی شهر تبریز که همگی حرفی برای گفتن در سطح اول ورزش کشور داشتند، منحل و راکد شده و ما در دوره جدید مدیریت شهری، تلاش خواهیم کرد نسبت به فعالیت و احیاء دوباره این فعالیت ها با راه اندازی مجدد سازمان ورزش و سازمان دهی کلیه مربیان، ورزشکاران و کارشناسان این بخش اقدام کنیم.

شهردار تبریز در عین حال احیاء مجدد سازمان ورزش شهرداری تبریز در دوره مدیریتی فعلی را منوط به تصویب و سیاست گذاری های شورای شهر و تائید و موافقت نهایی فرمانداری دانست و افزود: در صورت احیاء سازمان ورزش، هر منطقه از شهرداری و نواحی تابعه آن ها دارای مدیران ورزشی خواهند شد تا از این طریق نسبت به برنامه ریزی، اجرا، توسعه و نهادینه شدن ورزش در بین شهروندان و جوانان اقدام شود.

هوشیار در خاتمه توجه و برنامه ریزی جدی به دو حوزه سلامت و ورزش را از اهم اولویت های کاری خود اعلام کرد.