“سیسمونی گیت، سکوت “قالیباف” و چند نکته!
“سیسمونی گیت، سکوت “قالیباف” و چند نکته!
با گذشت چند روز از رسوایی موسوم به "سیسمونی گیت" خانواده قالیباف، همچنان آقای رییس مجلس، همچنان روزه سکوت گرفته است و در خصوص حواشی و البته، واقعیت های این رخداد پرحاشیه شفاف سازی نکرده است.

بیداری آذربایجان: از طرفی، مجلس انقلابی، احزاب و جریان های سیاسی نزدیک به قالیباف و حتی جبهه نیروهای انقلاب هم، که در مواجهه با هر اتفاق و مساله ای، وارد کارزار سیاست ورزی می شد، فعلا، فتیله انقلابی گری و اعتراض به این مانور تجمل را پائین کشیده اند تا احتمالا مساله، مشمول مرور زمان شود، شاید هم به زعم ایشان، آقای رییس، مبرا از نقد و حتی بازخواست است!

هرچند “الیاس”، پسر قالیباف، در اظهارات اخیرش، از مخالفت قبلی “پدر” با این سفر خبر داده تا شاید، اندکی از حجم سنگین انتقادات بر علیه ابوی محترم بکاهد و توپ را به زمین، مادر، خواهر و احتمالا، شاه داماد خانواده بیندازد؛ با این وجود و فارغ از این که از هم اکنون مشخص است تاوان این مسافرت پرحاشیه را چه کسی خواهد داد، ظاهرا حرف قالیباف در حلقه خانوادگی چندان برش ندارد، بماند که معلوم نیست، چه اصرار و اجباری برای تدارک چنین سفری در ماه رمضان، برای خاندان رییس مجلس وجود داشته است!؟

این در حالی است که مساله “خودنظارتی” از جمله وظایف و مسوولیت هایی است که بارها و بارها، در تبیین مسوولیت های نمایندگی، از سوی رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

در ماجرای رسوایی اخیر خانواده قالیباف، مجلس، نمایندگان و کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان، به جای عمل به وظیفه نظارتی، فعلا در حال نظاره گری است.

قالیباف یا هر مسوول دیگر سیاسی، صاحبان کرسی های صدارت، وزارت، مدیریت، سفارت، وکالت، معاونت و هر صاحب منصب دولتی و غیر دولتی، تافته جدابافته از جمهوریت نظام و کشور نیستند.

هاله کذائی “مصونیت”، روئین تنی و خودبرتربینی، که جایگاه قدسی خودساخته برای برخی مسوولان ایجاد کرده، درست در چنین مواقعی است که باید شکسته شود!