رفع موانع سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید اولویت سازمان/اجرای ۲۳ مگا پروژه در آذربایجان شرقی
رفع موانع سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید اولویت سازمان/اجرای ۲۳ مگا پروژه در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برنامه ریزی و تلاش برای تغییر رویکردهای حمایتی و مدیریتی این سازمان در حوزه های صنعتی، معدنی، تجاری و سرمایه گذاری در سال جاری خبر داد.

به گزارش بیداری آذربایجان:  صابر پرنیان در نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: ایجاد مزیت های جدید تجاری، تولیدی و سرمایه گذاری و در کنار آن، تقویت مزیت های اقتصادی استان در قالب توسعه سرمایه گذاری در بخش های تولیدی، اقتصادی، صادراتی و صنعتی از اصلی ترین اولویت ها و سیاست های کاری دوره جدید مدیریتی سازمان صمت استان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه کشوری استان در بخش دارا بودن تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از نظر تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی، رتبه چهارم کشوری و از منظر حجم سرمایه گذاری نیز رتبه دوازدهم کشوری را دارد که تلاش می کنیم با حمایت و تشویق سرمایه گذاران و رفع موانع سرمایه گذاری در این بخش، استان را به جایگاه واقعی و شایسته خود برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت اجرای طرح ها و پروژه های کلان و متعدد تولیدی صنعتی در استان از اجرای ۲۳ مگاپروژه در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: با بهره بداری نهایی از این تعداد پروژه و طراحی و اجرای پروژه های جدید، علاوه بر تکمیل زنجیره تولید، اشتغال، صنعت و صادرات، زمینه برای رونق و توسعه زیربنایی استان در این بخش ها فراهم تر خواهد شد.

پرنیان همچنین به ظرفیت بالای صنعت مس در آذربایجان شرقی اشاره و خاطرنشان کرد: تشکیل شرکت مس آذربایجان مطالبه عمومی مردم استان است تا سالانه ۲۴ هزار میلیارد تومان کنسانتره مس به خارج استان منتقل نشود.

وی، وجود معادن مس، طلا، نفلین سینیت، آهن و مولیبدن به میزان ۵.۹ میلیارد تن در استان را فرصتی استثنایی برای توسعه همه‌جانبه استان برشمرد و افزود: ۶۷ درصد ذخایر معدنی استان به کانی‌های یاد شده اختصاص دارد و این موهبت خدادادی تنها بخشی از ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

پرنیان در خاتمه گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا رتبه استان را از نظر تعداد واحدهای صنعتی حداقل به سوم کشوری برسانیم.