برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز
برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز را بسیار تاثیرگذار در منطقه و دیپلماسی فرهنگی ایران عنوان کرد.

بیداری آذربایجان به نقل از فارس: کاظم نظری امروز در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ارزشمند و پراهمیت با محوریت ایران می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و خوشبختانه ظرفیت بالای هنری و هنرمندان آذربایجان‌شرقی نیز زمینه را برای برگزاری این جشنواره  فراهم آورده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این رویداد فرهنگی و هنری را بسیار جذاب و کارساز برشمرد و افزود: اگر اقدامات لازم در این خصوص توسط مسوولان و اهالی تئاتر استان انجام گیرد، سعی خواهیم کرد در حد توان حمایت‌های لازم را از برگزاری این جشنواره داشته باشیم.

وی، تئاتر تبریز و استان را دارای جایگاهی برجسته در سطح کشور دانست و گفت: هنرهای نمایشی با توجه به ظرفیت بالایی که در بطن و متن خود دارد می‌تواند آورده اقتصادی خوبی نیز به همراه داشته باشد و باید با هم‌افزایی و همراهی همه‌ نهادها تقویت شود.

نظری، همراهی و هم‌افزایی دیگر نهادها و ادارات در استان را برای گسترش و تعمیق فعالیت‌های هنری حائز اهمیت برشمرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با روز جهانی تئاتر به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده و با چند تن از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان دیدار و از مجموعه تئاتر شهر تبریز و تالار مرکزی این شهر بازدید نموده و همچنین  دیروز با حضور در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز به تماشای تئاتر “کوراوغلو” نشست.