فیلم “موقعیت مهدی” خوب است یابد؟!
فیلم “موقعیت مهدی” خوب است یابد؟!
در حالیکه نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی شهر ارومیه چند روز پیش در خطبه های نماز جمعه فیلم "موقعیت مهدی" را حاوی اهانت به" شهید باکری" قلمداد کرده و از سازندگان آن به شدت انتقاد کرده بود اما به فاصله ی چند روز نظر امام جمعه ی تبریز که در مراسم بزرگداشت " شهیدان باکری" با حضور وزیر کشور بیان شد به غایت متفاوت بوده و در نقطه ی مقابل همتای ارومیه ای وی قرار گرفت!

بیداری آذربایجان – ابوالفضل وصالی: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه اخیر ارومیه گفته است: ” فیلم موقعیت مهدی اصلا در قواره شهید باکری نیست. به نظر می‌رسد در این مورد به ایشان اهانت شده، فیلمی که هیچ‌گونه به مناجات و معنویات آن شهید و دیگر شهدا نپرداخته است “.

این در حالی است که حجت الاسلام و المسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه ی تبریز در مراسم بزرگداشت ” شهیدان باکری ” از سازندگان این فیلم که به زبان مادری خود شهیدان باکری ( ترکی ) تولید و مورد استقبال خاص آحاد مردم قرار گرفته است تمجید کرد .

وی در این مراسم با اشاره به مشاهده ی زحمات پشت صحنه فیلم “موقعیت مهدی” که به موضوع زندگی و مبارزات شهید باکری اختصاص دارد، تصریح کرد : « من از بازیگران، کارگردان و تهیه کننده فیلم “موقعیت مهدی” تشکر می‌کنم که خون دل خوردند اما این فیلم با کیفیت را در معرض دید مردم قرار دادند» .

صرفنظر از اینکه فیلنامه ی مورد بحث در مراجع قانونی، تخصصی و ذیصلاح جمهوری اسلامی بررسی و تایید و مجوز اکران عمومی دریافت کرده است ، آنچه بیش از هرچیز موجب تامل می شود نگاه متفاوت و متناقض دو شخصیت همتا آن هم از جایگاه مشابه “نمایندگی رهبری” در دو مرکز مهم استان های “ترک” به یک اثر “سینمایی” می باشد !

جالب است همین فیلم “موقعیت مهدی” در چهلمین جشنواره ی فیلم فجر که حدود یک ماه پیش همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان سرشناس کشور در “برج میلاد” تهران برگزار شد عنوان ” فیلم برتر ” را به خود اختصاص داد و تمامی عوامل این فیلم مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند .

این در حالی است که” حجت الاسلام برگی” رئیس شورای اسلامی کلان شهر تبریز که پیش از این ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی را بر عهده داشت، در اقدامی هر چند به نظر افراطی و احساسی جهت قدردانی از تولید فیلم “موقعیت مهدی” ، پیشنهاد نام گذاری یکی از خیابان های شهر به نام “هادی حجازی فر” کارگردان این فیلم را داده بود که با مخالفت وی ماجرا فیصله یافت !

حال سوال این است که این مردم مومن و نمازخوان و همیشه در صحنه که پای منبر و موعظه ی دو روحانی در یک موقعیت مشابه نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه دو شهر هم کیش و هم دین و هم زبان می نشینند، به سخنان متفاوت و متناقض کدام یک لبیک بگویند و تکبیر سردهند تا اتحاد و انسجام و وفاق ملی و دینی آسیب نبیند و آب به آسیاب دشمن ریخته نشود ؟!