قانون فروشی ممنوع!/ شهردار به سهم‌خواهی تن ندهد
قانون فروشی ممنوع!/ شهردار به سهم‌خواهی تن ندهد
امام جمعه تبریز گفت: مردم سهم‌خواهی سیاسی و جناحی را برنمی‌تابند و شهردار نیز به سهم‌خواهی تن ندهد و از قانون عدول نکند.

بیداری آذربایجان به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با ابراز تاسف از گرانی در آستانه عید که موجب اذیت  مردم است، اظهار کرد: چرا جلوی این گرانی گرفته نمی‌شود؟ البته استاندار بازدید میدانی داشته‌اند و باید با دستور استاندار نظارت‌ها گسترده شود و جلوی این گرانی گرفته شود.

وی با تبریک انتصاب فرماندار و شهردار  جدید تبریز، خاطرنشان کرد: شهردار جدید با مشورت و همدلی با اعضای شورای شهر اعم از آنانی که به او‌ رای داده و نداده‌اند در مسیر عمران و آبادی شهر تلاش کند و ارباب رجوع را تکریم و از بین بردن تبعیض بین کارکنان و مبارزه با فساد مالی و اداری با شفافیت اداری در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی ادامه داد: شهردار جدید تلاش برای معماری اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی داشته و توجه جدی به مشکلات حاشیه‌نشینی کند و از قانون‌فروشی اجتناب شدید کند.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: مردم سهم‌خواهی سیاسی و جناحی را برنمی‌تابد و شهردار نیز به سهم‌خواهی تن ندهد و از قانون عدول نکند.

مبارزه با فساد یکی از راه‌های رسیدن به عدالت است

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های رسیدن به عدالت مبارزه با فساد است، تصریح کرد: هر جا دیدید ثروت انباشته شده‌ای است، بدانید حقوق زیادی ضایع شده است.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد یعنی اجازه ندهید تا کارگزاران و مسوولان حکومت با نفوذ و قدرت راحت بتوانند از امکانات عمومی استفاده کنند و بانک‌ها راحت وام دهند و یا مراکز گوناگون امکان استفاده از شرایط مختلف را فراهم کنند.

آل‌هاشم افزود: برخی‌ها با این شرایط ثروت هنگفتی به جیب زده‌اند که ظاهرا قانونی هم است ولی کارگزاران باید مراقب چنین شرایطی باشند.

وی در اعلام مناسبت‌ها با اشاره به روز بزرگداشت شهدا گفت: فرهنگ شهادت برای آینده کشورمان ضروری است زیرا این فرهنگ یعنی صبر، استقامت، ایثار و غیره است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: امروز سالگرد شهدای شهر حلبچه است؛ خداوند روح آن شهدا را شاد کند همچنین روح مصطفی خمینی که این هفته سالگرد اوست نیز قرین رحمت الهی باشد.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه، بیان داشت: از خداوند می‌خواهم تا حافظ همه مسلمانان، مخصوصا مردم ایران، مسلمانان کشورهای همسایه و از همه مهم‌تر مسلمانان کشور جمهوری آذربایجان باشد.

آل‌هاشم در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه با بیان اینکه تقوا تنها سرمایه‌ای است که انسان را از گناه دور می‌کند، یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرموده است که هر کسی تقوا در روزی خود دارد، خیر و برکت نیز در زندگی و‌ روزی‌اش خواهد بود.

خطیب جمعه تبریز بیان کرد: بزرگترین نشانه تقوا در بین والدین این است که آنچه در زبان می‌گویند، در عمل نیز به آن عمل کنند و این بزرگترین ارثی است که می‌توان به فرزندان خود داد.

وی با تاکید بر اینکه مبادا رفتارهای گمراه کننده خود و فرزندان شما را تباه کند، خاطرنشان کرد: فرزندان خود را از نعمت پدر و مادر با تقوای اهل عمل محروم نکنید.

آل‌هاشم گفت: خداوند توفیق زبان و قلبی هماهنگ بر همه ما اعطا کند.