داروهای تولیدی تبریز در بازارهای آفریقا، آمریکایی مرکزی و کشورهای عربی / اخذ مجوز صادرات محصول دانش بنیان «ایمینورال »
داروهای تولیدی تبریز در بازارهای آفریقا، آمریکایی مرکزی و کشورهای عربی / اخذ مجوز صادرات محصول دانش بنیان «ایمینورال »
مدیر عامل داروسازی‌زهراوی گفت: داروهای تولیدی این شرکت در حال حاضر در بازارهای ارزشمند صادراتی از جمله حوزه آفریقا، آمریکای مرکزی و حوزه کارائیب و کشورهای عربی و مستقل مشترک المنافع در حال ثبت محصول و یا اخذ مجوز صادرات می باشد.

بیداری آذربایجان به نقل از فارس: فرهاد کیافر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت زهراوی از جمله واحد هایی است که با برنامه ریزی مدون و مشخص، جایگاه بسیار خوبی را در بازارهای بین‌المللی خصوصاً کشورهای منطقه داراست.

وی افزود: این شرکت در راستای برنامه جامع صادرات، با بکارگیری مولفه‌هایی همچون تکیه بر توان داخلی، حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی  و استفاده از ظرفیت های صنعتی و اقتصادی کشور موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد جدید این مجموعه در عرصه صادرات گفت: زهراوی مجوز صادرات محصول سیکلوسپورین  با نام تجاری  ایمینورال ( محصول دانش بنیان نانو )به سوریه را در هر سه  دز آن از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است.

کیافر افزود: این محصول به صورت کپسول نرم به عنوان تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن در تنها خط تولید سافت ژل هازارد (پرخطر )کشور تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: این موفقیت با وجود مشکلات عدیده‌ای از جمله شرایط سخت صدور مجوز صادرات، نقل و انتقال ارز و رفع تعهد ارزی حاصل از صادرات و لزوم تناسب کیفیت محصولات زهراوی برای حضور در بازارهای بین‌المللی حاصل شده است.

 مدیرعامل و عضو هیئت مدیره داروسازی زهراوی تصریح داشت:  تلاش ما هم افزایی با سازمان‌ها نهادها و ارگان‌های ذیربط جهت رفع  و کاهش موانع صادرات است.

کیافر ادامه داد:« با توجه به اینکه محصول سیکلوسپورین با نام تجاری ایمینورال دارای ارزش بالایی است و صادرات آن به صورت پیش پرداخت انجام می شود، می تواند زمینه ساز حضور موفقیت آمیز و مستمر در بازار سوریه را فراهم نموده و ضمن کمک به بالابردن نقدینگی مجموعه، زمینه صادرات محصولات دیگر زهراوی به سوریه مانند  فینگولیا را فراهم نماید.»

وی گفت :« شرکت زهراوی در حال حاضر در بازارهای ارزشمند صادراتی دیگر از جمله حوزه آفریقا، آمریکای مرکزی و حوزه کارائیب، کشورهای عربی از جمله عراق، یمن و کشورهای مستقل مشترک المنافع از جمله ارمنستان ، آذربایجان و ازبکستان و  دیگر کشورهای منطقه در حال ثبت محصول و یا اخذ مجوز صادرات می باشد.