در پیگیری موضوعات مرتبط با تولید، با هیچ نهاد و ارگانی تعارف نداریم
در پیگیری موضوعات مرتبط با تولید، با هیچ نهاد و ارگانی تعارف نداریم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: هر برنامه و اقدامی باید به نفع تولید ختم شود و بر این اساس در پیگیری موضوعات مرتبط با تولید با هیچ نهاد و ارگانی تعارف نداریم.

بیداری آذربایجان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صابر پرنیان در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت گاز استان و در جمع صاحبان صنایع افزود: متاسفانه قطعی گاز صنایع، تولید و وضعیت فضای کسب و کار را با مشکل مواجه نموده است.

وی با تاکید بر اینکه قطع گاز و دیگر خدمات واحد صنعتی به دلیل بدهی قابل قبول نیست؛ اظهار داشت: بعد از گذشت چند ماه از سال، وضعیت واحد تولیدی و آیین نامه های مرتبط با انرژی مصرفی شفاف نیست.

وی با بیان اینکه هیچ مقامی به اندازه صاحبان صنایع و تولیدکنندگان درگیر مشکلات تولید نیست تصریح کرد: در هر اقدام و تصمیمی باید نظر تولید را دریابیم.

پرنیان با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال گفت: ایجاد محیط شفاف و بدون دوگانگی در تصمیم گیریها برای تولید لازم بوده و این یکی از ارکان مهم پشتیبانی از تولید است.

رئیس سازمان صمت استان در پایان با اشاره سهم ۲۵ درصدی تولیدات صنایع فولاد در آذربایجان شرقی اضافه کرد: این مهم، بیانگر تاثیر پذیری تصمیمات ملی و منطقه ای در صنایع مهم استان است.

پرنیان ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از وجود نمایندگان استان در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش تحلیلی انجمن فولاد که در مجمع آتی نمایندگان استان مطرح خواهد شد؛ برای این بخش از صنعت باید نسخه های دیگری بپیچیم.

توحیدی مدیر عامل شرکت گاز استان هم ضمن تشریح آخرین وضعیت گاز بها در ماه‌های پایانی امسال و سال آینده گفت: بخش عمده ای از بدهی مصرفی گاز بهای صنایع تقسیط می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش میزان مصرف گاز در شامل برخی صنایع بوده و تنها ۴۱ واحد تولیدی در بر میگیرد.

تاثیر قیمت جهانی در بهای نهایی گاز مصرفی، شناور بودن رقم هزینه گاز بها در صنایع و دیگر دغدغه ها نظیر عدم وجود وحدت رویه در شهرستانها و استان ها و همچنین میزان ارزش افزوده لحاظ شده در قبوض گازبهای صنایع از جمله موضوعاتی بود که در این نشست از طرف نمایندگان انجمن‌های تخصصی صنعتی استان مطرح شد.