مشکلات فاز دو خاوران حل نشده است!
مشکلات فاز دو خاوران حل نشده است!
شهردار باسمنج با رد حل مشکلات فاز دو شهرک خاوران و موضوع اختلاف حقوقی میان شهرداری های باسمنج و تبریز، از عدم حل مشکلات این بخش خبر داد.

بیداری آذربایجان: شهردار باسمنج با رد حل مشکلات فاز دو شهرک خاوران و موضوع اختلاف حقوقی میان شهرداری های باسمنج و تبریز، از عدم حل مشکلات این بخش خبر داد.

 

“وحید بنایی” در گفتگو با خبرنگار بیداری آذربایجان با اعلام این که هیچ تصمیمی در خصوص اصلاح حریم و محدوده شهرهای باسمنج و تبریز از سوی مراجع ذی صلاح گرفته نشده است گفت: بر اساس قانون تعاریف حریم و محدوده شهرها و روستاها، حریم شهرها نمی تواند از محدوده تقسیمات سیاسی شهرستان و بخش ها تجاوز کند.

 

وی افزود: اگر قرار بر هرگونه جابجایی و انتقال محدوده به حریم شهری دیگر مثلا تبریز باشد، یا باید مرز تقسیمات سیاسی بخش در آن محدوده اصلاح شود و یا حریم شهر تبریز اصلاح شود، یعنی باید یکی از این دو شرط قانونی اصلاح، اتفاق افتاده باشد.

 

شهردار باسمنج در ادامه خاطرنشان کرد: فعلا چنین تغییراتی اتفاق نیفتاده و مراجع ذی صلاح در حال بررسی هر دو موضوع هستند و تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است.

 

بنایی در پاسخ به این سوال که این تغییرات توسط کدام مراجع قانونی قابلیت تصمیم گیری دارد گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و هیات وزیران و دفتر تقسیمات سیاسی وزارت کشور مراجع قانونی و ذی صلاح کشور برای انجام این اصلاحات و تغییرات به شمار می روند.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: طی ماه های اخیرهیچ تصمیم گیری و اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداده است.