نظرم را در خصوص پاسخ های شهردار فردا اعلام می کنم/طرح سوال لزوما به معنای استیضاح نیست!
نظرم را در خصوص پاسخ های شهردار فردا اعلام می کنم/طرح سوال لزوما به معنای استیضاح نیست!
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز از اعلام کتبی و رسمی نظر و قانع شدن یا نشدن خود از پاسخ های امشب شهردار تبریز به سوالات چهارگانه اش خبر داد.

بیداری آذربایجان: رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز از اعلام کتبی و رسمی نظر و قانع شدن یا نشدن خود از پاسخ های امشب شهردار تبریز به سوالات چهارگانه اش خبر داد.

“حکیمه غفوری” که یکشنبه هفته قبل با طرح چهار سوال از عباس رنجبر خواستار پاسخگویی صریح و شفاف وی در صحن علنی شورا شده بود، در پایان نشست فوق العاده و علنی امشب شورا که به موضوع پاسخ های شهردار تبریز به این سوالات اختصاص داشت، در گفت و گوی اختصاصی با “اویاقلیق”، با اعلام این مطلب، افزود: نه می توانم بگویم صد در صد قانع شدم و نه می توان بگویم قانع نشده ام، از برخی پاسخ ها طبیعی است که قانع نشده ام و من نظر نهایی و رسمی خود در این خصوص را فردا با جسارت و صراحت کامل و طی نامه ای رسمی به هیات رییسه شورای شهر اعلام خواهم کرد.

وی در ادامه افزود: برخی پاسخ های شهردار قانع کننده نبود و من بعد از جمع بندی موضوع، نظر صریح خود را اعلام خواهم کرد.

غفوری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص نگرانی های افکار عمومی از احتمال تاثیر برخی توصیه ها و مشاوره ها در اعلام نظر صریح سوال کنندگان از شهردار پس از گذشت مدت زمان طولانی از موضوع گفت: بعضا برخی افراد به هنگام طرح سوال از شهردار، این موضوع را استیضاح تلقی می کنند، در حالی که همیشه اینگونه نیست، سوال از شهردار، حق مسلم اعضای شورای شهر است؛ قطع به یقین طرح سوال در راستای پیشبرد بهتر امور صورت می گیرد و هر طرح سوالی، لزوما به معنای استیضاح نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه مسایلی وجود دارند که خود شهردار از آن ها اطلاعی ندارد، هرچند این بی اطلاعی، نافی مسوولیت شهردار در بدنه شهرداری نیست و شهردارموظف است با انتخاب و انتصاب مدیران قوی و توانمند، مانع از بروز اینگونه مسایل شود، به نظر من، عمده مشکل موجود در شهرداری تبریز، ناشی از ضعف مدیریت است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا شما شخص شهردار را در بروز این ضعف ها و مشکلات، بی تقصیر می دانید؟، گفت: مسلما بخشی از این مشکلات تقصیر خود شهردار است چراکه این مدیران را او انتخاب و منصوب کرده و این ضعف مدیریت ها، متوجه خود شهردار است.

غفوری در خاتمه بار دیگر تاکید کرد: فارغ از هر پیش داوری و شتاب زدگی، نظر نهایی ام را در خصوص پاسخ های امروز شهردار تبریز به سوالات خود، با صراحت و جسارت، تقدیم هیات رییسه شورای شهر خواهم کرد.