پیش خرید منطقه آزاد ارس از پول بیت المال!
پیش خرید منطقه آزاد ارس از پول بیت المال!
وقتی از رخنه فساد در لایه های مدیریتی کشور حرف می زنیم، تحلیل زوایا و نشانه های این مساله ناتمام که هر از گاهی از آستین لابی های ثروت و قدرت، همچون دم خروس بیرون می زند، چندان هم کار پیچیده ای نیست.

اویاقلیق – پرستو سبحانی: وقتی از رخنه فساد در لایه های مدیریتی کشور حرف می زنیم، تحلیل زوایا و نشانه های این مساله ناتمام که هر از گاهی از آستین لابی های ثروت و قدرت، همچون دم خروس بیرون می زند، چندان هم کار پیچیده ای نیست.

 

با مطرح شدن نام امید حاجتی برای تصدی مدیرعاملی منطقه آزاد ارس، آن هم در اوج اعتراض ها، نگرانی ها و هشدارهای چهره های شاخص استانی، ازجمله، حجه الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان، مبنی بر پرهیز از انتصاب گزینه های غیربومی و ناآشنا با حساسیت ها و ظرفیت های صنعتی، توسعه ای، سرمایه گذاری و تولید آذربایجان به عنوان دروزاه تجارت و صادرات اروپایی ایران، حالا خبرهای جدید حکایت از ارتباط مالی و سرمایه گذاری مشکوک لابی های این انتصاب محتمل با تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی امید حاجتی به پروژه احداث جاده مرند، جلفا دارد، موضوعی که بخشی از اسناد چنین توافق مالی در صفحه اینستاگرام معصومه پاشایی بهرام، نماینده مرند و جلفا منتشر گردیده و همین اسناد، شائبه دخالت و نقش آفرینی مشکوک قبلی برخی سیاسیون و دولتمردان استانی تدبیر و امیدی بر مبنای بده بستان های خاص را تقویت می کند!

این که به راستی قیمت یک پست مدیریتی در این استان چند است و در مقابل این قبیل خاصه خرجی ها، کدام امتیازات از قبل مسوولیت احتمالی آقای حاجتی و کارگزاران وی در استان، به نفع وی تامین و کارسازی خواهد شد، سوالاتی است که باید پیش از تحقق چنین انتصابی به آن پاسخ داده شود.
آیا پشت پرده تمامی انتصابات و ابقاء برخی مدیران دولت قبلی در آذربایجان شرقی نیز چنین بده بستان هایی وجود دارد؟ وقتی توان و ظرفیت جذب اعتبارات مورد نیاز برای پروژه های زیربنایی استان را نداریم، آیا پسندیده و رواست که عنان مدیریت ها و مسوولیت های مهم استانی را به ثمن بخس و در ازای آبنبات بودجه هایی که معلوم نیست تداوم داشته باشند یا نه بفروشیم؟ آیا این موضوع مصداق پیش خرید یک پست از پول بیت المال نیست؟


در این میان، سریعا و عاجلنا، لازم است، نماینده ولی فقیه در استان، نهادهای نظارتی، نمایندگان و استاندار آذربایجان شرقی، ورودی جدی به زوایای چنین موضوع حساسی داشته باشند، علاوه بر این، بهتر است جناب “عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی، به صورت شفاف و صریح، “مانیفست انتصابات مدیریتی” استان در دولت جدید را شفاف و مبانی اعتقادی، سیاسی، مدیریتی، فکری و نیز متغییرهای تاثیرگذار بر این انتصابات را تبیین کنند تا بخش عمده ای از شائبه های اینچنینی که بوی نفوذ و استیلای فکری برخی جریان های “ثروت و قدرت” از عقبه انتصابات مشکوک در استان به مشام می رسد، از بین برود!
افکار عمومی منتظرند آقای استاندار!