انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز
انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز
لایحه شهرداری تبریز مبنی بر انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز در سی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی اعضای حاضر قرار گرفت.

بیداری آذربایجان به نقل از فارس:  لایحه شهرداری تبریز مبنی بر انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری و ادغام آن با سازمان قطار شهری تبریز و حومه در چارچوب ساختار تشکیلاتی با ضرورت یک فوریتی مورد بررسی قرار گرفت.

علی نوای‌باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این‌باره اظهار کرد: موضوع ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری بسیار حساس بوده و باید مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: لازم است از سازمان‌های مربوطه به صورت شفاف نظراتی را دریافت کنیم و بعد نسبت به ادغام تصمیم بگیریم.

روح‌الله دهقان‌نژاد، رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص افزود: بعضی از استان‌ها اقدام به جداسازی این دو شرکت کرده و کارهایشان را از یکدیگر تفکیک کرده‌اند.

وی در ادامه‌ سخنان خود گفت: در تبریز تنها ۴ خط برای مترو داریم و فقط یک خط آن فعالیت می‌کند و مابقی فعلا فعال نیست.

دهقان‌نژاد متذکر شد: با کلیات طرح انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز مخالف هستم.

فریدون بابایی‌اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این‌باره تصریح کرد: یک سری نگرانی‌هایی در این راستا وجود دارد، شاید در صورت انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری، دولت حمایت‌های خود را قطع کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز، یادآور شد: در راستای انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز هر تصمیمی که به نفع شهر است، گرفته شود.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص اضافه کرد: در نامه‌ای که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده، ذکر گردیده شهرداری می‌تواند نسبت به افزایش و کاهش سازمان‌ها تصمیم‌گیری کند.

مقرر شد لایحه انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز در کمیسیون‌های مشترک ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی، عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری و برنامه و بودجه بررسی شود.