دوران چپاول منابع آذربایجان به سر آمده است!
دوران چپاول منابع آذربایجان به سر آمده است!
دوران غارت و چپاول اموال این خطه زرخیز به سرآمده و بهتر است هزینه هایی که از بابت مشارکت اجتماعی مس سونگون در استانهای دیگر مصرف شده است به خود این منطقه عودت و از این پس به نسبت مواد معدنی تولیدی در آذربایجان شرقی مشارکت های اجتماعی انجام شود.

بیداری آذربایجان: جناب آقای پورابراهیم بهتر است بجای تذکر به وزیر در رابطه با حق وحقوق مردم کرمان:

_ از حقوق پایمال شده مردم مظلوم ورزقان که منابع ومعادن آن غارت شده توضیح بفرمائید ؟

_توضیح بفرمائید که در طی سالیان گذشته چرا مشارکت های اجتماعی صنایع ملی مس ایران به نسبت درصد مس وکنسانتره تولید شده از معدن مس سونگون در شهرستان ورزقان هزینه نشده است؟

_بهتراست توضیح بفرمائید درمسائل کوچکی همچون باشگاه مس سونگون ورزقان به چنین مجموعه هایی از سوی مدیران بالادستی مدیرعامل غیر بومی تحمیل کرده و در جزئیات تا کلیات حتی یک باشگاه ورزشی که بنام مس سونگون ورزقان است، دخالت می شود؟

_راستی مشارکت های اجتماعی مجتمع مس سونگون تاکنون کجا رفته است؟

_ استادیوم های چندین هزارنفری در کرمان ، رفسنجان، شهربابک و دیگر امکانات ورزشی از جمله دهها زمین چمن مصنوعی و سالن های ورزشی در کرمان با کدامین سرمایه ها احداث شده اند؟

_ راستی بهتراست توضیح بفرمائید ژنهای بیابان نشینان با مردم سرزمین غنی آذربایجان چه تفاوتی دارند؟

_ توضیح بفرمائید مردم آذربایجان که سنگربان اصلی جمهوری اسلامی ایران در طی ۸ سال جنگ تحمیلی بودند و در آزادی و نگهبانی وجب به وجب ایران از جان فرزندان خود مایه گذاشته اند آیا حقشان این است که منابع معدنی و ملی آنها چپاول و غارت شود؟

_ این همه کلنگ زنی های دروغین با نام های مختلفی از سوی صنایع ملی مس ایران طی چند سال گذشته در شهرستان ورزقان با چه نیتی انجام شده است ، راستی مردم آذربایجان و شهرستان ورزقان را چی فرض کرده اید؟

خلاصه اینکه دوران غارت و چپاول اموال این خطه زرخیز به سرآمده و بهتر است هزینه هایی که از بابت مشارکت اجتماعی مس سونگون در استانهای دیگر مصرف شده است به خود این منطقه عودت و از این پس به نسبت مواد معدنی تولیدی در آذربایجان شرقی مشارکت های اجتماعی انجام شود.

_ منابع مالی که از باب مسائل مشارکت اجتماعی مس سونگون در استان‌های دیگری هزینه شده است به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و چه نامی غیر از غارت و چپاول منابع و معادن شهرستان ورزقان و آذربایجان می تواند داشته باشد؟

  • نویسنده : عقیل ستارلوی اندریان