حمله به پایگاه آمریکایی ویکتوریا در عراق
حمله به پایگاه آمریکایی ویکتوریا در عراق
افراد ناشناس اقدام به شلیک چهار موشک کاتیوشا به پایگاه آمریکایی ویکتوریا در بغداد کردند.

بیداری آذربایجان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: رسانه‌های عراقی اعلام کردند پایگاه آمریکایی ویکتوریا واقع در فرودگاه بین‌المللی بغداد با چهار موشک کاتیوشا هدف حمله قرار گرفت.

رسانه‌های عراقی افزودند این موشک‌ها پایگاه (آمریکایی) ویکتوریا را هدف قرار دادند و آژیر خطر آن به صدا درآمد.

پیشتر، کانال تلگرام صابرین نیوز از هدف قرار دادن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در استان بابل خبر داده بود. گروه اصحاب الکهف در کانال تلگرام خود اعلام کرد: پس از حمله مجاهدان ما در شب سال نو میلادی به کاروان ارتش آمریکا و توقف چهار روزه حرکت این کاروان ها، مسئولیت حمله امروز با دو بمب بزرگ به کاروان ارتش آمریکا در منطقه النیل در استان بابل عزیز و حمله با یک بمب نزدیک پل کالسوه را بر عهده می‌گیریم.

گفتنی است در حالی که دولت عراق روز جمعه ۱۰ دی‌ماه رسما پایان ماموریت و خروج نظامیان آمریکایی از این کشور را اعلام کرد رهبران سیاسی این کشور این ادعا را رد و تاکید می‌کنند هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق دیده نمی‌شود و این نیرو‌ها تحت عناوین دیگر در این کشور حضور دارند.

پارلمان عراق پس از عملیات تروریستی ارتش آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس قانون الزام دولت الکاظمی به اخراج فوری نظامیان اشغالگر آمریکایی از این کشور را به تصویب رساند، اما با این حال این مصوبه به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاد تا اینکه دولت آمریکا اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۱ نظامیان خود را از عراق خارج خواهد کرد.

اما با اینکه چند روزی از سال میلادی ۲۰۲۲ گذشته و به رغم اعلام دولت الکاظمی مبنی بر پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور، رهبران احزاب سیاسی عراقی می‌گویند اعلام خروج نظامیان اشغالگر از کشورشان نمایشی بیشتر نیست و این نیرو‌ها همچنان در عراق بسر می‌برند.