جولان بازنشسته ها و غارت بیت المال در معدن طلای اندریان!
جولان بازنشسته ها و غارت بیت المال در معدن طلای اندریان!

بیداری آذربایجان: معدن طلای اندریان در اثر بی‌تدبیری و بی‌کفایتی برخی مسئولین تبدیل به یک مسئله اجتماعی و امنیتی در منطقه ورزقان و استان آذربایجان شرقی شده است و این در حالی است که این منطقه با پتانسیل بسیار بالای اقتصادی می‌توانست در ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و همچنین در شرایط تحریم کمک حال […]

بیداری آذربایجان: معدن طلای اندریان در اثر بی‌تدبیری و بی‌کفایتی برخی مسئولین تبدیل به یک مسئله اجتماعی و امنیتی در منطقه ورزقان و استان آذربایجان شرقی شده است و این در حالی است که این منطقه با پتانسیل بسیار بالای اقتصادی می‌توانست در ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و همچنین در شرایط تحریم کمک حال اقتصاد کشور باشد اما نه تنها این امر محقق نشده، بلکه این معدن به تهدیدی جدی برای جان مردم و محیط زیست منطقه بدل شده است!

هیئت سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور طی رای شماره ۷۰۵/۲۹ مورخه ۱۳۹۸/۷/۲۸ به استرداد این معدن به دولت حکم کرده است اما علیرغم ناکارآمدی شرکت‌ بهره‌بردار این معدن که مشکلات عدیده ای برای ادارات شهرستان ورزقان ایجاده نموده است، با گذشت بیش از ۲ سال از صدور این رای، اتفاقات پشت‌پرده و نفوذ بازنشستگان معدنی در آن شرکت با نام مشاور، مانع تحقق رای دیوان_محاسبات شده است!

آقای (ن. ن) معاون اسبق معدن اداره کل صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی که در واگذاری این معدن نقش داشته است، هم اکنون بعد از بازنشستگی به عنوان مشاور ارشد  بخوانید همه کاره در این معدن فعالیت میکند !

حال باید دید این شخص که برادرانش را بعد از اخراج به این معدن بازگشت داده و مجددا در نقاط حساس معدن بکار گیری کرده‌ است در عقد قرارداد و واگذاری این معدن و نیز مسائل عدیده ی آن چه نقشی داشته است!

امید است روسای کل‌ دادگستری، دادستان مرکز استان، سازمان صمت و دستگاهای نظارتی‌، دقت نظر بیشتری نسبت به این معدن، عوامل و مشکلات عدیده آن داشته و نسبت به آمار و ارقام طلای استحصالی از این معدن، برای افکار عمومی شفاف سازی کنند.