پیگیری ویژه مشکلات کارگران بی آرتی تبریز
پیگیری ویژه مشکلات کارگران بی آرتی تبریز
رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر تبریز گفت: دو مشکل تاخیر در پرداخت حقوق و نیز اضافه کاری کارگران بی آر تی تبریز را به صورت ویژه پیگیری می کنیم.

روح‌الله رشیدی در گفتگو با خبرنگار بیداری آذربایجان، ضمن تاکید به اینکه رسیدگی به وضع کارگران در مجموعه‌ی شهرداری، تکلیف همه‌ی‌ مدیران شهرداری و اعضای شوراست اظهار داشت: بی‌توجهی به حقوق کارگران، یعنی چشم‌پوشی از بدیهی‌ترین تکلیف مسئولان! ما هم از نخستین روزهای شورای ششم، بخش مهمی از زمان، انرژی و ظرفیتمان را معطوف به تحقق عدالت درون‌سازمانی و رفع تبعیض در مجموعه‌ی شهرداری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کارگران خطوط اتوبوسرانی هم از این قاعده مستثنی نبوده و ما از هر امکانی برای احقاق حقوق قانونی آنها بهره می‌بریم.

رییس کمسیون حمل و نقل و ترافیک ادامه داد: در حال حاضر، غیر از رانندگان، ۱۰۹ نفر دیگر در خطوط اتوبوسرانی به عنوان نیروی کنترل و شارژ بلیت مشغول کار بوده که ۱۸ نفر از این تعداد بانوان هستند. در گذشته وضعیت حقوق دریافتی این افراد نامناسب بوده و با پیگیری هایی که گروه‌های مردمی، به ویژه دانشجویان دانشگاه سهند انجام دادند، در نهایت پیمانکار عوض شد و به دنبال تغییر پیمانکار، تغییراتی هم در وضعیت دریافتی کارگران ایجاد شد اما با این حال هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

رشیدی در ادامه افزود: دو مشکل را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم. این مشکلات اعم از میزان اضافه‌کاری است که کمتر از میزان واقعی کارکرد آنها محاسبه و پرداخت شده و دیگری، تاخیر در پرداخت حقوق این افراد است که متاسفانه تقریبا ۲۰ تا ۲۵ روز با تاخیر پرداخت می‌شود.

روح‌الله رشیدی ادامه داد: از نظر ما هیچ توجیهی برای کاهش و تاخیر در پرداخت ها موجه نیست و باید در کوتاه ترین زمان، هم اضافه کاری این کارگران و هم زمان پرداخت حقوقشان مورد بازنگری قرار بگیرد که بخشی از این مشکل درون سیستم اداره شرکت واحد قابل حل است.

رشیدی در پایان تاکید کرد: شرکت واحد و پیمانکار باید در روابط اداری خودشان تجدید نظر کرده و در مورد اینکه قراردادها به کارگران داده نشده یا احیاناً شرایط قانونی رعایت نمی شود، حتماً تذکر داده شده و طبق قانون‌کار، هر کسی که با پیمانکاری کار می کند، مکلف به رعایت موازین قانونی است. اینگونه نیست که چون پیمانکار وارد شده و بخش خصوصی فعال بوده، باید از موازین قانونی چشم‌پوشی کرد. ما نیز در شورا و شهرداری این موارد و مسائل را به شکل روزانه پیگیر هستیم تا شرایط مساعد برای کار کردن این کارگران زحمتکش فراهم بشود.