اجماع وکلای مجلس و شورا بر ابطال مصوبه بخشداری باسمنج
اجماع وکلای مجلس و شورا بر ابطال مصوبه بخشداری باسمنج
نمایندگان مردم تبریز در مجلس و اعضای شورای شهر با تاکید مجدد بر غیرقانونی بودن موضوع ایجاد بخشداری باسمنج که منجر به کاهش حریم شهری تبریز شده است، بر ابطال این مصوبه از طریق وزارت کشور اجماع و توافق کردند.

اویاقلیق به نقل از کاف نیوز:  این توافق در نشست مشترک امروز نمایندگان تبریز در مجلس با اعضای شورای شهر و شهردار تبریز حاصل و بر ضرورت پی گیری های بالادستی کارگروه مشترک نمایندگان و اعضای شورا تاکید شد.

بر اساس توافق امروز نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر، مقرر شد هیاتی مرکب از روح الله متفکر آزاد، احمد علی رضا بیگی به نمایندگی از نمایندگان مجلس به همراه یاسین بجانی، علی نوای باغبان و فریدون بابایی به نمایندگی از شورای شهر و استاندار آذربایجان شرقی و معاون عمرانی استانداری، در قالب کارگروهی، پی گیری های نهایی در خصوص ابطال این مصوبه یا اصلاح آن را از طریق وزارت کشور انجام دهند.

گفتنی است در این نشست دو راهکار پیشنهادی، شامل ابطال مصوبه قبلی به عنوان پیشنهاد شورای شهر و اصلاح مصوبه به موضوع تعیین حریم جدید برای باسمنج و تبربز به عنوان پیشنهاد نمایندگان مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خاطرنشان می شود در این جلسه، اعضای شورای شهر، ضمن تاکید بر نظر قبلی خود، تنها راه حل مشکل موجود در کاهش حریم شهری تبریز را ابطال مصوبه وزارت کشور دانسته و بر مصوبه قبلی خود تاکید کردند.