تبریز فاقد زیرساخت های گردشگری شهری است/فراری دادن سرمایه گذاران هنر نیست!
تبریز فاقد زیرساخت های گردشگری شهری است/فراری دادن سرمایه گذاران هنر نیست!
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر ضرورت توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری شهری، گفت: تبریز به عنوان شهر مقصد گردشگری در سال های گذشته، امروز فاقد زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت گردشگری است.

به گزارش اویاقلیق: یاسین بجانی با اعلام این مطلب افزود: مدیریت شهری و مسوولان استانی باید برنامه ریزی های زیربنایی برای احیاء صنعت گردشگری شهری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی لازمه احیاء صنعت گردشگری را، توجه به ایجاد و تقویت بسترهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در راستای احیاء، نوسازی و مرمت خانه ها، عناصر و اماکن تاریخی از طریق تعریف و ایجاد مزیت های جدید گردشگری و اقتصادی، از جمله راهکارهایی است که متاسفانه طی سال های اخیر مورد غفلت قرار گرفته و باید نسبت به فعال سازی مجدد این قبیل برنامه ها و طرح های موضوعی اقدام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در توسعه شهری و رونق اقتصادی در شهر گفت: متاسفانه به جای حمایت و تشویق سرمایه گذاران برای ورود به حوزه عمران، آبادانی و توسعه شهری تبریز، باعث فرار سرمایه آنان شده ایم و امروز بسیاری از سرمایه گذاران به جای حضور در تبریز، ترجیح می دهند در دیگر شهرهای کشور سرمایه گذاری کنند.

بجانی در عین حال ابراز امیدواری کرد شورای ششم، در بحث بسترسازی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به عنوان یکی از اصلی ترین شعارها و برنامه های خود، سیاست گذاری و برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.