مدیرعامل مس سونگون اسناد را ارائه کند! / رئیس دفترم مشاور مدیرعامل مس است!
مدیرعامل مس سونگون اسناد را ارائه کند! / رئیس دفترم مشاور مدیرعامل مس است!

اویاقلیق – سعید طریقتی: امام جمعه ورزقان اخیراً طی مصاحبه ای تصویری به اظهار نظر در خصوص مجتمع مس سونگون و انتقاد از عملکرد نماینده مردم این  شهرستان در مجلس شورای اسلامی پرداخته است. حجت الاسلام پورمحمدی در این مصاحبه ویدیویی اقدامات نماینده ورزقان را شدیداً خلاف قانون عنوان کرده و علت اختلاف بین امام […]

اویاقلیق – سعید طریقتی: امام جمعه ورزقان اخیراً طی مصاحبه ای تصویری به اظهار نظر در خصوص مجتمع مس سونگون و انتقاد از عملکرد نماینده مردم این  شهرستان در مجلس شورای اسلامی پرداخته است. حجت الاسلام پورمحمدی در این مصاحبه ویدیویی اقدامات نماینده ورزقان را شدیداً خلاف قانون عنوان کرده و علت اختلاف بین امام جمعه و نماینده شهرستان را اقدامات خلاف قانون شخص الله وردی دهقان معرفی کرده است.

بر همین اساس گفتگویی کوتاه ترتیب داده ایم تا استنادات و توضیحات امام جمعه محترم را در خصوص تخلفات نماینده شهرستان دریافت و اخبار مربوطه را مخابره کنیم. این گفتگو به شرح زیر می باشد:

اویاقلیق: حضرتعالی در فرمایشات خود به عنوان یکی از مصادیق تخلف نماینده شهرستان ادعا کرده بودید « نماینده شهرستان با این بهانه که شرکت کیسون در مناقصه “پروژه ی تغلیظ مس سونگون” تقلب کرده است، با شکایت از این شرکت به سازمان بازرسی مانع شروع پروژه شده است» و این در حالی است که طبق اسناد موجود، شرکت کیسون در نامه ای کتبی اعتراف کرده است که پس از اتمام مهلت قانونی مناقصه و برخلاف قوانین جاری، درخواست پذیرش اسناد مناقصه را کرده است. در این رابطه چه توضیحی دارید؟

حجت الاسلام پورمحمدی: بنده امام جمعه شهرستان هستم و حق دارم در موضوعات مختلف اظهار نظر و مصاحبه کنم. طبق بررسی های سازمان بازرسی کشور و ابلاغ به شرکت مس سونگون، هیچ تخلفی در روال برگزاری مناقصه رخ نداده است چراکه در غیر اینصورت توسط سازمان بازرسی کشف می شد.

اویاقلیق: آیا هیچ سند و مدرکی دال بر شکایت نماینده شهرستان از شرکت کیسون و یا مدارک مربوط به قانونی بودن مناقصه در اختیار دارید؟

حجت الاسلام پورمحمد: اظهارات بنده بر اساس گفته های مدیرعامل مس سونگون بوده و اسناد مربوطه نیز در اختیار ایشان قرار دارد که می توانید طی مصاحبه ای از خود ایشان پرس و جو کنید.

پ.ن: تماس امام جمعه شهرستان با مدیرعامل مس سونگون برای اختصاص زمان مصاحبه بدون نتیجه ماند همانطور که تماسهای خبرنگار ما طی ماه اخیر نیز نتیجه ای در پی نداشته است.

اویاقلیق: آیا مجتمع مس سونگون به حساب دفتر شما مبالغی را واریز می کند؟ گفته می شود مس سونگون کمکهای فرهنگی و اجتماعی به مساجد و اماکن فرهنگی را از طریق دفتر شما پرداخت می کند ؟

حجت الاسلام پورمحمد: هیچ مبلغی از بابت کمک به اماکن فرهنگی به حساب ما واریز نمی شود بلکه این مبالغ بدون دخالت بنده و از طریق مشاور فرهنگی مدیرعامل مس سونگون که همزمان رئیس دفتر بنده نیز هست، برای خرید مصالح و امکانات برای اماکن فرهنگی از جمله مساجد هزینه می شود. البته طبق روال سالهای قبل مبالغی جهت امورات جاری دفتر امام جمعه به حساب دفتر واریز می شود.

اویاقلیق: چه عجب رئیس دفتر حضرتعالی مشاور مدیرعامل مس هستند؟ آیا ایشان دو شغله اند؟ چطور در هر دو جایگاه حضور دارند؟

حجت الاسلام پورمحمد: ایشان دوشغله نیستند. ایشان مشاور مدیرعامل مس سونگون هستند و هر هفته یک روز هم به امورات دفتر امام جمعه رسیدگی می کنند.

اویاقلیق: موضع شما در قبال اعتراضات کارگری و نیز مطالبات قانونی شهرستان از مس سونگون چیست؟ گفته می شود مجتمع مس سونگون هزار میلیارد تومان به شهرستان بدهی دارد!

حجت الاسلام پورمحمد: من همیشه یار و یاور کارگران در مطالبات قانونیشان بوده و بارها در خطبه های نماز جمعه به آن اشاره کرده ام. در مورد تعهدات مجتمع مس سونگون در قبال شهرستان نیز بارها مطالبه کرده و در نماز جمعه مطرح کرده ام.

اویاقلیق در راستای رسالت رسانه ای خود این موارد را پیگیری و نتیجه را به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رساند و در این راستا آماده انتشار توضیحات مجتمع مس سونگون می باشد.