زندگی مردم را به برجام گره نمی‌زنیم/ اساسا درباره برجام مذاکره‌ای نداریم
زندگی مردم را به برجام گره نمی‌زنیم/ اساسا درباره برجام مذاکره‌ای نداریم
نماینده مردم تبریزدر مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستی که رئیسی اتخاذ کرده این است که اساسا زندگی مردم را به برجام گره نمی زنیم، هزینه هایی که از بابت برجام متحمل شدیم را به عنوان خسارت بپذیریم اگر در اجرای برجام منفعت مختصری ایجاد شد از آن استفاده می کنیم.

 بیداری آذربایجان به نقل از فارس: احمد علیرضا بیگی با اشاره به انجام مذاکرات در خصوص برجام  اظهار داشت: کشورهای گروه ۱+۴ معتقدند مذاکرات باید ادامه مباحث توافق شده با دولت روحانی باشد، اما دولت و مجلس تاکید دارند که از جایی که ترامپ از برجام خارج شده باید مذاکرات را شروع کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تاکید کرد: اساسا ما درباره برجام مذاکره ای نداریم مذاکره ما درباره نحوه اجرای تعهدات طرفین است و ضمانت هایی که برای اجرا گرفته می شود، تجربه تلخ خروج ترامپ از برجام سبب معطل ماندن تعهدات غربی شده  و همچنان این تهدید وجود دارد حتی بایدن حاضر نیست تعهد دهد که از برجام خارج نمی شود و پایبند تعهدات می ماند.

وی بیان کرد: اروپایی ها هم به تعهداتشان عمل نکرده است تنها طرفی که پایبند بوده جمهوری اسلامی است که در این رابطه متضرر شده و خسارت های بسیاری به ما وارد شده که در شرایط موجود کسی پاسخگوی خسارت های وارده نیست و مهم تر از آن از بین رفتن اعتماد عمومی است که این خسارت با ریال و دلار قابل محاسبه نیست.

این نماینده مجلس اظهار داشت: سیاستی که رئیسی اتخاذ کرده این است که اساسا زندگی مردم را به برجام گره نمی زنیم، هزینه هایی که از بابت برجام متحمل شدیم را به عنوان خسارت بپذیریم اگر در اجرای برجام منفعت مختصری ایجاد شد از آن استفاده می کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: همچنین اینگونه نیست که همه چیز در گرو برجام باشد، دستیابی به این هدف نیازمند همت دولتمردان است که با درک این واقعیت تکلیف کشور را در ابعاد مختلف به ویژه اقتصادی روشن کنند چرا که ادامه دار بودن این بلاتکلیف بسیار خسارت بار خواهد بود.