قطار شهری تبریز و تصمیماتی به نفع اصفهان و شیراز
قطار شهری تبریز و تصمیماتی به نفع اصفهان و شیراز
بیست و پنجمین جلسه‌ی شورای شهر تبریز روز یکشنبه، ۲۳ آبان‌ماه، به‌صورت علنی و با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز و البته با غیبت روح اله رشیدی در عمارت ساعت تبریز برگزار شد.

اویاقلیق به نقل از ایسنا: اولین دستور جلسه‌ی این هفته به «تقدیر از آقای زلفعلی جوادی به‌عنوان شهروند فعال در حوزه‌ی محیط زیست» اختصاص داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص فعالیت‌های این شهروند گفت: از چند سال قبل در جریان  اقدامات آقای جوادی در دره عینالی بودیم و کوهنوردان همواره شاهد نهال‌های کاشته شده توسط او در آن منطقه هستند.

فریدون بابایی اقدم ادامه داد: به دلیل اقدامات جالب و قابل تقدیر آقای جوادی، از اقدامات وی به عنوان شهروندی مسئولیت‌پذیر قدردانی می‌کنیم تا الگویی برای دیگر شهروندان باشد.

زلفعلی جوادی نیز طی سخنانی گفت: من یک کوهنورد بودم که بعد از مدتی نتوانستم ادامه دهم و به همین دلیل به عینالی پناه بردم.

وی ادامه داد: بنده عاشق عمران و آبادانی هستم و وظیفه‌ی همه ما است که برای آبادانی شهر و کشور تلاش کنیم.

این شهروند نمونه افزود: من حدود ۷۰۰ درخت در عینالی کاشته‌ام اما با توجه به اینکه در این مکان مشکل آب وجود دارد، متاسفانه نمی‌توانم برای همه‌ی درختان کاشته شده به‌موقع آبرسانی کنم.

رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز ضمن قدردانی از اقدامات این شهروند فعال حوزه‌ی محیط زیست، گفت: از آقای شهردار می‌خواهیم طی بازدید از محل، دستور لازم در این مورد را ابلاغ کند.

دومین دستور جلسه‌ی این هفته‌ی شورای شهر تبریز نیز به « تقدیر از علیرضا اصغری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری شهرداری تبریز به دلیل کسب رتبه در رویداد ملی سکوی پرتاب نوین ساخت در سطح کشور» اختصاص داشت که اعضای شورای شهر تبریز از او نیز تقدیر کردند.

 سومین دستور جلسه به « ارائه‌ی گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز درخصوص پروژه های ناتمام» اختصاص داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز طی سخنانی گفت: اولین پروژه عبارت بود از توسعه و حفاظت پارک بزرگ تبریز که طی عقد قراردادی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در مرحله طراحی است.

یعقوب نامی ادامه داد: پروژه‌ی بعدی طرح توسعه‌ی پروژه‌ی پسماند تبریز است که براساس اعلام پیمانکار با آخرین کارکرد به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان، در موعد مقرر تحویل داده خواهد شد.

وی در خصوص پروژه‌ی اتوبان ولایت با اشاره به تکمیل دوربرگردان نصر در این پروژه، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۴ آغاز شده و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته است؛ همچنین تاکنون برای این پروژه ۳۲ میلیارد تومان صورت وضعیت داده شده که براساس پیش‌بینی ها با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به پایان خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پروژه‌ی بعدی احداث روگذر ارتش است که این پروژه جزء پروژه‌های سه‌گانه بوده  و طبق آخرین زمان‌بندی ۱۵ اسفند سالجاری به اتمام خواهد رسید البته یکی از دلایل تکمیل این پروژه‌ها، عدم پرداخت کارکردها و پیش پرداخت‌ها است.

شهرام دبیری نیز خطاب به نامی گفت: در خصوص وامی که قرار بود اخذ شود و میزان پول پرداخت شده به پیمانکاران نیز توضیحاتی ارائه دهید.

نامی در پاسخ به دبیری گفت: وام حل شده است و تا امروز ۱۷/۵ میلیارد تومان به پیمانکاران پول پرداخت شده است و چند موردی هم که پول پرداخت نشده به دلیل عدم تامین ضمانت‌نامه توسط پیمانکار بوده است.

بابایی‌اقدم نیز اظهار کرد: چند روز پیش حادثه‌ای دلخراش در بزرگراه پاسداران رخ داد و باید مشخص شود که وضعیت جاده تا چه اندازه منجر به بروز این حادثه شده است چرا که این بزرگراه به یک محل حادثه خیز تبدیل شده و باید هرچه سریعتر مشکلات این منطقه حل شود.

سید کاظم زعفرانچیلر رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار نیز گفت: پروژه‌ی مقبره الشعرا ۱۱ سال است که به حال خود رها شده و باید با درخواست و هماهنگی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر برای تامین اعتبار و سر و سامان بخشیدن به آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص قطار شهری نیز ظاهرا تصمیماتی گرفته شده که به ضرر تبریز و به نفع اصفهان و شیراز است.

برگی نیز تاکید کرد: باید در جلسه‌ای فوق العاده و یا جلسه با خبرنگاران این مساله را مطرح کنیم تا موضوع به تهران برسد.