از درگیری لفظی غفوری و زعفرانچیلر تا افشاگری دهقان نژاد/ سوال کنندگان قانع شدند؟
از درگیری لفظی غفوری و زعفرانچیلر تا افشاگری دهقان نژاد/ سوال کنندگان قانع شدند؟
نشست فوق العاده شامگاه سه شنبه شورای اسلامی شهر که به موضوع پاسخگویی اعضای منتقد شهردار اختصاص داشت برای دقایقی به دلیل درگیری لفظی دو عضو موافق و مخالف عباس رنجبر، به تنش کشیده شد.

اویاقلیق/ احد نقش شور: در این جلسه و پس از آنکه عباس رنجبر طی سخنانی مفصل و طولانی به ارایه عملکرد ۳۸ روزه خود و نیز پاسخ به سوالات مطروحه پرداخت، نوبت به اعضای منتقد رسید.

سید کاظم زعفرانچیلر، یکی از اعضای منتقد، در حالی که با ارایه اسنادی در خصوص به کارگیری برخی مدیران بازنشسته و در آستانه بازنشستگی توسط شهردار تبریز، مشغول صحبت بود، با واکنش تند حکیمه غفوری، از حامیان عباس رنجبر مواجه شد و از رییس شورا خواست به جای فرصت دادن به طرح تکراری سوالات اعضای منتقد، مانع از اطاله بی دلیل وقت جلسه شود.

این اظهارات البته بلافاصله با واکنش تندتر زعفرانچیلر روبروشد. وی خطاب به غفوری گفت: چرا به جای این که اجازه دهید بر اساس اسناد و مدارک موجود، به تشریح مصادیق سوال مطرح شده و اثبات به کارگیری بازنشسته ها بپردازم، مانع از صحبت های من می شوید؟ من برای شفاف سازی و تنویر بیشتر افکار عمومی، ساعت ها برای گردآوری اسناد فعلی وقت گذاشته ام تا در راستای شفاف سازی بیشتر، مطالبی را ارایه کنم.
وی همچنین افزود: من تاکنون و به حرمت خانم غفوری که حکم مادری برای من دارند، حتی یک بار وسط صحبت های ایشان نپریده ام و اقدام ایشان در جلسه امشب به هیچ عنوان درست نبود.

درگیری لفظی این دو عضو شورای شهر باعث شد تا برای دقایقی جلسه شورا، به تنش کشیده شود و حتی کار به جایی رسید که زعفرانچیلر قصد ترک جلسه را داشت که حکیمه غفوری در اقدامی ارزشمند و پسندیده، ضمن عذرخواهی بابت اظهارات خود، از سید کاظم زعفرانچیلر دلجویی کرد تا جلسه به روال عادی خود برگردد.

دهقان نژاد: کاربران اکانت های فیک و کارمندان مجازی روابط عمومی عذرخواهی کنند!

رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز در اظهاراتی جنجالی از فعالیت تخریبی برخی کارمندان روابط عمومی شهرداری با اکانت های فیک بر علیه اعضای منتقد شهردار پرده برداشت.

روح الله دهقان نژآد در نشست علنی شامگاه سه شنبه که به موضوع پاسخگویی عباس رنجبر به سوالات اعضای منتقد اختصاص داشت، در سخنانی افشاگرانه گفت: در موضوع سوال از شهردار، ما با کسی جنگ ندارم؛ چراکه سوال و تذکر، حق قانونی اعضا و در راستای عمل به وظیفه نظارتی شورای شهر است و ما معتقدیم، کارنامه شهردار، در نهایت بخشی از کارنامه شورا و اعضای آن را نیز تشکیل می دهد.

وی با انتقاد از فعالیت برخی کارمندان روابط عمومی شهرداری در فضای مجازی با اکانت های فیک و جعلی در راستای تخریب و تحت فشار قرار دادن اعضای منتقد شهردار نیز گفت: از فعالیت این افراد و اهداف و شیوه های تخریبی آن ها که با اکانت ها فیک و تبلت های بیت المال مبادرت به تخریب اعضای منتقد می کنند، مطلع هستم و اگر این افراد عذرخواهی نکنند، اسامی آنان را اعلام خواهم کرد.

دهقان نژاد در عین حال گفت: اگر یک یا چند عضو شورا تذکری به شهردار می دهند یا سوالی مطرح می کنند، این عمل در راستای وظیفه نظارتی آن هاست و دلیل نمی شود یک عده از کارمندان روابط عمومی شهرداری، برای تحت فشار قرار دادن اعضای منتقد و ایجاد انحراف در مسیر این وظیفه قانونی، مبادرت به تخریب در فضای مجازی بکنند.

با کاربران اکانت های فیک برخورد خواهم کرد!

شهردار تبریز در حاشیه نشست سه شنبه شب شورای اسلامی شهر، در جمع خبرنگاران، از عزم خود برای شناسایی و برخورد با عاملان و کاربران برخی اکانت های فیک داخل و بیرون شهرداری خبر داد.

عباس رنجبر در پاسخ به سوال خبرنگار بیداری آذربایجان در خصوص موضع شفاف وی در قبال افشاگری اخیر روح الله دهقان نژاد، پیرامون فعالیت تخریبی برخی کارکنان روابط عمومی با اکانت های فیک بر علیه اعضای منتقد شورای شهر گفت: به هیچ عنوان چنین رفتارها و اقدامات غیر اخلاقی را تایید نمی کنم و پس از بررسی های لازم، با عاملان، آمران و افراد دخیل در این اقدام غیر اخلاقی برخورد خواهم کرد.

شهردار تبریز همچنین افزود: بررسی های لازم در این خصوص را با جدیت در دستور کار قرار خواهم داد و اگر این افراد از همکاران یا کارکنان رو…

شبی که رنجبر، “آچمز” شد!

عباس رنجبر، در سی و هشتمین شب مدیریتش در شهرداری، شبی سخت و پرچالش را مقابل اعضای منتقد و طیف مخالفان خود سپری کرد و با وجود تلاش های چندین باره اش برای ارایه عملکرد یک ماهه در بخش های مختلف، در نهایت وادار به پاسخگویی کتبی به سوالات مطروحه در جلسه بعدی شورای شهر شد!
شهردار تبریز که به دلیل برخی انتصابات مساله دار، به کارگیری بازنشسته ها، بی توجهی به مصوبه ممنوعیت ورود مامور به خدمت ها، رکود حاکم در فعالیت های عمرانی و خدماتی شهرداری و موضوع عدم تعیین تکلیف سهم شهرداری در پروژه تفکیکی قطعات شهرک طلائیه، مورد سوال ۵ عضو شورای ششم قرار گرفته است، علی رغم ارایه برخی توضیحات و گزارش عملکرد یک ماهه، با گارد بسته منتقدان خود روبرو شد تا همچنان زیر تیغ تیز استیضاح احتمالی قرار بگیرد.
هرچند رسول برگی رییس شورای ششم در اظهاراتی مغایر با دیدگاه اعضای سوال کننده، تاکید کرد که شورای ششم فعلا قصدی برای استیضاح شهردار ندارد و همین اظهارات زمینه را برای جریان سازی های هدفمند برخی رسانه های هم سو با تیم فعلی شهرداری فراهم کرد؛ با این حال هیچ یک از اعضای منتقد و سوال کنندگان از شهردار نیز، صراحتا از اقناع خود و انصراف از پی گیری موضوع طرح سوال یا استیضاح در روزها و هفته های آتی سخنی نگفتند تا ابهامات موجود همچنان پابرجا باقی بماند.

فارغ از همه این مسایل، آنچه در نشست سه شنبه شب شورا به عینه مشاهده شد، “گارد بسته” اعضای منتقد در برابر عباس رنجبر و جدیت این اعضا در جایگاه منتقد و سوال کنندگان از شهردار تبریز بود، موضوعی که به راحتی می توان آن را از توضیحات و پاسخ های نیم بند عباس رنجبر که یکی پس از دیگری با اسناد و مدارک جدید و دقیق منتقدان به چالش دوباره کشیده می شد و نشان از دست پر و برتر اعضای منتقد در این کنش مدیریتی و نظارتی داشت، استنباط کرد.

رنجبر: اطلاعی از محکومیت یکی از مدیران منصوب شده نداشتم!

شهردار تبریز با تایید تلویحی حکم محکومیت قطعی یکی از مدیران تازه منصوب شده در شهرداری توسط وی گفت: از محکومیت این مدیر اطلاعی نداشتم!
عباس رنجبر در پاسخ به سوال بیداری آذربایجان در خصوص این حکم و دلایل انتصاب مدیر مذکور در یکی از مناطق شهرداری افزود: پیش از انتصاب، استعلام های لازم از مراجع ذی صلاح در خصوص صلاحیا این مدیر و دیگر مدیران انجام گرفته بود و در استعلامات به عمل آمده، موضوعی در خصوص وجود چنین محکومیتی به ما اعلام نشده بود.

وی افزود: ظاهرا این حکم بعد از دریافت پاسخ استعلام ها صادر شده و طبیعی است که اطلاعی از آن نداشته باشیم.

شهردار تبریز در عین حال با تاکید بر تبعیت خود از قانون خاطرنشان کرد: همواره تابع قانون و قانون مداری بوده ام و در این موضوع نیز، پس از انجامبررسی های لازم، به مر قانون عمل خواهم کرد.

سوال کنندگان قانع شدند یا ماجرا همچنان ادامه دارد؟

اظهارات بی مقدمه و هیجانی رسول برگی، رییس شورای شهر تبریز در اوج کش و قوس های سوال و جواب از شهردار، مبنی بر فقدان قصد و نیتی برای استیضاح شهردار نزد اعضای شورا، “شبهه” ای بود که علی رغم جریان سازی سریع رسانه های حامی رنجبر، چندان مورد کنکاش و رمزگشایی قرار نگرفت.
این اظهارات برگی در حالی مطرح گردید که هیچ اظهارنظر رسمی و مستند از سوی اعضای سوال کننده و منتقد شهردار تبریز در خصوص انصراف از ادامه روند قانونی طرح سوال یا استیضاح احتمالی در جلسه سه شنبه شب مطرح نگردید.

رسول برگی در اظهاراتی مغایر با دیدگاه اعضای سوال کننده، تاکید کرد که شورای ششم، به دلیل منافع شهر در مقطع حساس کنونی، قصدی برای استیضاح شهردار ندارد.
همین اظهارات، زمینه را برای جریان سازی های هدفمند برخی رسانه های هم سو با تیم فعلی شهرداری فراهم کرد؛ با این حال هیچ یک از اعضای منتقد و سوال کنندگان از شهردار، صراحتا از اقناع خود و انصراف از پی گیری موضوع طرح سوال یا استیضاح در روزها و هفته های آتی سخنی نگفتند تا ابهامات موجود همچنان پابرجا باقی بماند.

این شبهه افکنی و ابهام زایی، موضوع بسیار جدی و مهمی است که جدای از رسول برگی، تک تک اعضای منتقد و شوال کنندگان از شهردار، به منظور شفاف سازی و اعلام موضع صریح، نسبت به آن واکنش نشان دهند تا شائبه تصمیم گیری سلیقه ای آقای رییس در ماجرای پر سر و صدای هفته های اخیر سوال از شهردار، از میان برود.

گزارش ۳۸ روزه رنجبر به شورا!

شهردار تبریز در اقدامی رندانه، از فرصت طرح یک ساعته پاسخگویی به سوالات اعضای شورای شهر نهایت استفاده را برد و طی گزارشی، به ارایه عملکرد ۳۸ روزه خود در شهرداری نیز پرداخت.

عباس رنجبر در جلسه فوق‌العاده عصر امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: طی یک ماه گذشته، پرونده ۱۱۴۷ نفر از حائزان تبدیل وضعیت ایثارگری را تشکیل و به کارگزینی ارجاع دادیم و قرارداد ۲۲۸ نفر را که نامه تبدیل وضعیت آنها از وزارت کشور آمده است، هفته پیش منعقد کردیم.
وی ادامه داد: بر این اساس قرارداد۶۷۴ نفر قرارداد همسان‌سازی شده و۷۶ نفر ایثارگر حکم قطعی گرفته‌اند. برای۸۱ نفر پرونده خبره‌گی زده‌ایم و طرح جامع نیروی انسانی را کار می‌کنیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه در بحث آموزش و گزینش کار کرده‌ایم، گفت: در این مدت سامانه شفافیت را راه‌اندازی کردیم که تا دو هفته نتیجه آن خواهد آمد. در حوزه ترافیک، در خصوص حمل و نقل ترکیبی در ایستگاه شماره ۵ طرحی بررسی کردیم که کمک می‌کند هم تعداد اتوبوس زیاد شود و هم مرکز شهر شلوغ نشود. این امر موجب آرامش مرکز شهر خواهد شد. بر اساس این طرح، افراد با اتوبوس به ایستگاه ۵ و از آنجا به مرکز شهر می‌روند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال حذف کرایه اتوبوس و یا مترو در این طرح هستیم، افزود: برای خرید ۲۲ دستگاه اتوبوس عقد قرارداد بستیم که بعد از واریز پول، این اتوبوس‌ها را تحویل خواهیم گرفت. همچنین سه دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل مانده بود که آنها را احیا کرده‌ایم و از صندوق توسعه امید پیگیر بازسازی و خرید ۶۷ دستگاه اتوبوس هستیم. پیگیر۲۰۰ میلیارد تومان پولی که از سازمان برنامه و بودجه قرار بود بگیریم، هستیم و موضوع قرارداد تاکسی اینترنتی را نیز پیگیری می‌کنیم.

رنجبر با اشاره به اینکه در مورد میدان آذربایجان کار می‌کنیم، عنوان کرد:۱۷ نامه به دبیرخانه ماده ۵ ارائه و پرونده‌های ناقص را درخواست کردم و از مناطق خواستم که توضیح کافی در این رابطه بدهند. ما منطقه ۹ را پایلوت طرح شهروندسپاری کردیم و کارهای آن را انجام دادیم. بروزرسانی نقشه‌های پهنه حریم، مطالعه محدوده پارک بزرگ، تدوین شیوه‌نامه املاک و پیشبرد سیستم یکپارچه شهری از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در این مدت بوده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مختلف شهر طی مدت حدود یک ماه اخیر، گفت: پروژه روگذر ارتش آزادی در یک ماه گذشته ۵ درصد، روگذر فروزنده ۴ درصد، پل فهمیده ۳ درصد، پل رسالت ۵ درصد، رمپ یوسف‌آباد ۳۰ درصد، پارک باغشمال ۳ درصد و ساختمان مقبره‌الشعرا نیز ۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

شهردار تبریز ادامه داد: تعدادی مجوز برای امور عمرانی صادر کردیم و برای پروژه‌های یاد شده۳۰۰ تن آرماتور استفاده کردیم و هم اکنون۷۹ پروژه آماده تحویل داریم. همچنین۵۹۱۳ تن آسفالت تولید و پخش شده است و برای روگذر ارتش آزادی نیز در عرض یک‌ماه، بیش از دو میلیارد پول تزریق کردیم.
وی از دیگر برنامه‌های اجرا شده شهرداری تبریز طی یک ماه گذشته، به برگزاری ۹ رویداد ورزشی در بین کارمندان توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اشاره کرد.

رنجبر: مدیر مساله دار منصوب نکرده ام/شورا کار می خواهد یا “نفر؟

پس از کش و قوس های فراوان، در نهایت، شهردار تبریز رو در روی اعضای شورای شهر نشست و به سوالات و انتقادات تند و جدی آنان پاسخ داد.
عباس رنجبر در نشست علنی سه شنبه شب شورای شهر تبریز طی سخنانی در پاسخ به سوالی در خصوص انتصاب مدیران مساله دار در بدنه مدیریتی شهرداری گفت: هیچ مدیر مساله داری را منصوب نکرده ام و طرح این قبیل مسایل از سوی برخی اعضای شورا، به هیچ عنوان درست نیست و اگر اینگونه نگاه شود، تقریبا همه ما مساله دار هستیم و نباید به این قبیل مسایل ورود کنیم.

شهردار تبریز در ادامه افزود: تمامی کسانی که منصوب کرده ام، پس از انجام استعلام های چند مرحله ای منصوب شده اند و تازه بر اساس رویه کاری و مدیریتی خودم، فعلا حکم سرپرستی برای این مدیران صادر شده است، اما از آنجا که همه این مدیران بر اساس اعتماد و اعتقاد و نیز شاخص هایی همچون پاکدستی، تخصص، توانمندی و تجربه، برگزیده شده اند، من از انتخاب های خودم دفاع می کنم.

وی همچنین افزود: به صراحت می گویم، مدیرانی که منصوب کرده ام، از خود من مومن تر هستند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص به کارگیری مامور به خدمت ها نیز گفت: جذب و به کارگیری نیروهای مامور به خدمت در ادارات و سازمان های دولتی و خدماتی، یک راهکار قانونی و پذیرفته شده است و هیچ منع قانونی نیز در این خصوص وجود ندارد و اگر قرار به ممنوعیت این رویه باشد، باید قوانین بالادستی فعلی از طریق مرجع قانونی آن اصلاح و یا لغو گردد.

رنجبر در عین حال خاظرنشان کرد: سوال و تذکر از وظایف قانونی شورا و پاسخگویی نیز وظیفه شهردار است و من اگر جایی احساس کنم در تصمیمات و انتصاباتم دچار اشتباه و خطا شده ام، نسبت به اصلاح آن قطعا اقدام خواهم کرد.

شهردار تبریز در ادامه با انتقاد از برخی اظهارنظرها در خصوص انتصابات مدیریتی در شهرداری گفت: وقتی در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و انتصاب مدیران جوان در شهرداری اقدام می کنیم، عده ای انتقاد می کنند و برعکس، زمانی که مدیران باتجربه و قدیمی را بر سر کار می آوریم، عده ای دیگر معترض و گله مند می شوند و ما نمی دانیم تکلیف تصمیمات مدیریتی مان چه خواهد شد.

رنجبر در خاتمه با انتقاد از برخی اعضای شورا تصریح کرد: من در قبال کار و اجرای سیاست های ابلاغی و مصوب شورای شهر متعهد هستم و باید معلوم شود، شورا از من کار می خواهد یا نفر؟

“شهریارنیوز” اخبار جلسه سوال از شهردار را بایکوت کرد!

خبرگزاری “شهریار”، ارگان خبری و رسانه ای شهرداری تبریز در اقدامی عجیب، تمامی اخبار مربوط به سوال اعضای شورای شهر از عباس رنجبر را “بایکوت” و تنها به انتشار خبری در خصوص گزارش عملکرد یک ماهه شهردار بسنده کرد!

این خبرگزاری سازمانی که مدعی است تنها رسانه رسمی مدیریت شهری کشور به شمار می رود، با گذشت قریب به یک روز از برگزاری نشست فوق العاده شورا در خصوص سوالات مطرح از شهردارتبریز، از انعکاس و انتشار اخبار مربوط به این نشست و انتقادات و سوالات مطرح اعضای شورا در خصوص حواشی مدیریتی اخیر شهرداری خودداری کرده است تا شائبه تقابل رسانه ای این خبرگزاری با وظایف نظارتی و اظهارات منتقدان شهردار تبریز که در موضع اکثریت قرار گرفته اند، بیش از پیش تقویت شود.

این در حالی است که در همین جلسه، انتقاد و افشاگری جنجالی روح الله دهقان نژاد در خصوص فعالیت تقابلی و تخریبی برخی کارمندان روباط عمومی و تیم رسانه ای شهرداری با اکانت های فیک در فضای مجازی بر علیه منتقدان عباس رنجبر نیز، به عنوان نشانه های روشن تقابل های رسانه ای میان شورا و شهرداری مطرح گردید.