برگی: تشکیل کابینه سالخوردگان متوقف شود!/  زعفرانچیلر: شهرداری را به سرای سالمندان تبدیل نکنید!
برگی: تشکیل کابینه سالخوردگان متوقف شود!/  زعفرانچیلر: شهرداری را به سرای سالمندان تبدیل نکنید!
در شرایطی که طی هفته های گذشته، حواشی مربوط به  انتصاب برخی مدیران شهرداری، به طرح سوال از شهردار توسط اعضای منتقد تبدیل شده و قرار است عباس رنجبر، در جلسه سه شنبه پیش رو رسما به سوالات اعضا پاسخ دهد، انتصاب مدیران بازنشسته و در شرف بازنشستگی در مسوولیت های مهم شهرداری مورد پی گیری و سوال رییس و یک عضو دیگر شورا قرار گرفت.

اویاقلیق/ احد نقش شور: در جلسه امروز صبح شورای شهر و به هنگام تصمیم گیری برای انتخاب نمایندگان شهرداری در کمیسیون مناقصات و معرفی قائم مقام و معاون عمرانی شهرداری برای حضور در این کمیسیون، رسول برگی رییس و سیدکاظم زعفرانچیلر، عضو این شورا، در واکنش به این لایحه، ضمن سوال از شهردار در خصوص بازنشسته بودن این دو مدیر و دلایل انتصاب آن ها، خواستار توضیح شهردار تبریز در این خصوص شدند.

رسول برگی در این خصوص گفت: بر اساس مدارک و اسناد موجود، آقای طالب نژاد، قائم مقام شهردار، که بنده احترام ویژه ای هم به ایشان قائلم، از مدیران بازنشسته شهرداری است و حتی طی نامه ای رسمی، چندی پیش بخشی از پاداش پایان خدمت خود را نیز دریافت کرده است، ضمن این که تاییدیه ها و نامه های ارسالی از تامین اجتماعی نیز بر احراز بازنشستگی وی تصریح دارد.

رییس شورای شهر تبریز  همچنین افزود: در یکی دیگر از نامه ها نیز، خود آقای طالب نژاد، درخواست بازنشستگی کرده و مدیر مالی شهرداری نیز بر بازنشسته بودن وی تصریح کرده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: باید روند ایجاد کابینه سالخوردگان در شهرداری متوقف و اصلاح شود.

برگی تاکید کرد: برخلاف برخی اظهارنظرهای خلاف واقع، من هیچ سهمی از شهردار یا شهرداری نگرفته ام و اهل این مسایل هم نیستم و با صراحت اعلام می کنم، سهم من نه یک نفر یا ۱۰ نفر، که کل مردم تبریز است و در راستای منافع و مطالبات آنان عمل و حرکت می کنم.

سید کاظم زعفرانچیلر، دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت گردش نخبگان در شهرداری تبریز گفت: متاسفانه در شهرداری تبریز به جای گردش نخبگان در واگذاری مسوولیت ها، شهرداری را به سرای سالمندان تبدیل کرده اند، در حالی که نیروهای بازنشسته در جایگاه مشاور باید مورد استفاده قرار بگیرند و میدان خدمت برای جوانان باز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طبیعی است مدیران بازنشسته، به اندازه نیروهای جوان، از انگیزه و انرژی کافی برای کار برخوردار نیستند و تردید نداریم که نیروهای خسته، نمی توانند کارایی چندانی در حوزه مدیریت داشته باشند.

زعفرانچیلر در ادامه با اشاره به موضوع بازنشستگی معاون عمرانی شهرداری گفت: طبق اسناد و مدارک موجود، آقای نامی چندی پیش طی نامه ای، علاوه بر درخواست پرداخت بخشی از پاداش و مطالبات پایان خدمت خود از شهرداری، متعهد شده است که در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ بازنشسته خواهد شد و همین موضوع با توجه به انتصاب اخیر وی به عنوان معاون عمرانی شهرداری، محل سوال است و باید پاسخ داده شود.

گفتنی است در این جلسه و علی رغم طرح موضوع بازنشسته بودن این دو مدیر ارشد شهرداری، هفت عضو شورای شهر، رای به عضویت داوود طالب نژاد، قائم مقام شهرداری و یعقوب نامی، معاون عمرانی شهرداری در کمیسیون مناقصات دادند!