دفاع ناشیانه “غفوری” از شهردار به قیمت “اتهام زنی” به منتقدان
دفاع ناشیانه “غفوری” از شهردار به قیمت “اتهام زنی” به منتقدان
"حکیمه غفوری"، عضو و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و یکی از جدی ترین مدافعان اعتقادی شهردار تبریز، اخیرا و در گفت و گویی مدعی شده است که موضوع "سوال از شهردار"، جنگ زرگری است!

اویاقلیق/ احد نقش شور: “حکیمه غفوری”، عضو و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و یکی از جدی ترین مدافعان اعتقادی شهردار تبریز، اخیرا و در گفت و گویی مدعی شده است که موضوع “سوال از شهردار”، جنگ زرگری است!

این اظهارات در حالی مطرح شده است که انتصاب های مساله دار، رکود عمرانی و بی عملی در مجموعه شهرداری تبریز، علی رغم گذشت دو ماه از شروع به کار عباس رنجبر، محور اصلی سوالات و انتقادات اعضای شورا بوده و تقلیل دادن وظیفه و حق قانونی سوال و بازخواست از عملکرد شهردار و شهرداری از سوی اعضای شورا به “جنگ زرگری”، اقدامی تعجب آور به نظر می رسد.

این درحالی است که از فردی همچون سرکار خانم غفوری که کوله باری از تجارب و فعالیت های فرهنگی را با خود یدک می کشد، بسیار بعید است که بدون اطلاع و اشراف بر معنا، مفهوم، اهداف و کارکردهای جنگ زرگری، که عمدتا بار معنایی منفی و غیرصادقانه دارد، چنین اظهاراتی را بر زبان آورده باشد.

مزید اطلاع، اصطلاح و ضرب المثل “جنگ زرگری”، به جنگ و دعوایی گفته می شود که میان دو فرد و به دروغ و برای گمراه کردن و فریب نفر سوم یا افراد دیگر به راه می افتد و البته پایه و اساس و هدفی جز “فریب”، “نیرنگ” و “زیاده خواهی” عاملان آن ندارد!

حالا آیا خانم غفوری، انتقادات و سوالات اعضای منتقد شهردار تبریز را واقعا مصداق جنگ زرگری، با تعریف و مفهومی که از آن استنباط می شود می دانند و از در “اتهام زنی” به این اعضا درآمده است، ابهام و سوالی جدی است که باید خود ایشان در خصوص، صحت، درستی و دلایل چنین اظهار نظری توضیح دهند!