«خرم»معارفه شد/خداحافظی پورمحمدی از «شمس العماره» / حواشی پر رنگ معارفه استاندار آذربایجان شرقی!
«خرم»معارفه شد/خداحافظی پورمحمدی از «شمس العماره» / حواشی پر رنگ معارفه استاندار آذربایجان شرقی!

بیداری آذربایجان: “احمد وحیدی” وزیر کشور در این مراسم، طی سخنانی با تاکید بر جایگاه سیاسی استانداران در نظام مدیریتی کشور گفت: استاندار، مسوول و نماینده ارشد و نفر اول و آخر دولت در استان به شمار می رود و همه باید در پیشبرد اهداف و برنامه های کلان دولت به وی کمک کنند. وزیر […]

بیداری آذربایجان: “احمد وحیدی” وزیر کشور در این مراسم، طی سخنانی با تاکید بر جایگاه سیاسی استانداران در نظام مدیریتی کشور گفت: استاندار، مسوول و نماینده ارشد و نفر اول و آخر دولت در استان به شمار می رود و همه باید در پیشبرد اهداف و برنامه های کلان دولت به وی کمک کنند.

وزیر کشور در ادامه از عابدین خرم به عنوان مجاهدین مخلص و مبارزی صدیق در راه انقلاب و نظام یاد و خاطرنشان کرد: سوابق خدمتی و خدمات و مجاهدات این مدیر ارزشی در دوره های مختلف بر کسی پوشیده نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به ظرفیت های بالقوه آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و تولیدی، ارتقاء جایگاه استان و تسریع روند توسعه آن را نیازمند تعامل، همدلی و تلاش شبانه روزی همه مسوولان استان دانست.

وزیر کشور در عین حال با تاکید بر خواست رییس جمهور مبنی بر ضرورت کمک همه مدیران کل استان ها به استانداران، افزود: تبربز و آذربایجان، در ابعاد مادی و معنوی زرخیز و استراتژیک است و این منطقه باید به محور توسعه صنعتی، کشاورزی و تولیدی کشور تبدیل شود.

حجه الاسلام دکتر آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم، با قدردانی از خدمات و تلاش های پورمحمدی، استاندار سابق، گفت: دکتر پورمحمدی همواره در مشورت گرفتن و مشورت کردن پیشتاز و پیشگام بود و من به شخصه از وی تشکر می کنم.

امام جمعه تبریز در ادامه از عابدین خرم به عنوان مدیری آگاه و مشرف به مشکلات و مسایل استان یاد کرد و افزود: سردار خرم در زلزله شهرهای میانه و سراب و همچنین طرح های بزرگ مقابله با کرونا، عملکرد بسیار درخشانی از خود برای گذاشته است.

وی همچنین با تاکید بر این که از امروز باید همه طیف ها و گروه های سیاسی استان در پیشبرد برنامه های دولت و استاندار جدید متحد و در کنار سردار خرم باشند گفت: همه باید برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، رفع مشکلات و چالش های اقتصادی، معدنی و بحران دریاچه ارومیه، همکاری و مشارکت کنند.

در این مراسم همچنین، محمدحسین فرهنگی رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، با تبریک انتخاب عابدین خرم به عنوان استاندار جدید و تقدیر از خدمات پورمحمدی، ابراز امیدواری کرد در دوره جدید مدیریتی استان، زمینه برای تسریع در حل مشکلات و چالش های مورد تاکید استان در نشست اخیر نمایندگان با رییس جمهور فراهم شود.

فرهنگی افزود: اتمام پروژه های نیمه تمام استان، از جمله سدها، تقویت و تسریع بهره برداری از ظرفیت های معدنی، توسعه صنایع پائین دستی، تکمیل طرح نفلین سینیت سراب، تسریع احداث بیمارستان دوم تامین اجتماعی و کارخانجات ذوب و کنسانتره مس از جمله اولویت های کاری دولت و مدیریت استان در دوره فعلی باید باشد.

پورمحمدی استاندار سابق آذربایجان شرقی نیز در مراسم تکریم و تودیع خود طی سخنانی با قدردانی از ابتکار و اقدام اخیر رییس جمهور در ابلاغ و امضاء احکام استانداران، ابراز امیدواری کرد روزی فرا برسد که استانداران نیز بتوانند، احکام مدیران کل را خودشان امضا و ابلاغ کنند.

وی تحقق افزایش اختیارات استانداران از سوی دولت را گامی بزرگ در راستای ایفای نقش موثرتر استانداران ارزیابی و خاطرنشان کرد: متاسفانه بیش از ۸۵ درصد اعتبارات پروژه های ملی در اختیار دولت و وزارتخانه هاست و این مساله عملا، دست استان ها و استانداران را بسته است.

پورمحمدی در ادامه از آذربایجان شرقی به عنوان امن ترین استان کشور یاد و خاطرنشان کرد: در انتخابات اخیر، تنها استانی بودیم که هیچ صندوق باطله ای نداشتیم.

استاندار سابق آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهم ترین اقدامات خود در دوره مدیریت استان گفت: افزایش ۵۰ درصدی صادرات، بازگشت ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید و کار، راه اندازی راه آهن میانه تبریز تا ایستگاه خاوران، افتتاح ۴ سد و افتتاح دو نیروگاه از جمله مهم ترین اقدامات ما در دوره سه ساله خدمت بوده است.

وی در خاتمه گفت: ایران وطنی تر از آذربایجان، در هیچ جای ایران نمود نداشته و ندارد و به تعبیری، ایران، جان آذربایجان بوده و خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم، پس از انجام مراسم تودیع استاندار سابق و اهداء حکم استاندار جدید، سردار عابدین خرم طی سخنانی با قدردانی از اعتماد دولت و وزارت کشور به وی، تلاش شبانه روزی برای تسریع روند توسعه استان و مشکلات آذربایجان شرقی را برنامه راهبردی خود در دوران خدمت اعلام کرد.

وی گفت: بسترسازی برای تقویت امنیت سرمایه گذاری در استان، مشارکت پذیری از نخبگان و فرهیختگان و اصحاب فکر و ایده، برنامه ریزی برای توسعه زیربنایی استان، کمک به بهبود اقتصاد و تولید، حمایت از شرکت های دانش بنیان و حمایت از تولید و اشتغال در دستور کار مدیریت ارشد خواهد بود.

وی در خاتمه با اشاره به جایگاه رفیع آذربایجان در سپهر سیاسی ایران نیز گفت: روایت تاریخ ایران بدون تاریخ آذربایجان و مردمان این سرزمین، روایتی ناقص و ابتر است و ما باید در راستای اعتلای هرچه بیشتر این جایگاه تلاش کنیم.

خاطرنشان می شود مراسم معارفه عابدین خرم به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی با حاشیه ای غیرمنتظره برای دقایقی به تنش و اختلال کشیده شد.

در خلال سخنان خرم، یکی از حاضرین در جلسه با حضور در سن، اقدام به تعرض به استاندار آذربایجان شرقی کرد که با دخالت و اقدام به موقع نیروهای حراست و امنیت مراسم، ضارب دستگیر و به بیرون از سالن منتقل شد.

خرم پس از حمله نامبرده به وی طی سخنانی گفت: من این فرد را می بخشم و شکایتی از او ندارم.

وی افزود: البته من در دوران دفاع مقدس و در سوریه شاهد اتفاقات بدتر از این بوده ام، اما این قبیل اتفاقات مرا از حرکت در مسیر خدمت به نظام و انقلاب و مردم باز نمی دارد.

بررسی ها حاکی از آن است که فرد حمله کننده به استاندار جدید آذربایجان شرقی، که گفته می شود یکی از کارکنان سپاه عاشوراست، بنا بر دلایل شخصی این اقدام را انجام داده است.

در همین حال استاندار جدید آذربایجان شرقی در واکنش به این حرکت، با آرامش به ادامه سخنرانی خود برای حضار پرداخت و اعلام کرد که قبل از مراسم احتمال برخی حاشیه سازی ها را می داده که به دلیل اهمیت برنامه ترجیح داده است مراسم تودیع و معارفه تعطیل نشود.

حاضران در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز نیز در واکنش به این اتفاق با سر دادن شعارهایی از قبیل «استاندار ولایی، حمایتت می کنیم»، از خرم اعلام حمایت کرده و نمایندگان آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه نیز به طور دسته جمعی با حضور روی سن از استاندار جدید آذربایجان شرقی اعلام حمایت و دلجویی کردند.