در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز چه گذشت؟/ بدون وضو وارد دانشگاه نشدم/ وقتی مسوولیت‌ها افراد را بهشتی و یا جهنمی می‌کند
در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز چه گذشت؟/ بدون وضو وارد دانشگاه نشدم/ وقتی مسوولیت‌ها افراد را بهشتی و یا جهنمی می‌کند

اویاقلیق به نقل از فارس: مراسم تکریم محمدحسین صومی و معارفه  بهمن نقی‌پور به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور مسوولان کشوری و استانی و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه  روز سه‌شنبه، ۲۷ مهرماه  ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات شهید شایانمهر برگزار شد. بهمن نقی‌پور، سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مراسم […]

اویاقلیق به نقل از فارس: مراسم تکریم محمدحسین صومی و معارفه  بهمن نقی‌پور به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور مسوولان کشوری و استانی و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه  روز سه‌شنبه، ۲۷ مهرماه  ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات شهید شایانمهر برگزار شد.

بهمن نقی‌پور، سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مراسم تکریم  و معارفه‌ ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دانشگاه علوم پزشکی به‌خاطر اهمیت موضوع سلامت، جایگاه بسیار مهمی دارد و به همین دلیل خدمت در این جایگاه سخت و طاقت‌فرساست و لازم می‌دانم به‌عنوان عضوی از جامعه‌ سلامت از خدمات و زحمات دکتر صومی و همکارانشان تشکر و قدردانی نمایم.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: از کسانی که به بنده اعتماد کردند و این امانت بسیار گرانقدر و بزرگ را به من سپردند، سپاسگزار هستم.

 نقی‌پور با تاکید بر لزوم توجه به ارزش و جایگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنها یادآور شد: باید تمام تلاش خود را برای رساندن تبریز و دانشگاه علوم پزشکی به جایگاه والاتر و درخور شأن این استان انجام دهیم و این کار ممکن نمی‌شود، مگر با تلاش و کوشش شبانه‌روزی و من به‌عنوان کوچکترین عضو این مجموعه دست طلب یاری به سوی همه‌ اساتید و همکاران مهربان و تلاشگر جامعه‌ پزشکی که زندگی و سلامت دیگران را به زندگی خود ترجیح می‌دهند، دراز می‌کنم.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف خود را برنامه‌ریزی برای اعتلای فرهنگی دانشگاه و افزایش روحیه‌ خدمت‌رسانی به مردم در میان دانشجویان و تربیت انسان‌هایی کامل و خدمتگزار به مردم در این دانشگاه، برشمرد.

نباید اطلاعات علمی در داخل دانشگاه بماند

 نقی‌پور، در بخش دیگری از سخنان خود دانشگاه علوم پزشکی را متعلق به همه دانسته و تصریح کرد: همه‌ اساتید و همکاران با تفکرات مختلف باید در راستای یک محور اساسی که عبارت است از پاکدستی و تلاش برای افزایش آگاهی مردم و خدمت به انقلاب، حرکت کنند و نباید اطلاعات علمی در داخل دانشگاه باقیمانده و جامعه از آن بی‌بهره باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان داشت: باید به آموزش مردم توجه ویژه‌ای داشته و با قراردادن پیشگیری در اولویت نخست نسبت به درمان، برنامه‌هایی را برای اعتلای سطح زندگی مردم طراحی کنیم.

 نقی‌پور ادامه داد: ما نظرات و پیشنهادات همه را قبول کرده و با مهر و محبت انتقاد می‌پذیریم و هم انتقاد می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم در روز محشر و در محضر امام و شهدا شرمنده نباشیم.

خدا را شاهد می‌گیرم که  هیچ‌گاه بدون وضو وارد این دانشگاه نشدم 

در ادامه مراسم دکتر محمدحسین صومی ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشغول فعالیت می‌باشند، اظهار کرد: آنچه که ما در این مدت انجام دادیم، وظیفه‌ ما در مقابل امانت سپرده شده به ما بود و هر کاری انجام دادیم، ادای دِینی بود در مقابل مسوولیتی که داشتیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی امانتی بسیار بزرگ و پویاست، متذکر شد: خدا را شاهد می‌گیرم که هیچ‌گاه بدون وضو وارد این دانشگاه نشدم، چراکه اعتقاد دارم دانشگاه یک مکان مقدسی است که باید در این مکان گره‌گشای کار مردم و جامعه باشیم.

صومی ادامه داد: قصد ارائه‌ گزارش عملکرد ندارم و تمام کارها، خاطرات و البته موانعی که بر سر راهم ایجاد شده بود را در یک کتاب خواهم نوشت اما در این حد می‌توانم بگویم که ساخت ۶۵۰ هزار متر مربع در بدترین شرایط اقتصادی کشور، اراده‌ای قوی می‌خواهد که توسط دلسوزان و کسانی انجام شد که در قبال خون شهیدان مسوول هستند.

وی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز اکنون تنها به یک مجموعه‌ بزرگ خوابگاهی افتخار نمی‌کند بلکه ما موفق شدیم در طول این سال‌ها رتبه‌ دوم المپیاد پزشکی، رتبه‌ سوم حوزه‌ پژوهش و رتبه‌ اول برنامه‌ریزی عملیاتی را در کشور کسب کنیم.

صومی در خصوص واکسیناسیون  علیه بیماری کرونا اذعان داشت: ابتدا افراد بالای ۱۸ سال و سپس افراد بالای ۱۲ سال واکسینه شدند و آمار هر مرحله متفاوت بود اما اکنون در کل با میزان واکسیناسیون ۶۴ درصدی در کشور جزو استان‌های پیشتاز هستیم  و برای اینکه کل جامعه ایمن شود، باید حداقل ۸۰ درصد جامعه واکسینه شوند.

هیچ وقت در این سال‌ها کلاس و دانشگاه را ترک نکردم

وی گفت: هیچ وقت در این سال‌ها کلاس و دانشگاه را ترک نکردم و همواره از ساعات ابتدایی روز در دانشگاه حاضر می‌شدم و از فردا نیز به‌عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه برای ساخت آینده‌ بهتر انجام وظیفه خواهم کرد.

مسوولیت‌ها ممکن است افراد را بهشتی و یا جهنمی کنند

علیرضا رحیم‌نیا، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: یقینا هر کس در این شرایط مسوولیتی را می‌پذیرد، جهاد می‌کند.

وی ادامه داد: روزی که من مسوولیت جدیدم را در وزارت بهداشت تحویل گرفتم، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پیامی ضمن تبریک این مسوولیت به من یادآوری کرد که همه‌ این مسوولیت‌ها امانت است که باید به‌خوبی حفظ شود.

رحیم‌نیا با بیان اینکه مسوولیت‌ها ممکن است افراد را بهشتی و یا جهنمی کنند، افزود: جایگاه و شأن تبریز با دیرینه‌ کهن بالاتر از وضعیت فعلی است و باید همه دست در دست هم دهیم تا تبریز را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی ادامه داد: رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید از همه‌ ظرفیت‌های اساتید این دانشگاه استفاده کند و با حضور تمام وقت در دانشگاه با مشکلات و وضعیت دانشگاه آشنا شود.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، گفت: طبیعتا هیچ فردی مورد تائید همه نخواهد بود و در بحث انتخاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز فردی را انتخاب کردیم که مورد وثوق اکثریت مجموعه‌ بهداشت و درمان آذربایجان‌شرقی باشد.

وی خاطرنشان کرد: توقعی که مقام عالی وزارت از استان دارد، این است که رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سوی مقامات و مسوولان استانی حمایت شده و از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه نیز به‌عنوان با ارزش‌ترین نیروی انسانی همچنین سایر قسمت‌های استان استفاده شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در مراسم تکریم و معارفه‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیان داشت: تلاش موثر و کار با ارزش مجموعه‌ بهداشت و درمان قابل تحسین است و هرگز فراموش نخواهد شد؛ ما و همه‌ مردم شاهد کار سنگین، بزرگ و تلاش برجسته‌ دکتر صومی و همکارانشان بودیم که اقدامات ارزشمندی را ثبت کردند.

وی ادامه داد: پزشکی صرفا یک شغل نبوده بلکه یک رسالت سنگین دینی است که شامل حوزه‌های مختلف دینی، اخلاقی و خدمتی در آن لحاظ شده است که بخش اعظم آن شامل اخلاق، تعهد، ولایتمداری و روح اعتماد و اعتقاد است و همه‌ ما باید برای ارتقاء این رسالت سنگین کمک کنیم.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دکتر نقی‌پور مسوولیت و امانت بزرگی را قبول کرده است، گفت: نباید این مسوولیت را وسیله ای برای ارتقاء شخصی قرار دهیم و باید در جهت حفظ و ارتقاء این امانت تلاش کنیم و همانطور که رهبر انقلاب صراحتا تاکید کرده‌اند که باید با ستاد کرونا همکاری کنیم، ما نیز باید با مجموعه‌ دانشگاه علوم پزشکی تبریز نهایت همکاری را داشته باشیم.

ضرورت ایجاد عدالت درمانی

وی، در تشریح انتظارات مردم از مجموعه‌ مدیریت جدید در وزارت بهداشت نیز بیان کرد: عدالت درمانی یکی از اهداف غایی نظام  و راهبردی‌ترین هدف جمهوری اسلامی ایران است و باید امکانات و منابع موجود در وزارت به صورت عادلانه توزیع شود  و‌ مردم نیز انتظار دارند به‌صورت مساوی به امکانات دسترسی داشته باشند که این کار نیازمند روحیه‌ جهادی و جهشی است و امیدواریم دولت جدید بحث تحقق عدالت را نشان دهد و اقدامات انجام شده توسط مردم لمس شود.

فقیه، افرایش کارایی، حفظ شأن و کرامت مردم هنگام دریافت خدمات پزشکی و سرآمد بودن استان در حوزه‌ سلامت، دانش و پژوهش را دیگر انتظارات مردم از وزارت بهداشت برشمرد.

 وی گفت: اکنون در جایگاه خوبی قرار داریم اما انتظار من این است که مسوولان تلاش جهادی از خود نشان دهند و امیدواریم با مدیریت عالی در وزارت بهداشت از شرایط کرونایی عبور کرده و شاهد استقرار مجدد آرامش در جامعه باشیم.

در این مراسم از دکتر محمد حسین صومی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی  تکریم و دکتر بهمن نقی‌پور به‌عنوان رئیس جدید این دانشگاه معارفه شد./ فارس