سکوت تشکل های مطبوعاتی در قبال ضرب و شتم روزنامه نگار تبریزی !
سکوت تشکل های مطبوعاتی در قبال ضرب و شتم روزنامه نگار تبریزی !

بیداری آذربایجان: صرفنظر از اینکه خبرنگار مضروب تابع کدام تفکر و بینش است ، هیچ توجیهی برای برخوردهای این چنینی ایجاد نمی کند و انتظار می رفت رسانه های استان از جمله انجمن صنفی روزنامه نگاران و خانه ی مطبوعات و سایر تشکیلات منتسب به جامعه ی مطبوعاتی در قبال این حرکت مذموم و تعدی به […]

بیداری آذربایجان: صرفنظر از اینکه خبرنگار مضروب تابع کدام تفکر و بینش است ، هیچ توجیهی برای برخوردهای این چنینی ایجاد نمی کند و انتظار می رفت رسانه های استان از جمله انجمن صنفی روزنامه نگاران و خانه ی مطبوعات و سایر تشکیلات منتسب به جامعه ی مطبوعاتی در قبال این حرکت مذموم و تعدی به حریم حرفه ای روزنامه نگاری موضع گیری کنند .

از آنجائیکه طبق اظهارات روزنامه نگار مذبور در ویدیوی فضای مجازی ، وی بعد از اتمام تهیه ی گزارش از جلسه ی شورا و احیاناً طرح سوالات چالشی برای برخی اعضاء این نهاد و در حین بازگشت، غفلتاً از سوی فرد ناشناس مورد حمله قرار گرفته است، جا دارد نهاد شورای شهر هم در این مورد موضعگیری کرده و مساله را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند .

این در حالی است که حضور دو تن از اعضاء دارای سوابق روزنامه نگاری و رسانه ای در جمع اعضاء شورا که اتفاقاً هر دو مدعی فسادستیزی و روشنگری و عدالتخواهی می باشند ، به طریق اولی پیگیری صیانت از حقوق حرفه ای روزنامه نگاران را در حوزه ی نمایندگی آنان بیشتر ایجاب می کند.

اگر چه روزنامه نگاران موظفند اخلاق حرفه ای را رعایت کرده و در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند، مع الوصف سکوت هر نهاد قانونی ذیربط و از جمله تشکل های مطبوعاتی و جامعه ی رسانه ای در قبال اینگونه رفتارهای چاله میدانی هر گز پذیرفتنی نیست و چه بسی موجب عادی شدن چنین حرکت های اوباشگرانه شود !

بدیهی است سرنخ های موجود در گزارش های اخیر این روزنامه نگار که تلویحاً در سخنان وی مورد اشاره قرار گرفته است، حداقل می تواند دستاویز اولیه جهت پیگیری و شناسایی آمر و عامل برای کارشناسان قضایی و پلیسی باشد .

پایگاه خبری بیداری آذربایجان به نوبه ی خود این حرکت رذیلانه را محکوم کرده و خواهان شناسایی و برخورد جدی مراجع قانونی با عوامل آن می باشد .