عملکرد ۱۰۳ بازی تراکتور با فراز/‌صعود به لیگ برتر مهم‌ترین دستاورد سرمربی جدید تراکتور
عملکرد ۱۰۳ بازی تراکتور با فراز/‌صعود به لیگ برتر مهم‌ترین دستاورد سرمربی جدید تراکتور

بیداری آذربایجان:فراز کمالوند ۲ هفته پیش به عنوان سرمربی جدید تیم تراکتور معرفی شد. وی، پیش از این و در حد فاصل سال‌های ۸۷ تا ۹۰ هدایت تیم تراکتور را برعهده داشته و با این تیم از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرده و در لیگ برتر سال اول هفتم و سال دوم تیم تراکتور […]

بیداری آذربایجان:فراز کمالوند ۲ هفته پیش به عنوان سرمربی جدید تیم تراکتور معرفی شد.

وی، پیش از این و در حد فاصل سال‌های ۸۷ تا ۹۰ هدایت تیم تراکتور را برعهده داشته و با این تیم از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرده و در لیگ برتر سال اول هفتم و سال دوم تیم تراکتور را در رده پنجم رسانده بود.

عملکرد فراز کمالوند در تیم تراکتور

فراز کمالوند طی ۳ سال در ۱۰۳ بازی رسمی در لیگ برتر و جام حذفی هدایت تیم تراکتور را برعهده داشته که حاصل آن ۴۶ برد، ۳۵ مساوی و ۲۲ باخت بوده و تیم تراکتور با هدایت فراز کمالوند ۱۴۷ بار گلزنی کرده و ۹۹ بار هم دروازه این تیم گشوده شده بود.

عملکرد فراز در تراکتور در این ۳ فصل ۴۴/۶ درصد برد،  ۳۳/۹ درصد مساوی و ۲۱/۷ درصد باخت بوده است.

وی در سال اول تیم تراکتور را ۱۶ برد، ۶ مساوی و ۴ باخت در گروه دوم لیگ دسته یک ایران قهرمان و به لیگ برتر رساند. در جام حذفی هم در بازی نخست بعد از تساوی یک بر یک برابر مس سرچشمه در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. در دور دوم ۴ بر یک مقابل فولاد هرزمزگان به برتری رسید،در  سوم شهرداری کرمان را با ۲ گل مغلوب کرده و با یک گل از سد پیکان گذشته و بعد از تساوی ۲ بر ۲برابر استیل آذین در ضربات پنالتی برابر این تیم به برتری رسید. اما در مرحله یک چهارم نهایی با یک گل مغلوب راه آهن شده و حذف شد.

در سال دوم حضور فراز، تراکتور در لیگ برتر با کسب ۴۷ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت. تماشاگران تراکتور پدیده آن سال لیگ برتر معرفی شدند به‌طوریکه در هر ۲ بازی تراکتور در تهران مقابل استقلال و پرسپولیس تعداد تماشاگران تراکتور بیشتر از میزبان بود و بعد از این سال فدراسیون قانون تنها ده درصد حق تماشاگر برای تیم مهمان را اجرا کرد.

در جام حذفی نیز تراکتور در همان مرحله اول ۳ بر ۲ مغلوب گسترش فولاد تبریز شده و از این مسابقات کنار رفت.

در سال سوم تیم تراکتور با ۵۷ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفته و برای صعود به لیگ قهرمانان آسیا تنها یک امتیاز کم آورد.

در جام حذفی تیم تراکتور در مرحله اول تیم شهرداری تبریز را ۵ بر ۲ مغلوب کرد، اما در تبریز برابر ملوان تن به شکست در ضربات پنالتی داد.

نتایج خوب و بد تراکتور با کمالوند

از نتایج خوب تیم تراکتور با فراز کمالوند می توان به اولین پیروزی تراکتور مقابل استقلال در تهران با نتیجه ۲ بر یک، شکست دادن پرسپولیس با یک گل در تبریز، برد ۴ بر یک مقابل ماشین‌سازی در لیگ یک، برد ۵ بر صفر مقابل دیهیم اهواز در لیگ یک و برد ۵ بر ۲ مقابل شهرداری تبریز در جام حذفی اشاره کرد.

از نتایج ضعیف تیم تراکتور با فراز کمالوند باید به شکست ۳ بر یک برابر شیرین فراز در لیگ یک، شکست ۳ بر یک خانگی برابر سپاهان و ذوب‌آهن در لیگ برتر و شکست رفت و برگشت در سال اول حضور برابر سایپا قابل اشاره است.

پرتماشاگرترین بازی تراکتور در تبریز مقابل تیم فجرسپاسی شیراز در سال ۱۳۸۸ با حضور بیش از صدهزار تماشاگر در ورزشگاهی که هنوز صندلی نشده بود و بیش از ۲۰ هزار نفر پشت درهای بسته و کوه‌ها مشرف به ورزشگاه بود که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به اتمام رسید و فراز نتوانست در این بازی حیثیتی به پیروزی برسد.

فرهاد فرهادپور