بررسی گزینه‌های شهرداری تبریز پشت درهای بسته
بررسی گزینه‌های شهرداری تبریز پشت درهای بسته

بیداری آذربایجان:  حجت الاسلام رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه در سخنان پیش از دستور ضمن تبریز روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران عامل ترقی و اسباب پیشرفت جامعه هستند که با امانت داری در مسیر اعتلای کشور گام برمی‌دارند. وی ادامه داد: این عزیزان در لحظه به لحظه عمر خود […]

بیداری آذربایجان:  حجت الاسلام رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه در سخنان پیش از دستور ضمن تبریز روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران عامل ترقی و اسباب پیشرفت جامعه هستند که با امانت داری در مسیر اعتلای کشور گام برمی‌دارند.

وی ادامه داد: این عزیزان در لحظه به لحظه عمر خود و در سرما و گرما برای پیشرفت جامعه تلاش می‌کنند و باید گفت خبرنگاری یک عشق است که اگر عاشق نباشی نمی‌توانی مشکلات را داشته باشی.

وی با اشاره به سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی نیز گفت: در سایه همکاری با این سازمان خبرهای مثبتی از شورا منتشر خواهد شد که نتیجه همکاری مدیریت شهری و دانشگاه ها است.

برگی همچنین گفت: جایگاه شهدای مدافع حرم جایگاهی ویژه است و هر مقدار که در خصوص بزرگی های آنان که در غربت جان سپرداه اند بگوییم کم است.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به به حضور خود در میدان های نبرد در سوریه گفت: من از نزدیک شاهد رشادت های مدافعان حرم بودم‌ و امیدواریم خانواده های مدافعان حرم ما را دعا کنند تا شورای ششم سربلند باشد.

برگی با تبریک انتخاب مظفر سلیمانی به عنوان سرپرست شهرداری تبریز گفت: امیدواریم‌این مدیر توانمند و خوشنام شهرداری بتواند در مسیر آبادانی شهر حتی در این دوران کوتاه سرپرستی خود اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه این جلسه به مناسبت روز خبرنگار و روز گرامیداشت شهدای مدافع حرم خبرنگاران و خانواده های شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

دستور بعدی جلسه به انتخاب مشاور حقوقی شورا اختصاص داشت که با رای اعضای شورا مقرر شد فرهودی نیا مشاور فعلی شورا به مدت ۴۵ روز در این سمت باقی بماند و در طول این مدت مشاور حقوقی جدید انتخاب شود.

برگی همچنین در مورد عقد قرارداد ما بین شورای شهر و جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: البته جهاد دانشگاهی قبل از اینکه با آنها صحبت کنیم، طرح نظرسنجی در خصوص عملکرد شورای شهر آغاز کرده اند که تا چند روز آینده داده ها تکمیل خواهد شد.

مظفر سلیمانی سرپرست موقت شهرداری تبریز نیز طی سخنانی گفت: قول می‌دهم مثل این ۱۵ سال همچنان با کمترین حاشیه کار کنم و در این دوران سرپرستی که دوران موقتی است و امیدوارم امانت‌دار خوبی باشم.

وی ادامه داد: این گزارش شامل وضعیت بودجه مرکز، مناطق و سازمان، عملکرد هزینه و درآمد ۱۰ ساله از ۹۰ تا ۹۹، وضعیت قطار شهری، خرید اتوبوس، موجودی حساب های مرکز، مناطق، سازمان که مستند به تائیدیه بانک ها، مطالبات، بدهی ها، چک ها و… است که شبیه این گزارش در آغاز شورای پنجم نیز داده شده است.

فریدون بابایی اقدم نیز گفت: در جلسه معارفه شهردار سابق میزان بدهی های شهرداری بیان شد که شهردار اسبق اعتراض کرد که این ارقام دست نیست اما بعدها مشخص شد که حتی میزان بدهی بالاتر از ارقام گفته شده است لذا از آقای سلیمانی می‌خواهیم در فرجه ۱۰ روزه تمامی اطلاعات شهرداری را احصا کند.

حکیمه غفوری نیز با تاکید بر مشکلات مربوط به نیروی انسانی شهرداری گفت: نیروی انسانی یکی از بحث های تنش زا است و باید در این خصوص گزارش کاملی ارائه شود.

وی ادامه داد: از فروردین ۱۴۰۰ به این نابسامانی هایی در نیروی انسانی به وجود آمده است و حتی به نامه دادستانی نیز ترتیب اثر داده نشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق گفته افرادی که در آزمون شرکت کرده اند، برخی با وجود کسب امتیاز بالا کنار گذاشته شده اند که این موضوع نیز باید بررسی شود.

این عضو شورای اسلامی یادآور شد: در گذشته دیدیم که در ایام سرپرستی اقدامات ضرب الاجل انجام شده است که کار شهردار بعدی را دشوار کرده است.

وی همچنین در خصوص بحث پرداخت حقوق کارکنان شهرداری نیز گفت: بسیاری از افرادی که از شما به عنوان سرپرست حمایت کردند، معتقد بودند که شما حقوق کارکنان را به موقع پرداخت می‌‎کنید.

بابایی اقدم نیز با انتقاد از برخورد با کارکنان شهرداری گفت: متاسفانه در چند روز اخیر از کارکنان کار معین تعهد گرفته شده که حق هیچ شکایتی را ندارند و حتی شاهد نیز خواسته شده است و بعد از اخذ این تعهد حقوق آنها کسر شده است. به نظر می‌رسد این نوع رفتار شایسته کارکنان شهرداری نیست.

سلیمانی خاطرنشان کرد: بحث ترمیم در نیروی انسانی لازم است و هیچ فردی نباید در بحث تبدیل وضعیت ها ناراحت شود.

وی ادامه داد: ما مجوز جذب ۵۲۵ را گرفته ایم و افراد بر اساس امتیازات کسب شده جذب خواهند شد و به همه اطمینان می‌دهم که هیچ کاری را بدون جلب رضیت انجام نخواهیم داد.

برگی نیز در خصوص استفاده از بازنشستگان گفت: بازنشستگان حتی یک روز هم نباید کار کنند ما در گام دوم انقلاب قرار داریم و رهبر انقلاب بیش از همه بر جوانان تاکید دارند و باید قبل از بازنشسته شدن افراد، نیروهای جدید تربیت شوند.

وی با انتقاد از حضور کارکنان مامور به خدمت در شهرداری نیز تاکید کرد: آیا واقعا در شهرداری کارمندان لایقی نیست که افراد از ادارات دیگر بیایند و کار کنند؟ حضور کارمندان مامور به خدمت شائبه انگیز بوده و موجب تضعیف روحیه کارکنان شهرداری نیز می‌شود.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون های تخصصی شورا انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، نوای باغبان، هادی، دبیری، صادقی و دهقان نژاد اعضای کمیسیون برنامه بودجه، نوای باغبان، رشیدی، بجانی، بابایی اقدم و غفوری اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی، زعفرانچیلر، رشیدی، بابایی، نوای باغبان و بجانی اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، اسوتچی، احمدی، غفوری، دهقان نژاد و برگی اعضای کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی، زعفرانچیلر، صادقی و نوای باغبان اعضای کمیسیون سرمایه گذاری، هادی، احمدی، بجانی، صادقی و دبیری اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری و زعفرانچیلر، هادی، غفوری، دهقان نژاد و برگی نیز اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش دستور جلسه انتخاب شهردار به صورت غیر علنی برگزار شد و اخبار مربوط به این موضوع در گزارش های بعدی به اطلاع خواهد رسید./yjc