کناره گیری هنرمندان اجاره‌ای از کارزار انتخابات
کناره گیری هنرمندان اجاره‌ای از کارزار انتخابات

بیداری آذربایجان: درست چهار سال پیش بود که صفحات تمامی بازیگران، خواننده ها و شامورتی بازان وطنی، پُر شده بود از تصاویر حسن روحانی و محمد خاتمی که با تِم رنگی بنفش و سبز و همچنین درج هشتگ های «دوباره ایران» یا «به عقب برنمی گردیم» در زیر کپشن پُست هایشان، خود را برای رأی […]

بیداری آذربایجان: درست چهار سال پیش بود که صفحات تمامی بازیگران، خواننده ها و شامورتی بازان وطنی، پُر شده بود از تصاویر حسن روحانی و محمد خاتمی که با تِم رنگی بنفش و سبز و همچنین درج هشتگ های «دوباره ایران» یا «به عقب برنمی گردیم» در زیر کپشن پُست هایشان، خود را برای رأی آوری مجدد به اصطلاح اعتدالگرایان به آب و آتش می زنند و گوی دولت پرستی را از همدیگر می ربودند!

براساس این گزارش، خودکشی های سلبریتی ها برای نامزد مدنظرشان اما تنها تبلیغات مجازی محدود نمی شد و عرصه های دیگری را نیز در بر می گرفت. از حضور غیرمنتظره «فاطمه معتمدآریا» در فیلم تبلیغاتی میرحسین موسوی گرفته تا تبلیغ کوچه به کوچه «پگاه آهنگرانی» برای جنبش سبز و یا حتی معرکه گیری های مشمئز کننده «باران کوثری» در حمایت از حسن روحانی، همه و همه حکایت از آن داشت که نامزدهای ادوار انتخابات، حساب ویژه ای روی یارگیری از طریق هنرمندان اجاره ای باز کرده اند!

اکنون در نخستین انتخابات قرن جدید، آنچه بیش از همه به چشم می آید، عدم حضور و سکوت محض هنرمندان در حمایت از کاندیداها است که شاید طی دو دهه اخیر بی سابقه بوده باشد. درباره چرایی این کناره گیری، یک تحلیل آن است که به علت جو سرد حاکم بر انتخابات و احتمال مشارکت پایین در آن، سلبریتی های که همواره کباده مردمی بودن را کشیده و خود را به لطایف الحیل در صف ملت جا می زنند نیز قصد دارند تا از این قافله عقب نمانده و آبروی از کف داده خویش را بازیابی نمایند.

تحلیل دیگر اما این است که به دلیل حمایت تمام قد سلبریتی ها از دولت حسن روحانی و کارنامه فاجعه آمیز و سراسر نکبت دولتمردان تدبیر و امید در به خاک سیاه نشاندن ملت طی هشت سال اخیر، دیگر هیچ هنرمندی، جرأت و جسارت خرج آبرویش برای اهالی سیاست را نداشته و سعی می کند بجای کنشگری در این عرصه، صرفاً در نقش بیطرفی صم البکم، از دور نظاره گر این معرکه باشد تا مبادا به شهرت و محبوبیتش خللی وارد شود!

در هر صورت، کناره گیری و عدم حضور سلبریتی ها در این دوره از انتخابات را باید به فال نیک گرفت چراکه این قماش، با سوءاستفاده از شهرتشان و فارغ از هرگونه بینش و سواد سیاسی، همواره با تشدید هیجانات کاذب، آتش بیار معرکه گیران سیاسی شده و جز فلاکت و بدبختی را برای مردم به ارمغان نیاورده اند!/صراط