چرا دولت بنفش «مشارکت حداقلی» را می‌پسندد؟!
چرا دولت بنفش «مشارکت حداقلی» را می‌پسندد؟!

بیداری آذربایجان: در فاصله کمتر از یک ماه تا برگزاری نخستین انتخابات جمهوری اسلامی در قرن جدید، حجم مشکلات و نارسایی های کشور به حدی رو به فزونی گذاشته که دیگر برای بسیاری غیر قابل تحمل شده و کاسه صبر مردم را در آستانه لبریز شدن قرار داده است! سوالی که در این بین در […]

بیداری آذربایجان: در فاصله کمتر از یک ماه تا برگزاری نخستین انتخابات جمهوری اسلامی در قرن جدید، حجم مشکلات و نارسایی های کشور به حدی رو به فزونی گذاشته که دیگر برای بسیاری غیر قابل تحمل شده و کاسه صبر مردم را در آستانه لبریز شدن قرار داده است! سوالی که در این بین در اذهان ایجاد می شود آن است که آیا این مشکلات، طبیعی و قابل پیگیری بوده اند یا در بدبینانه ترین حالت، دست های پشت پرده با تمام توان مشغول بکارند تا نارضایتی عمومی را به اوج برسانند؟!

 

به گزارش صراط اگر تا همین چند ماه پیش از دولتمردان می پرسیدید که مقصر این همه قصور و کاهلی در سیستم حکمرانی کشور کیست، به شما آدرس کاخ سفید و ترامپ را جهت حواله نفرین و ناسزا نشان می دادند؛ حال اکنون که آن دیوانه از واشنگتن رخت بر بسته و جای خود را به رفیق ۳۰ ساله وزیر خارجه اعتدالیون داده، چرا نه تنها مشکلات کشور حل نشده بلکه روز به روز بر کمیت و کیفیت آن افزوده می شود؟!

در تازه ترین مورد از دسته گل های بر آب داده دولتمردان بی تدبیر بنفش، قطعی های پی در پی و مستمر برق در اقصی نقاط کشور، آسایش حداقلی را از مردم سلب کرده است. برخی دانش‌آموزان و دانشجویان از کلاس‌ها و امتحانات برخط جا ماندند، برخی کسب و کارها با تعطیلی غیرمنتظره مواجه شدند، برخی از بیماران کرونایی با ازکارافتادگی ونتیلاتور مواجه شدند، برخی کالاهای برقی مردم سوخت و حتی گفته می‌شود تعدادی از شطرنج بازان کشورمان مسابقات آسیایی را به سایر رقبا واگذار کرده‌اند! در این میان، اگرچه برخی از قطعی ها را به فرسودگی تجهیزات صنعت برق، کم آبی، معاهده اقلیمی پاریس یا استخراج رمز ارزها ربط می دهند اما تحت هر شرایطی، این دولت است که باید پاسخگوی برهم خوردن روال عادی زندگی ایرانیان باشد که متاسفانه نیست!

از طرف دیگر، از فروردین ماه، نخسین افزایش قیمت‌ها با لوازم خانگی آنهم به میزان ۲۵ درصد آغاز شد و پس از آن، خودرو با ۹ درصد، سیمان با ۲۰ درصد، روغن با ۳۵ درصد و مرغ با ۲۲ درصد به‌صورت رسمی ‌گران شده اند. علاوه بر این زمزمه افزایش ۵۰ درصدی قیمت نان و افزایش چندین باره قیمت لبنیات و شکر هم به گوش می‌رسد. افزایش رسمی ‌قیمت‌ کالاهای اساسی به همراه گرانی‌های بدون مجوز ‌دو ماه اخیر در حالیست که مردم در دو سال گذشته شدیدترین تورم را متحمل شدند و دولتمردان هم رسما اعلام کرده بودند که در سال ۱۴۰۰ تا پایان این دولت هیچ کالایی گران نخواهد شد!

به نظر می رسد، دولت مستقر با گروگان گیری معیشت و ایجاد نارضایتی در مردم، درصدد است تا در سایه بی کفایتی ها و بی تدبیری های خود، صندوق های رأی را هدف قرار داده و نرخ مشارکت عمومی را به پایین ترین میزان ممکن برساند تا بلکه با این ترفند بتواند ضمن انتقام گیری از مخالفانش، زمینی سوخته را به کابینه حداقلی بعدی تحویل دهد! / صراط