مسیر دشوار تراکتور برای صعود در لیگ قهرمانان آسیا
مسیر دشوار تراکتور برای صعود در لیگ قهرمانان آسیا

بیداری آدربایجان: تراکتور در بازی دیشب مقابل نیروی هوایی عراق سریال تساوی هایش را ادامه داد و این دیدار بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید، اما سرخپوشان تبریزی به لطف برتری قاطع چهار بر یک شارجه مقابل پاختاکور، با سه امتیاز از سه بازی دور رفت را با رده دومی به پایان […]

بیداری آدربایجان: تراکتور در بازی دیشب مقابل نیروی هوایی عراق سریال تساوی هایش را ادامه داد و این دیدار بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید، اما سرخپوشان تبریزی به لطف برتری قاطع چهار بر یک شارجه مقابل پاختاکور، با سه امتیاز از سه بازی دور رفت را با رده دومی به پایان برد.

تساوی های تراکتور مقابل حریفان، نشان از عدم شناخت کافی از دیگر تیم ها و همچنین ناهماهنگی بین بازیکنان و عدم آمادگی بدنی بازیکنان تیم تبریزی دارد و این موارد در مصاف با پاختاکور کاملا آشکار بود و به رغم اینکه تراکتور در این بازی ۲ بر صفر پیش افتاد اما در پایان و به سختی بازی را سه بر سه مساوی کرد.

شاگردان خطیبی در بازی دوم نیز با احتیاط مقابل شارجه صف آرایی کردند و این بازی نیز به رغم حملات اندک ۲ تیم روی دروازه های همدیگر، با تساوی پایان یافت و تفاوت آن با بازی اول بدون گل بودن این بازی بود.

تراکتور در سومین مصاف خود در دور رفت گروه «ب» مقابل نیروی هوایی عراق قرار گرفت، اما این دیدار نیز همانند مصاف با شارجه بدون گل به پایان رسید تا شاگردان خطیبی همچنان در حسرت برد، خود را برای دور برگشت و کسب نخستین برد آماده کنند.

سرمربی تراکتور که همه راه های را برای رسیدن به برد و کسب پیروزی در این رقابت ها امتحان کرده، پس از تساوی سوم مقابل نیروی هوایی عراق، در نشست خبری گفت: بر اساس آمار و ارقام رسمی، تیم ما عملکرد خوبی در دو دیدار نخست داشت و تیم برتر میدان بود، اما نتوانستیم سه امتیاز را کسب کنیم، با این حال بازیکنان ما نهایت تلاش خود را به کار بردند.

رسول خطیبی افزود: گروه ما یکی از سخت‌ترین گروه‌های این مسابقات است و همه تیم‌ها شانس صعود دارند؛ با انجام دیدارهای نخست مرحله گروهی تیم‌ها از یکدیگر شناخت پیدا کرده‌اند و ما هم سعی می‌کنیم از نقاط ضعف حریفان استفاده کنیم و امیدوارم تیمی که لیاقتش را دارد صعود کند و تراکتور یکی از تیم ها باشد.

وی اضافه کرد: بازیکنام پس از دقیقه ۷۰ بازی از نظر بدنی افت کردند و همین موضوع موجب افت کیفی بازی و تحقق نیافتن اهداف مان شد.

به گزارش ایرنا، کارشناسان فوتبال و همه آنهایی که زمانی در تراکتور پا به توپ شده و یا سمتی گرفته اند در باره نتایج تراکتور در سه بازی نخست نظرات مختلفی دارند و برخی ها آن را با توجه به داشته های تراکتور طبیعی می شمارند اما برخی ها، آن را نتیجه بی برنامگی تراکتور و ضعف در پست های مختلف می دانند.

مجید جلالی، مربی شناخته شده فوتبال کشورمان که زمانی هدایت تراکتور را برعهده داشت، با بیان اینکه خطوط مختلف تراکتور در این رقابت ها متوازن نیست، گفت: انتظارات از این تیم باید معقول باشد چرا که این تیم از نظر مهره نسبت به دیگر تیم ها در سطح پایین تری قرار دارد.

در همین حال مرتضی اسدی، بازیکن سابق تراکتور نیز در باره این تیم و نتایج آن در دور رفت مسابقات لیگ باشگاه های آسیا گفت: خطیبی و شاگردانش شناخت خوبی از رقیبان خود پیدا کرده اند و این می تواند در دور برگشت برای تراکتوری ها کاملا مفید باشد.

اسدی افزود: هر چند برتری در مصاف با نیروی هوایی می توانست مسیر صعود تراکتور را هموارتر کند، اما هنوز امیدها و فرصت ها برای تراکتور باقی است و بازیکنان این تیم با کمی دقت و تلاش، می توانند یکی از تیم های صعود کننده از این گروه باشند.

تراکتور تنها نماینده بدون برد ایران در این رقابت ها، در دور برگشت به مراتب کار سخت تری خواهد داشت، این تیم ابتدا باید مقابل نیروی هوایی عراق قرار گیرد و در ادامه با پاختاکور و شارجه مصاف دهد و اگر به دنبال صعود از این گروه است، باید سنت شکنی کرده و امتیازات لازم را از این دیدارها بگیرد.

آنچه مسلم است دیدارهای دور برگشت به مراتب سخت تر از دور برگشت خواهد بود و حتی کسب نتیجه تساوی نیز سخت تر خواهد شد از این رو خطیبی و شاگردانش باید بیشتر تلاش و از فرصت آسیایی که برای این تیم مهیا شده بهترین استفاده را بکنند.

شارجه با هفت، تراکتور با سه و پاختاکور و نیروی هوایی هر کدام با ۲ امتیاز به ترتیب تیم های اول تا چهارم گروه «ب» رقابت های لیگ  قهرمانی آسیا هستند. / ایرنا