از طرح «هر رسانه یک درخت» تا «هر حوزچه یک شناور نیمه سنگین» !!
از طرح «هر رسانه یک درخت» تا «هر حوزچه یک شناور نیمه سنگین» !!

بیداری آذربایجان: دیشب ماموران شهرداری در فلکه دانشگاه تبریز المان پیانو را قلع و قمع کردند؛ انگار که فلک زده ای سرخود بنایی ساخته بود و چون مجوز نداشت برزن ها آمدند و تکلیف پیانوی بانوی تبریزی را یکسره کردند! آیا شهرداری منطقه ۲ بدون هماهنگی با زیباسازی می توانست تار مویی از پیانو کم […]

بیداری آذربایجان: دیشب ماموران شهرداری در فلکه دانشگاه تبریز المان پیانو را قلع و قمع کردند؛ انگار که فلک زده ای سرخود بنایی ساخته بود و چون مجوز نداشت برزن ها آمدند و تکلیف پیانوی بانوی تبریزی را یکسره کردند!

آیا شهرداری منطقه ۲ بدون هماهنگی با زیباسازی می توانست تار مویی از پیانو کم کند؟! اگر چاره جز برچیدن المان نبود چرا سازمان زیبا منظر با رعایت همه جوانب و محترمانه اقدام نکرده است؟!

البته حاشیه سازی سازمان زیبا منظر محدود به این قضیه نبوده و بدنبال خبر رنگ آمیزی جنجالی قایقی در شاهگلی ، کانال خبری حامی جریان ایرانشهری انگشت اتهام خود را به سوی سازمان زیباسازی و فضای سبز شهرداری گرفتند و از دادستانی خواستند که مسببین قضیه را تحت پیگرد قانونی قرار دهد و از سوی دیگر برخی رسانه ها از برخورد این کانال خبری با قضیه قایق انتقاد کرده و آن را نشانه عدم تحمل جریان ایرانشهری نسبت به سلایق اقوام دانستند.

با این حال نمی توان نقش مدیریت نه چندان مؤثر سازمان زیباسازی و فضای سبز در این حاشیه سازی های آلوده را نادیده گرفت.

خلق ایده های خلق الساعه بدون بررسی کارشناسی شاید بتواند جو رسانه ای ایجاد کند اما موفقیت طرح های ابتکاری نیاز به مولفه های پیچیده بسیاری دارد و مشخصا سازمان زیباسازی نشان داده است که از قربانی کردن تفکرکارشناسی به پای بازی های رسانه ای ابایی ندارد!

سازمانی که در روزهای اخیر پیانویی در فلکه دانشگاه را تپه گلکاری رسانه ای خود کرده بود، با همکاری رفقای خود حاشیه ای دیگر ساخته است تا شاید از پیگرد قانونی قایق سواری خود در امنیت ملی فرار کند!

آقایی که با طرح هررسانه یک درخت در تلاش بود که رسانه ها را سپر ضعف ها و ناکارآمدی خود کند، این بار با مجموعه مدیریتی خویش باعث امنیتی شدن طرح های زیباسازی شده است و از یک طرف بهانه ای به ایرانشهری ها می دهند تا علیه اقوام عقده گشایی کنند و از سوی دیگر اقدامات قانونی مسئولان را نقطه ضعف نظام القا می کنند و صد البته حقیقت امر را بر مردم مشتبه می کنند.

براستی چگونه ممکن است در پشت طرح قایق گلکاری شده ملاحظات امنیتی سنجیده نشده باشد؟! آیا کسی خسارت رسانه ای تیتر شدن گاف امنیتی در قضیه قایق و برچیدن المان پیانو و دو قطبی سازی جامعه در رسانه ها و افکار عمومی را از حلقوم مدیریت شهری بی در و پیکر فعلی دادِستانی خواهد کرد؟! آیا نظارتی بر گاف های متعدد مدیران سازمان شهرداری نیست؟! تا کی مسئولین مربوطه می خواهند فقط نظاره گر تحمیل هزینه های باطل بر شهر تبریز و شهروندانش باشند؟!

البته افکار عمومی انتظار دارند که سازمان زیباسازی در این زمینه ها روشنگری لازم را داشته باشد و اگر از طرح قایق رنگ آمیزی شده به نقش پرچم آذربایجان خبر داشته اند چرا نسبت به طرح خود دفاع نکردند؟! و اگر به تازگی خبردار شده اند چرا پاسخگو نیستند؟! باید مشخص شود که چرا اجازه دادند قضیه رنگ و بوی امنیتی بگیرد؟!
باید پاسخگو باشند که چگونه وسط روز پیانو را در فلکه دانشگاه گذاشتند و شبانه دزدکی بار جرثقیل کردند؟! آیا برای لاپوشانی قضیه قایق، طرح خلاقانه المان پیانو را قربانی کردند؟

در خاتمه امیدواریم لاپوشانی قضیه قایق را در همین حد اکتفا کنند و برای ماله کشی بیشتر طرح « هر حوزچه منازل یک شناور نیمه سنگین» اجرایی نشود!