برای رتبه برتری اوقات فراغت شهرداری تبریز !
برای رتبه برتری اوقات فراغت شهرداری تبریز !

بیداری آذربایجان – مهدی حافظ زاده: استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرده طبق ارزیابی صورت گرفته معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برای ششمین سال پیاپی رتبه برتر غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در سال ۹۹ را به خود اختصاص داده است . ضمن تبریک کسب چنین مقامی به عزیزان شهرداری، در این رابطه ذکر چند […]

بیداری آذربایجان – مهدی حافظ زاده: استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرده طبق ارزیابی صورت گرفته معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برای ششمین سال پیاپی رتبه برتر غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در سال ۹۹ را به خود اختصاص داده است . ضمن تبریک کسب چنین مقامی به عزیزان شهرداری، در این رابطه ذکر چند نکته ضروریست :

۱_در سالی که به علت شرایط کرونایی تمامی مراکز فرهنگی ، فرهنگسراها و کتابخانه های شهرداری تعطیل بوده ، خدمات حضوری به شهروندان ارائه نشده و عمده برنامه ها آنهم اگر مخاطبی بوده باشد به صورت مجازی برگزار شده حال چگونه دستگاه های دولتی و شهرداری ها موفق به غنی سازی اوقات فراغت شده اند جای سوال دارد.

۲-در سالی که ملت خودمان همچون سایر ممالک فکر و ذهن شان مشغول مصون ماندن از بلای ویروس کرونا بود و تعطیلی مطلق فعالیت های هنری ، فرهنگی و اجتماعی را شاهد بودیم و عملا هیچ نهاد و ارگان دولتی و شهرداری ها حتی در فضاهای باز و پارک ها مجوز برگزاری برنامه نداشتند ، حال مدیران محترم چگونه باعث غنی سازی اوقات فراغت شهروندان شده اند اگر گفته شود قطع یقین می تواند یک درس مدیریتی برای دیگر استانداران باشد .

۳_اگر ارزیابان در غنی سازی اوقات فراغت در سال جاری به آموزش های مجازی ادارات و شهرداری ها استناد کرده اند روش بررسی و ارزیابی خطا بوده است .

۴- کسب رتبه برتر برای ششمین بار پیاپی توسط شهرداری یا به معنی عدم پیشرفت سایر ادارات در این ۶ سال است یا اینکه مدل ارزیابی اشکال دارد .

با توجه به امکانات و فضاهای وسیع فرهنگی که در اختیار شهرداری تبریز است اصولا هیچ اداره و ارگانی توان مسابقه با این مجموعه را نمی تواند داشته باشد و بی شک رتبه برتر سال های آینده نیز به شهرداری تبریز خواهد رسید . به نظر می رسد باید از سال آینده روش ارزیابی عملکرد اوقات فراغت ادارات استان تغییر یابد .