شوخی بی نمکی به نام «ترور یک روان پریش»!
شوخی بی نمکی به نام «ترور یک روان پریش»!

بیداری آذربایجان: ماجرا از آنجا آغاز شد که یک کانال گمنام و غیرمعتبر تلگرامی، پس از حواشی بوجود آمده درخصوص مجادله لفظی احمدی نژاد با حدادعادل، سرنوشت رئیس دولت های نهم و دهم را همچون عاقبت شاپور بختیار دانست! از آنجا که آخرین نخست وزیر رژیم پهلوی با مرگ غیرطبیعی و به وسیله ترور کشته […]

بیداری آذربایجان: ماجرا از آنجا آغاز شد که یک کانال گمنام و غیرمعتبر تلگرامی، پس از حواشی بوجود آمده درخصوص مجادله لفظی احمدی نژاد با حدادعادل، سرنوشت رئیس دولت های نهم و دهم را همچون عاقبت شاپور بختیار دانست! از آنجا که آخرین نخست وزیر رژیم پهلوی با مرگ غیرطبیعی و به وسیله ترور کشته شد، بسیاری از هواخواهان احمدی نژاد با بولد کردن تحلیل مذکور درخصوص سرنوشت مشترک این دو نفر، آن را در حُکم تهدید علنی و مستقیم معجزه هزاره سوم به حذف فیزیکی تأویل و تفسیر کردند!

کانال تلگرامی مذکور که تنها ۱۱ هزار نفر عضو و خواننده ثابت دارد، در تحلیل جنجال آفرین خود چنین نوشته است: «احمدی ‌نژاد عنصر آشوب ‌زیست است که با برهم ریختن شرایط عقلانی، بازیگری می‌کند و این خصوصیت او مورد توجه حزب ‌الله برای زدودن رفسنجانیسم و خاتمیسم قرار گرفت؛ ولی اوضاع همیشه به مانند ۸۴ و ۸۸ پیش نخواهد رفت و سرنوشت احمدی ‌نژاد نه مانند بنی‌صدر، خاتمی و موسوی بلکه مانند بختیار و امثال او خواهد شد.»!

شوخی بی نمکی به نام «ترور یک روان پریش»!

سابقه از کاه، کوه سازی احمدی نژاد و طرفدارانش نشان می دهد که حیات این جریان در بزرگنمایی رخدادهای کوچکی است که با پیراهن عثمان سازی از آن، بهانه خوبی برای تبدیل شدن به تیتر یک رسانه های کشور فراهم کنند و در آستانه انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری، ژست مظلوم نمایی به خود بگیرند!

جالب آنکه محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوال یکی از هوادارانش پیرامون سناریوی ترورش، می گوید: «برنامه درست می‌کنند برای تخریب دیگران. خوشبختانه سهم من خیلی زیاد است! بحث ترور جدی است. خودشان می‌کشند و بعد دیگران را متهم می‌کنند! البته من یک جان ناقابلی دارم که فدای ملت ایران است. بروید و ببینید که آن کانال مال چه کسی است که رسما تهدید به ترور کرده است.»

کارکشتگی احمدی نژاد در جنگ روانی و تبلیغاتی از جمله بدیهیاتی است که همواره با نزدیک شدن به موعد انتخابات های گوناگون، فاز شدیدتری به خود می گیرد. از همراهی بی سابقه رئیس جمهور مستقر با اسفندیار رحیم مشایی تا ستاد انتخابات وزارت کشور در سال ۹۲ گرفته تا ماجرای نهی پشت بلندگوی رهبری و ردصلاحیت در انتخابات ۹۶، همه و همه نشان از عطش سیری ناپذیر احمدی نژاد برای دیده شدن و حضور پُررنگ در بطن مناسبات سیاسی کشور دارد.

تحرکات اخیر احمدی نژاد در آستانه انتخابات ۱۴۰۰، همچون نامه نگاری با بن سلمان و آنجلینا جولی و بایدن یا درگیری لفظی با حداد عادل، حکایت از برنامه ریزی گسترده طیف بهاریون برای نقش آفرینی در این عرصه دارد که بهانه کردن موضوع ترور و سنگرگیری پشت آن را نیز می توان در همین چارچوب ارزیابی و تحلیل نمود. / صراط