رویکرد کنونی کمیته امداد توانمندسازی افراد تحت پوشش است/ اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ هزار مددجو در سال ۱۴۰۰/ ۵میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند
رویکرد کنونی کمیته امداد توانمندسازی افراد تحت پوشش است/ اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ هزار مددجو در سال ۱۴۰۰/ ۵میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند

بیداری آربایجان: مرتضی بختیاری روز چهارشنبه ششم اسفند، در نشستی با اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه امروز در این استان جشن خودکفایی ۵۰۰۰ مددجو برگزار شد، اظهار کرد: اشتغالزایی برای این تعداد مددجو در نوع خود کاری ابتکاری است. رئیس کمیته امداد با بیان اینکه افرادی را داریم که در عرض یک سال […]

بیداری آربایجان: مرتضی بختیاری روز چهارشنبه ششم اسفند، در نشستی با اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه امروز در این استان جشن خودکفایی ۵۰۰۰ مددجو برگزار شد، اظهار کرد: اشتغالزایی برای این تعداد مددجو در نوع خود کاری ابتکاری است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه افرادی را داریم که در عرض یک سال به خودکفایی رسیده‌اند، گفت: خودکفایی به منزله رها کردن آنها نیست به‌طوریکه تا مادامی که اطمینان حاصل نشود که این فرد به درآمد باثبات رسیده است، آن مددجو جدا نمی‌شود.

بختیاری خاطرنشان کرد: امروز یک بانوی کارآفرین تبریزی در جشنواره بود که نه تنها دیگر مددجو نیست بلکه با کارآفرینی، ۲۰ نفر دیگر را از مددجویی جدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از افراد تحت پوشش کمیته امداد سالمند هستند، گفت: در حدود ۸۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد را افراد دارای بیماری‌های صعب‌العلاج تشکیل می دهند که باید مراقبت‌های جدی از آنها انجام شود و کرونا نیز شرایط را سخت تر کرده است .

سید مرتضی بختیاری در جمع خبرنگاران در تبریز افزود: با شیوع کرونا و آسب پذیر شدن اقشاری همچون کارگران، افرادی پشت نوبت تحت پوشش قرار گرفتن قرار دارند که اگر سقف تعیین شده در مجلس تایید شود این افراد را نیز تحت پوشش قرار می دهیم.

بختیاری با بیان اینکه خیران آذربایجان‌شرقی امسال غوغا کرده‌اند و رقم کمک‌های خیران و مردم استان از ۱۸۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در ۱۱ ماهه امسال رسیده است، گفت: مردم این استان در بخش‌های مختلف پیشگام هستند.

بختیاری تصریح کرد: استان آذربایجان‌شرقی در بحث اشتغال یک استان پیشتاز می‌باشد به‌طوریکه سهم این استان در اشتغال ۹ هزار و ۸۴۰ مورد بود که با همت امدادی‌های استان به ۱۲ هزار تا پایان سال خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: یک سوم اشتغال کشور در سال ۹۷ توسط کمیته امداد ایجاد شد که این رقم در سال جاری به ۲۱۰ هزار اشتغال رسیده است و طبق برنامه به ۲۳۰ هزار شغل خواهد رسید.

بختیاری با اشاره بر اینکه ۵۲۰ جهیزیه در استان به زوجین تقدیم شد، گفت: ۲۰۰ جهیزیه در تبریز و ۳۲۰ جهیزیه با قیمت بالغ بر ۱۰ میلیون تومان برای هر جهیزیه به زوج‌های استان آذربایجان‌شرقی اعطا شد.

وی با بیان اینکه اداره بانوان کمیته امداد در شش استان راه اندازی شده است، افزود: با توجه به اینکه بخشی از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد بانوان هستند، از این‌رو ادارات بانوان تشکیل شده تا بانوان به راحتی به بیان مشکلات خود بپردازند و مددگیرندگان نیز از این موضوع ابراز خرسندی می‌کنند.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه کمیته امداد در لبنان از دهه ۶۰ تاسیس شده است، گفت: صندوق‌های صدقات امداد در لبنان وجود دارد که خود خیرین لبنان و ساکنان آن کشور افراد نیازمند کشورشان را یاری می‌کنند و کمک ما فقط انتقال تجربه است،به غیر از حوادث ناگوار که همانند سایر کشورها به کشورهای نیازمند کمک می‌کنیم.

بختیاری ادامه داد: با کمک وزارت ارتباطات، سامانه سخا (سامانه خیر و احسان) راه اندازی شده است و در حال تکمیل شدن است تا از این طریق، فرهنگ ایثار و کمک رسانی تبلیغ شود و همچنین مشکلات، انتقادات را به ما منعکس کنند.

در پایان این نشست، از سامانه ۳۱۸۴ “راه ارتباطی مردم با کمیته امداد آذربایجان شرقی” رونمایی شد.