امنیت ملی فدای میز ریاست!
امنیت ملی فدای میز ریاست!

مدیر دانشگاه فرهنگیان در پی اقدامی کم سابقه در مراکز تربیت معلم کشور و بی سابقه در طول عمر حدود ۱۰ ساله دانشگاه فرهنگیان از ۱۲ تن از دانشجویان و فارغ التحصیلان پردیس علامه امینی استان شکایت کرده و ابلاغیه حضور در شعبه ۲۰ دادرسی به اتهام نشر اکاذیب برای دانشجویان صادر شده بود. تعدادی […]

مدیر دانشگاه فرهنگیان در پی اقدامی کم سابقه در مراکز تربیت معلم کشور و بی سابقه در طول عمر حدود ۱۰ ساله دانشگاه فرهنگیان از ۱۲ تن از دانشجویان و فارغ التحصیلان پردیس علامه امینی استان شکایت کرده و ابلاغیه حضور در شعبه ۲۰ دادرسی به اتهام نشر اکاذیب برای دانشجویان صادر شده بود.

تعدادی از این فرهیختگان در شعبه دادرسی حضور می‌یابند و متوجه می‌شوند که دلیل شکایت، انتقادات ایشان در فضای مجازی و بازتاب اعتراضات صنفی بوده است. دادرس پرونده نیز به ایشان اتهامی تفهیم نمی‌کند. روز بعد که گروه دیگر برای دادرسی دعوت شده اند. با تماس تلفنی به اتاق مدیریت استانی دانشگاه فراخوانده می‌شوند و سخنانی به این مفهوم با ایشان در میان گذاشته می‌شود: از شما شکایت کردیم و دعوت به دادگاه شدید، دیگر از این کارها نکنید! و پس از آن مسئول حراست، جهت پس گرفتن شکایت سفیر می‌گردد.

خدیوی، مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان، چند روز بعد از خبری شدن شکایت علیه دانشجومعلمان و معلمان در گفتگو با پایگاه خبری شمس تبریز با فرار به جلو اظهار می‌کند:« پس از بررسی های پلیس فتا مشخص گردید که اکثر ادمین‌های کانال خارج از دانشگاه هستند ولی به جهت مدیریت کانال توسط تعداد معدودی از دانشجومعلمان، تصمیم گرفته شد از شکایت کیفری صرف نظر گردد!» این اظهارات زمانی تعجب برانگیز می‌گردد که مشخص میگردد لیست افراد شکایت شده به پیوست نامه به شعبه دادرسی ارائه شده که نام و نام خانوادگی دانشجویان و سال ورودی آن‌ها به دانشگاه مشخص گردیده است و غالبا دانشجو آن مرکز می‌باشند یا از آنجا اخیرا فارغ التحصیل شده اند و در کسوت معلمی هستند.

نکته اوج ماجرا جایی است که در نامه‌ای که به پیوست آن اسامی دانشجویان ذکر شده، قید گردیده است که این افراد مطالبی علیه ملی و مسئولین دانشگاه فرهنگیان کشور و استان منتشر کرده اند. همین بند نامه چند سئوال مهم در اذهان ایجاد می‌کند:
۱٫آیا مرجع رسیدگی به حفظ امنیت ملی مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان است؟ و اگر هست چه اتفاقی افتاد که از حفظ امنیت ملی پا پس کشیده و شکایت خود را پس گرفتند؟
۲٫ آیا شأنیت صیانت از امنیت ملی با مسئولین دانشگاه فرهنگیان در یک سطح است؟
۳٫ آیا مدیر استانی دانشگاه صیانت از خود را صیانت از امنیت ملی می‌داند؟ یا بلعکس؟
۴٫ آیا مراکز امنیتی استان و کشور توانایی انجام صیانت از امنیت ملی را ندارند نوبت به یک مدیر استانی دانشگاه رسیده است؟
۵٫ مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی آیا متوجه لیست پیوستی خود نبوده است که حداقل دانشجویان در حین تحصیل را از لیست شکایت مستثنی کند؟
مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان، دکتر خدیوی تا کنون نسبت به سوالات فوق شفاف سازی نکرده و از معذرت خواهی، حتی از دانشجویان در حال تحصیل مرکز نیز خودداری کرده اند. رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور جناب دکتر خنیفر نیز هیچ پرداختی به این قضیه نداشته اند.
آنچه که در این بین اهمیت وافر دارد، به رسمیت شناخت حقوق دانشجو است. مطالبه و انتقاد جز اولیه ترین حقوق دانشجویان است، این حقوق اولیه بارها و بارها با تاکید مقام معظم رهبری همراه بوده است و حتی با قبول تندترین انتقادات دانشجویان از طرف معظم له بر این حق صحه گذاشته‌اند. حال اگر دانشگاه فرهنگیان را از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور بدانیم، آیا شایسته است معلمانی در آینده‌ی بسیار نزدیک داشته باشیم که نتوانند درس آزادگی و حق‌طلبی را در جامعه بگسترانند!

لازم به ذکر است، غالب افرادی که از ایشان شکایت شده از شورای مرکزی تشکلات دانشجویی؛ بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی هستند و حتی نام دو مسئول پیشین بسیج دانشجویی نیز در آن به چشم می‌خورد. با این حال شنیده ها حاکی از آن است عده ای در تلاش هستند این افراد را غیر انقلابی و غیر متعهد معرفی کنند تا به وسیله این سیاهنمایی وجهه از دست داده خود را بازیابند. در راستای این نقشه شوم تعدادی دانشجومعلم که گاها نسبت‌های فامیلی نیز بین ایشان وبرخی مسئولین دانشگاه وجود دارد و عده‌اشان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد با وعده‌های شغلی و بعضا فریب راهی تهران کرده اند تا با دست ایشان سیاهنمایی ها را رنگ دانشجویی بزنند و نهایتا کیان امنیت ملی دانشگاه فرهنگیان حفظ گردد!