عذرخواهی شورای اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی از بابت مصوبه شورای شهر تبریز!
عذرخواهی شورای اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی از بابت مصوبه شورای شهر تبریز!

بیداری آذربایجان: شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان شرقی پیرامون مصوبه اخیر شورای شهر تبریز درباره کمک مالی به آستان قدس رضوی بیانیه ای صادر و از این تصمیم اعضای لیست امید این شورا عذرخواهی کرده است. متن این بیانیه بدین شرح است: به نام خدا اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز با سلام و آرزوی سلامتی […]

بیداری آذربایجان: شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان شرقی پیرامون مصوبه اخیر شورای شهر تبریز درباره کمک مالی به آستان قدس رضوی بیانیه ای صادر و از این تصمیم اعضای لیست امید این شورا عذرخواهی کرده است. متن این بیانیه بدین شرح است:

به نام خدا
اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز
با سلام و آرزوی سلامتی و توفیق انجام وظیفه بر اساس تعهد، مقررات و رعایت منافع، مصالح و رضایت شهروندان تبریزی

شما عزیزان نمایندگان مردم شهر تبریز و امانت‌دار بودجه‌ای هستید که از منابع مختلف شهرداری و عوارض پرداختی مردم تبریز تامین می‌شود و محل هزینه‌ی آن بطور خلاصه، نیازهای عمرانی، تامین رفاه و آسایش شهروندان و زیباسازی شهر تبریز است.

برابر با دستورالعمل ضابطه‌مند نمودن کمک‌ها از محل مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری‌ها ( ابلاغی وزارت کشور )، شهرداری موظف است که بعد از تصویب شورای شهر تا سقف دو درصد از بودجه سال جاری خود را برای امور عام‌المنفعه نظیر کمک به نیازمندان و بیماران صعب‌العلاج از طریق خیریه‌ها، حمایت از ورزشکاران و هنرمندان مقام‌آور، حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد و کفن و دفن اموات بدون صاحب و … در حوزه‌ی همان شهر هزینه کند.

مصوبه‌ی اخیر شورای اسلامی شهر تبریز در مورد حمایت مالی از آستان قدس رضوی، ضمن مغایرت با مقررات شهرداری، این سوال را در ذهن مردم ایجاد کرده است که با عنایت به اینکه این نهاد از متمول‌ترین و پردرآمدترین مراکز و نهادهای کشور با دارائی‌های هنگفت و زیرمجموعه‌های بزرگ در حوزه های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی‌ست ،چه نیازی می‌تواند به حمایت مالی شهرداری تبریز داشته باشد؟!

از سویی دیگر، در شرایطی که پرداخت #مطالبات_معوق_کارگران و کارکنان زحمت‌کش شهرداری، و پیمانکاران با مشکل اساسی مواجه بوده و ادامه ی بسیاری از پروژه های شهری به لحاظ کسری بودجه با مشکل مواجه است و همچنین مردم محروم مخصوصا در حاشیه شهر با فقر و نداری دست و پنجه نرم می‌کنند و عده‌ی کثیری از دانش آموزان امکان تحصیل مجازی ندارند، این مساعدت مالی چه توجیهی می تواند داشته باشد ؟!

واضح و مبرهن است که مردم تبریز بر اساس اعتقاد و علاقه خود همواره در کارهای خیر و حمایتهای مالی از اماکن متبرکه پیش قدم بوده اند و هر مسئولی نیز میتواند از اموال شخصی به هر نهادی بخشیده و هبه نماید. اما این سوال و ابهام بجا برای افکار عمومی و شهروندان تبریزی مطرح است که اعضای شورای شهر تبریز در چنین شرایطی بر اساس کدام منطق اقدام به بذل و بخشش از بودجه شهر تبریز برای آستان قدس رضوی یا صدا و سیما و امثالهم می‌نمایند؟

شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان شرقی وظیفه خود می داند از آن‌دسته از اعضای شورای شهر که امانت‌داران صادقی برای رای مردم بوده و به این مصوبه رای نداده و مصالح شهر و شهروندان تبریز را فدای منافع شخصی و امیال دیگران ننموده اند، صمیمانه #تقدیر_و_تشکر کرده و ضمن ابراز تاسف بابت رای مثبت برخی اعضای لیست امید به مصوبه مذکور، از شهروندان گرامی #عذر_خواهی نماید.

در نهایت از فرماندار محترم شهرستان تبریز انتظار می رود در عمل به وظایف قانونی خود، از تایید این مصوبه خودداری نموده و از اجرائی شدن آن ممانعت نمایند.