اخیرا پایگاه خبری بیداری آذربایجان اقدام به انتشار خبری کرد که از بدهی کلان مالیاتی شهرداری تبریز طی سال های مدید حکایت داشته و ماجراهای این بدهی تا جایی پیشرفته بود که اخطار ممنوع الخروجی نیز برای شهردار تبریز صادر و به دفتر وی ارسال شده بود. بررسی های بیداری آذربایجان نشان می دهد این […]

اخیرا پایگاه خبری بیداری آذربایجان اقدام به انتشار خبری کرد که از بدهی کلان مالیاتی شهرداری تبریز طی سال های مدید حکایت داشته و ماجراهای این بدهی تا جایی پیشرفته بود که اخطار ممنوع الخروجی نیز برای شهردار تبریز صادر و به دفتر وی ارسال شده بود. بررسی های بیداری آذربایجان نشان می دهد این بدهی ها مربوط به سازمانهای مختلف شهرداری تبریز بوده که طی سالهای گذشته به سازمان امور مالیاتی پرداخت نشده است و انباشت آنها بارها برای شهرداری تبریز و از جمله سازمانهای مختلف این نهاد عمومی ایجاد مشکل کرده و من جمله مسدودی حسابهای بانکی این نهاد را در پی داشته است.

اما بررسی های بیش تر در خصوص بدهی های مالیاتی شهرداری تبریز به این نقطه رسید که علیرغم بدهی های کلان مالیاتی و علیرغم صدور اخطار ممنوع الخروجی برای شهردار تبریز ، این اخطار منجر به ممنوع الخروجی وی نشده است. لذا خبر منعکس شده در این پایگاه خبری صرفا از باب هشدار در مورد بدهی های مالیاتی یک نهاد عمومی بوده است. کما اینکه بیداری آذربایجان بارها گزارشهای مختلفی در خصوص امکان درآمدزایی شهرداری تبریز در حوزه عوارض آلایندگی صنایع تبریز و استان آذربایجان شرقی منتشر کرده است.

لذا با عنایت به موارد ذکر شده، چنانچه خبر منتشر شده موجبات ابهام و شائباتی در این خصوص شده است، ضمن غذرخواهی ، اعلام می دارد انگیزه از انتشار این خبر هشدار در باب موارد فراموش شده از جمله بدهی های مالیاتی شهرداری تبریز بوده که امید است هرچه زودتر مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گرفته و از رشد روز افزون آن جلوگیری تا در آینده مشکلات بزرگتری در برابر این نهاد عمومی ایجاد نشود.