حادثه قطار تبریز- مشهد و بغضی که درگلو ماند!
حادثه قطار تبریز- مشهد و بغضی که درگلو ماند!

بیداری آذربایجان: تلخی عدم توانایی در پاسخگو کردن و محاکمه مقصران حادثه قطار تبریز-مشهد کمتر از تلخی کشته شدن ۴۹ نفر از زائران حضرت ضامن آهو نیست؛ حادثه ای که دومین حادثه بزرگ ریلی کشور لقب گرفت. امسال ۵ آذر سالگرد حادثه قطار تبریز-مشهد با سکوت و یا فراموشی اکثر نمایندگان و مسئولان استانی همراه […]

بیداری آذربایجان: تلخی عدم توانایی در پاسخگو کردن و محاکمه مقصران حادثه قطار تبریز-مشهد کمتر از تلخی کشته شدن ۴۹ نفر از زائران حضرت ضامن آهو نیست؛ حادثه ای که دومین حادثه بزرگ ریلی کشور لقب گرفت. امسال ۵ آذر سالگرد حادثه قطار تبریز-مشهد با سکوت و یا فراموشی اکثر نمایندگان و مسئولان استانی همراه بود. حادثه ای که سند ناکارآمدی دولت، مجلس و دستگاه های نظارتی بود.

نطق میان دستور میرتاج الدینی، تریبونی که از دست رفت

روز پنجم آذر حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس نطق میان دستور داشت ( هر نماینده هر سال یکبار و به مدت ۷ دقیقه از تریبون مجلس صحبت می کند)  اما متاسفانه این فرصت برای جلوگیری از کهنه شدن این زخم تازه از دست رفت؛ وی در گفتگو با خبرنگار بیداری آذربایجان علت عدم پرداخت به این مساله را فراموشی عنوان کرد!

جان مردم یا مدیریت؟ کدامیک بیمه است؟

آخوندی در اولین مصاحبه خود بعد از حادثه قطار تبریز-مشهد گفته بود: جای نگرانی نیست، مسافران بیمه بودند! این نوع نگاه کارگزار دولت به جان مردمی که در دستان وی امانت است باعث خشم مردم آذربایجان شد و این مسئله به هیچ وجه قابل بخشش نیست اما استیضاح وی در مجلس به صورت ناباورانه ای رای نیاورد ! در ادامه محسن پورسیدآقایی مدیرعامل وقت شرکت راه آهن ایران از مسئولیت خود استعفا کرذ اما مدت کوتاهی بعد و در اقدامی تعجب برانگیز به سمت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب شد! مکانی که میزان جابجایی مسافر در آن بسیار بیشتر از راه آهن کشور است! و نهایتا در فروردین ۹۹ ، دیگر « اسطوره مدیریت» در کشورمان ایران، سیدمناف هاشمی استاندار سابق گلستان جایگزین پورسیدآقایی در سمت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شد! وی در روز سوم فرودین ماه سال۹۸، به دلیل غیبت و عدم رسیدگی به سیل‌زدگان گلستان، توسط اسحاق جهانگیری از کار برکنار شد بود! علی برکت الله …

محاکمه آخوندی مورد انتظار است!

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: متاسفانه ترک فعل‌ها و فعل‌های نامبارک زیادی در دوران وزارت عباس آخوندی صورت گرفته و به همین منظور شکایات متعددی از وی به کمیسیون اصل نود در حوزه مسکن واصل شده است. رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرده است: با عامل گرانی مسکن مردم برخورد می‌کنیم. حال باید پرسید حادثه قطار تبریز مشهد که صرفا با استعفای مدیرعامل رجا و مصاحبه ی بیمه ای وزیر به دست فراموشی سپرده شد، ارزش محاکمه ندارد؟! مردم آذربایجان خواستار اشد مجازات برای مقصران و قاصران فاجعه قطار تبریز به مشهد هستند.