آقای صومی مردم را با رفتارتان به رعایت پروتکلها دعوت کنید!
آقای صومی مردم را با رفتارتان به رعایت پروتکلها دعوت کنید!

به گزارش بیداری آذربایجان، ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه چهارم آذر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با شعار «هرخانه یک پایگاه سلامت» با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و روسای سایر نهادهای همکار افتتاح شد. مراسم افتتاحیه این طرح که قرار است با مشارکت بسیج، شهرداری، هلال احمر و سایر گروه های مردم […]

به گزارش بیداری آذربایجان، ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه چهارم آذر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با شعار «هرخانه یک پایگاه سلامت» با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و روسای سایر نهادهای همکار افتتاح شد. مراسم افتتاحیه این طرح که قرار است با مشارکت بسیج، شهرداری، هلال احمر و سایر گروه های مردم نهاد برگزار شود، با برخی بدسلیقگی ها اجرا شده است.

عدم مشارکت کارکنان در افتتاحیه

مرکز سلامت خطیب که ۱۶ نفر مراقب سلامت و کارمند زن دارد در افتتاحیه طرحی که سنگینی اجرای آن بر دوش ایشان خواهد بود، حاضر اما غایب بودند؛ به نحوی که کارکنان این مرکز با اینکه در محل کار خود حاضر بودند، اجازه حضور در مراسم افتتاحیه را نداشتند!

آیا علت غیبت کارکنان مدیریت اعتراضات بوده است؟

اکثر کارکنان مراکز بهداشت که به بخش خصوصی واگذار شده است از اردیبهشت ماه سال ۹۹ بصورت علی الحساب حقوق دریافت کرده اند که احتمال می رود علت جلوگیری از حضور این کارکنان در مراسم و ممانعت از خروج آنها از اتاقهایشان، مدیریت اعتراضات احتمالی در حضور فرماندار، شهردار و نیروهای سپاه بوده است. شنیده های تایید نشده حکایت از آن دارد این نحوه برخورد و توصیه به سکوت، موجب نارضایتی کادر آن مرکز شده است.

اجرای ضعیف پروتکلهای بهداشتی

این مراسم در حالی برگزار شده است که کشورمان برای اولین بار در قرنطینه سراسری به سر می برد و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، جشن و … ممنوع بوده و حتی با برگزارکنندگان چنین مراسماتی برخورد قضائی می شود تا جایی که طی روزهای اخیر چندین عروس و داماد به دلیل برگزاری مراسم های جشن عروسی بازداشت شده اند.

همانگونه که در تصاویر می بینید در فضای سالن کوچک مرکز بهداشت خطیب، مهمانان هرچند با ماسک حضور دارند اما فاصله اجتماعی رعایت نشده است، آیا بهتر نبود مراسم در محیطی بزرگتر و با حضور کارکنان میدانی همچون مراقبین سلامت، فرماندهان پایگاه ها و گروه های داوطلب مردمی برگزار می شد و یا اینکه اگر نیازی به حضور آنها نبود، مراسم به صورت آنلاین برگزار می شد؟!

از ابهامات افتتاح این طرح اینکه آیا نیروهای داوطلب بسیجی و مردمی، سازماندهی و آموزش دیده اند؟ آیا برای همکاری مردم با طرح یاد شده اطلاع رسانی وسیع صورت گرفته است؟ آیا برای این نیروها کارت و حکم ماموریت صادر شده و آماده انجام ماموریت هستند؟ مشارکت نگرفتن از رسانه ها در تبیین اهداف و چگونگی اجرای این طرح نیز از نواقص این طرح است.