طوماری ۹ هزار نفری در راه تهران/ جماران مساوی بلاتکلیفی و بی سرپناهی / بدهی ۴۰۰ میلیاردی شهرداری تبریز به شرکت جماران/ مجریان و ضابطان قضایی از خدا واهمه داشته باشند!
طوماری ۹ هزار نفری در راه تهران/ جماران مساوی بلاتکلیفی و بی سرپناهی / بدهی ۴۰۰ میلیاردی شهرداری تبریز به شرکت جماران/ مجریان و ضابطان قضایی از خدا واهمه داشته باشند!

بیداری آذربایجان: واژه جماران برای ۹ هزار خانوار بسیجی و حزب اللهی تبریزی به جای اینکه یادآور بنیانگذار جمهوری اسلامی باشد، یادآور درد ۲۹ سال بلاتکلیفی و بی سرپناهی شده است. تعاونی مسکن جماران یک تعاونی است که اساسنامه آن، شرکت را موظف به عضوگیری از میان خانواده های ایثارگران، جانبازان و بسیجیان می کند. […]

بیداری آذربایجان: واژه جماران برای ۹ هزار خانوار بسیجی و حزب اللهی تبریزی به جای اینکه یادآور بنیانگذار جمهوری اسلامی باشد، یادآور درد ۲۹ سال بلاتکلیفی و بی سرپناهی شده است.
تعاونی مسکن جماران یک تعاونی است که اساسنامه آن، شرکت را موظف به عضوگیری از میان خانواده های ایثارگران، جانبازان و بسیجیان می کند. این شرکت تعاونی ۱۱ هزار عضو دارد و همه این اعضا به نیت خانه دار شدن و با اخذ معرفی و گواهی عضویت از سپاه، عضو این تعاونی شده اند. اعضا می گویند این تعاونی در ابتدا با عنوان بسیج، تاسیس شده بود که بعدا به جماران تغییر نام داده است.

 ۹ هزار عضو تعاونی در بلاتکلیفی به سر می برند

سیدناصر طباطبایی حسینی مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن جماران در گفتگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت نهایی ۱۱ هزار عضو تعاونی مسکن جماران گفت: از ۱۱ هزار عضو این تعاونی ۳ هزار نفر راکد هستند یعنی هیچ واحد مسکونی به ایشان تعلق نیافته؛ واحد ۶ هزار نفر نیمه کاره است و از ۱۱ هزار نفر تنها ۲ هزار نفر واحدهای خود را تحویل گرفتند که بخشی از آنها نیز واحد ها را ناقص تحویل گرفته و خودشان آن را تکمیل کرده اند.

زمین های تعاونی بوسیله برخی سرداران اسبق سپاه به غیر اعضا واگذار شده اند!

طباطبایی با بیان اینکه شرکت در سالهای ۷۹ تا ۸۱ فعال بوده و قبل از آن شرکت صرفاً در حال نام نویسی بوده است افزود: پروژه ولیعصر در پشت گاراژهای واقع در دروازه تهران به نام پروژه عزیزی با هزینه اعضای شرکت جماران آماده سازی و قطعه بندی شده اما بدون تصویب در مجمع عمومی به عنوان فروش یا هر عنوان دیگر ، به غیر اعضا واگذار شده است که هیچ مستنداتی هم در شرکت مبنی قانونی بودن این واگذاری وجود ندارد؛ در این مورد چند شکایت تنظیم شده و درحال رسیدگی است که درصورت به نتیجه رسیدن، یا قطعات به اعضا برخواهد گشت و یا مابه التفاوت ارزش آن به شرکت جماران پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت جماران ادامه داد: در سال ۸۲ قطعه زمینی در پشت زندان تبریز و در خیابان دادگستری، – که آپارتمان های شفق در این زمین احداث شده اند- جزو اموال شرکت جماران بوده است. هیئت مدیره وقت شرکت که همزمان در شرکت توسعه سرمایه گذاری بسیجیان نیز هیئت مدیره بوده اند، ۵۷ هزار متر از زمین های شرکت را بدون تصویب در مجمع عمومی و اطلاع آنها به شرکت توسعه سرمایه گذاری بسیجیان واگذار می کنند. اسناد این واگذاری غیرقانونی در شرکت وجود نداشت و ما اسناد و وکالتنامه ها را از دفترخانه ها یافته ایم تا متوجه شویم فلانی ها تخلف کرده و اموال شرکت را فروخته اند. حال این فروشنده ها کیستند؟ برخی سرداران سپاه و بازنشستگان سپاه، که بعضا توسط سپاه معرفی شده بودند.

بی توجهی مسئولان سپاه پاسداران به نامه نگاری ها

در این سال ها چندین نامه به حفاظت اطلاعات سپاه و حفاظت کشور نوشته شده است که به تازگی دوماه قبل فردی تماس گرفته و قول رسیدگی حضوری به پرونده ها و انعکاس به مقامات بالا را داده است و متاسفانه تاکنون خبر جدیدی نیامده است. خب باید به این تخلفات رسیدگی شده و اموال اعضا به خودشان بازگردد، هرچند همه بسیجی هستند اما دلیل نمی شود اموال ایشان بین کسانی دیگر تقسیم و بخشیده شود.

در موردی دیگر واقع در زعفرانیه بالاتر از میدان شبنم و حریم لوله نفت ۲۲هزار متر زمین داریم که سه برج در آن ساخته شده است و مابقی زمین خالی است البته می شود در خصوص آن توافق کرد ولی مسئولان پا پیش نمی گذارند، نمی شود آن برجها را تخریب کرد ولی می شود مابه التفاوت آن به اعضا برگردد. در مورد مسائل شرکت چندین بار از سردار خرم و حفاظت تبریز درخواست ملاقات داشته ایم که متاسفانه با اعمال نفوذ مدیران سابق، تاکنون وقت ملاقات داده نشده است.

شکایتی که اعضای تعاونی را به مدت ۱۰ سال تنبیه کرد

طباطبایی با بیان اینکه درسال ۸۶ با ادعای اداره کل اطلاعات و مسکن و شهرسازی، دادستان وقت دستور توقیف فعالیت های شرکت تعاونی مسکن جماران را صادر کرده است گفت: این دستور منجر به تعطیلی کلیه فعالیت ها از سال ۸۶ تا ۹۶ و ممنوعیت دریافت خدمات از شهرداری و اداره کل مسکن و شهرسازی از جمله صدور پروانه و اختصاص زمین و … گردیده و موجب ضرر و زیان اعضا شده است و علاوه بر مدیران متخلف وقت، مسئولین وقت نیز حرکت شرکت را متوقف کرده اند و پول اعضا با این تصمیمات آب شده است. معلوم نیست جبران زیان این مدت توقف بر عهده کیست؟ ۱۰ سال بعد با رضایت هیئت مدیره وقت پرونده بسته شده است اما نتیجه این دادرسی، ۱۰ سال بلاتکلیفی، عدم ساخت و ساز و فرسودگی همه چیز بوده است.

 

 ۴۰ هکتار زمین از مسکن و شهرسازی طلب داریم

طباطبایی با بیان اینکه از سال ۹۷ با انتخاب اعضا وارد هیئت مدیر شرکت شده است، در خصوص آخرین وضعیت دارایی های شرکت و پیگیری های صورت گرفته، بیان داشت: با احصا زمین ها، برای به سرانجام رساندن اهداف شرکت، مشکلاتی با برخی سازمان ها داریم که متاسفانه عملکرد این سازمان ها موجب تضییع حقوق شرکت و اعضا شده است. برای مثال مسکن و شهرسازی بنابر قرارداد مشارکت فی مابین ، قراربوده ۸۰ هکتار زمین مسکونی در اختیار شرکت جماران قراردهد، اما علیرغم اینکه شرکت جماران فاز اول را آماده سازی کرده است، از سال ۷۸ تاکنون واگذاری ۴۰ هکتار آن محقق نشده است.

 شهرداری زمینی که به جماران فروخته را به فضای سبز تبدیل کرده است/ برای زمین خریداری شده از شهرداری دو بار پول پرداخت شده است!

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۵ در سال ۷۹_۸۰ با شرکت جماران قرار داد می بندد تا ۶ هکتار زمین با کاربری مسکونی در اختیار جماران قرار دهد ادامه داد: هنگام شروع کار، مشخص می شود زمین معارض دارد اما علیرغم اینکه رفع معارض وظیفه شهرداری بوده ، شرکت جماران از حدود ۱۲ هزار متر مربع این زمینها رفع معارض می کند، اما تاکنون شهرداری پول یا زمین هم ارزش آن را در اختیار شرکت قرار نداده است.

مدیرعامل شرکت جماران می گوید: سازمان همیاری شهرداری های استان زمینی را در وسط اراضی جماران تصرف کرده بود که تا دو سال قبل به شرکت تحویل نمی داد که خوشبختانه در زمان آقای هوشیار، سند این زمین را به شهرداری تبریز انتقال یافت تا از آن طریق به شرکت منتقل شود اما شهرداری از انتقال ملک بنام ما خودداری می کند.

طباطبایی ادامه می دهد: مشکل دیگرمان در همین زمین ۳ هکتار باقیمانده است که شرکت قصد ساخت واحد جدید در زمینهای باقیمانده را دارد ولی شهرداری در سال ۹۴، بدون اجازه شرکت اقدام به ایجاد فضای سبز و آسفالت ریزی کرده است و امکان بهره برداری از زمین به نفع شرکت را سلب کرده است.

 برج هایی که راه ارتباطی ندارند!

سیدناصر طباطبایی با تاکید بر ضرورت همدلی و همکاری مسئولان شهری و استانی برای رفع مشکل بیش از ۹ هزار خانوار ادامه می دهد: شرکت جماران در پروژه امیدیه چند برج۲۲ طبقه دارد که شهرداری بعلت نبود پروانه ساخت، برای این برجها مسیرگشائی نمی کند. باید پرسید چرا آن زمان شهرداری از ساخت چند برج بیست و دو طبقه جلوگیری نکرده است؟ حال آنکه هر کس بخواهد یک طبقه خلاف درست کند، پلیس ساختمان در لحظه از این کار ممانعت به عمل می آورد! در این خصوص قصور شهرداری عدم نظارت بوده و ما نیز حاضریم هر بدهی در اینباره متوجه ماست پرداخت کنیم اما شهرداری پا پیش نمی گذارد.

 

 طوماری با ۹ هزار امضا در راه تهران

وی در خصوص طوماری که در سالن شرکت در حال امضاگیری است می گوید: برای استیفای حقوق معطل، اعضا بصورت خودجوش درحال تهیه طوماری با ۹ هزار امضا برای پیگیری موضوع هستند تا با حضور در تهران، تقدیم ریاست محترم قوه قضاییه شود.

 شهرداری تبریز برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیاردی اش ۳۷ میلیارد بدهی تراشیده است

طباطبایی در خصوص پیگیری های صورت گرفته در خصوص مشکلات فوق الذکر اظهار داشت: در اسفند سال ۹۸ جلسه ای با حضور آقای خلیل اللهی و نهادها و سازمان های ذیربط برگزار و طی یک صورتجلسه قرار بر این شد مشکلات و موانع مقابل شرکت رفع شود اما با گذشت ۹ ماه هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: مثلا در بحث زمین های شهرداری منطقه۵، به استناد دو فقره چک ،بدهی شرکت به شهرداری را مطرح می کنند که در زمان هیئت مدیره قبلی بدلیل تهاتر چک ها به شرکت بازگشت داده شده‌اند اما لاشه در اختیار شرکت نیست و باید از مدیران سابق جستجو کرد ولی رسید چک ها که با شهرداری تهاتر شده موجود بوده و جناب آقای خلیل اللهی، دریافت چک را دلیل پرداخت ثمن معامله و لزوم انتقال سند و قضیه چک ها را، بحثی فارغ از آن عنوان می کنند.

طباطبایی ادامه داد: شهرداری از بابت همین زمین هایی که به فضای سبز تبدیل کرده، بالای ۴۰۰ میلیارد به جمارانی ها بدهکار است ولی تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده است. جالب اینکه در مقام علت عدم انجام تعهدات، بدهی ۳۷ میلیاری شرکت از بابت عوارض شهرداری را مطرح می‌کنند یعنی ۴۰۰ میلیارد را برای ۳۷ میلیارد گرو گرفتند البته بدون اینکه سند بنام شرکت جماران زده شود، یا پروانه ای برای این زمینها صادر شود، ۳۷ میلیارد برای شرکت، بدهی تراشیدند.