وقف ۴ اثر فاخر استاد بخت شکوهی به عتبات عالیات 
وقف ۴ اثر فاخر استاد بخت شکوهی به عتبات عالیات 

به گزارش بیداری آذربایجان ،  آئین وقف چهار اثر فاخر استاد بخت شکوهی به عتبات عالیات برگزار شد. فرزند استاد بخت شکوهی در آئین اهدای ۴ اثر به عتبات عالیات گفت: این آثار با هدف نشر آثار هنری تشیّع به عتبات عالیات اهدا می شود. این ۴ اثر جزو شاهکارهای خوشنویسی است. محسن بخت شکوهی […]

به گزارش بیداری آذربایجان ،  آئین وقف چهار اثر فاخر استاد بخت شکوهی به عتبات عالیات برگزار شد.

فرزند استاد بخت شکوهی در آئین اهدای ۴ اثر به عتبات عالیات گفت: این آثار با هدف نشر آثار هنری تشیّع به عتبات عالیات اهدا می شود. این ۴ اثر جزو شاهکارهای خوشنویسی است.

محسن بخت شکوهی افزود: یک اثر نیز با محتوای “عشق به خمینی عشق به همه خوبی‌هاست” از طرف مردم آذربایجان توسط امام جمعه تبریز به رهبر معظم انقلاب اسلامی اهدا خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب حسینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه در این آئین گفت: مطلعم که سالهاست دغدغه فرزندان استاد حفظ آثار این هنرمند بزرگ، در مکانی مناسب است. علاوه بر عتبات عالیات با آستان قدس رضوی هم مذاکراتی انجام شده تا برخی از آثار به موزه آستان قدس وقف شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت: ۲۷ صفر آغاز هفته وقف است. در ارتباط با وقف چنان مرسوم شده که وقف در موارد خاصی انجام می شود اما باید کاری کنیم که وقف فرهنگی و علمی و اجتماعی نیز جا بیفتد. معتقدم در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی و وقف آثار فرهنگی باید کارهای جدی انجام گیرد.

امام جمعه تبریز افزود: اقدام شایسته خانواده بخت شکوهی در وقف این آثار ارزشمند به عتبات عالیات گام موثری در راستای فرهنگ سازی وقف آثار فرهنگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با اشاره به ارتباط نزدیک خود با مرحوم استاد بخت شکوهی گفت: ایشان فضائل بسیاری داشتند، ذره ای حسادت در وجودشان نبود. آنچه را بلد بودند به دیگران می آموخت، رئوف و مهربان بود و از همه مهمتر تعهد استاد بخت شکوهی بود. آثار و هنر خیلی از هنرمندان می‌ماند اما تعهد مسئله مهمی است.

گفتنی است هزینه این آثار توسط حسین افتخاری تامین شده و به گفته حق بیگی (مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات)، این آثار توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به موزه حرم حضرت سیدالشهدا ارسال خواهد شد.