اقدامات انجام شده برای کارخانه ذوب سونگون کافی نیست! / از اراده دولت برای احداث کارخانه ذوب خبر ندارم !
اقدامات انجام شده برای کارخانه ذوب سونگون کافی نیست! / از اراده دولت برای احداث کارخانه ذوب خبر ندارم !

بیداری آذربایجان: یک سال پیش توسط استاندار آذربایجان شرقی خبری در خصوص ورود ۱۴۰ کانتینر تجهیزات بمنظور راه اندازی کارخانه ذوب مس سونگون در رسانه ها مطرح شد. اما امسال این خبر توسط الله وردی دهقانی نماینده ورزقان و خاروانا تکذیب شد. وی اظهار داشت که این تجهیزات تسمه نقاله بودند و هیچ ربطی به […]

بیداری آذربایجان: یک سال پیش توسط استاندار آذربایجان شرقی خبری در خصوص ورود ۱۴۰ کانتینر تجهیزات بمنظور راه اندازی کارخانه ذوب مس سونگون در رسانه ها مطرح شد.
اما امسال این خبر توسط الله وردی دهقانی نماینده ورزقان و خاروانا تکذیب شد. وی اظهار داشت که این تجهیزات تسمه نقاله بودند و هیچ ربطی به راه اندازی ذوب نداشتند! از سوی دیگر پس از این موضع گیری استاندار محترم آذربایجان شرقی دوباره این مسئله را که تجهیزات وارده مربوط به کارخانه ذوب بوده مورد تاکید قرار دادند. تا جایی که این تایید و تکذیب افکار عمومی را سردرگم کرده است. خبرنگار بیداری آذربایجان به منظور پیگیری این مساله با محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه محلس یازدهم مصاحبه ای داشته است:

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات خبرنگار بیداری آذربایجان با اظهار اینکه در جریان این مسائل قرار دارد افزود: البته هر دوی این بزرگواران راست می گویند و نیاز به تکذیب یکدیگر نیست، هم سخن استاندار محترم که این تجهیزات مربوط به کارخانه ذوب بوده درست است هم سخنان آقای دهقان، چراکه این تجهیزات برای راه اندازی کارخانه ذوب کفایت نمی کند.
وی با بیان اینکه شایعات مربوط به انتقال تعدادی تجهیزات به استان و برگشت دوباره تجهیزات صحت ندارد در خصوص زمان تحقق کارخانه ذوب اظهارداشت: تلاش ما برای تحقق این امر است؛ سرمایه گذار چینی که به همت وزارت صنعت برای راه اندازی‌ آورده شده بود، به علت اعمال فشار آمریکا عقب نشینی کرد و اقدام به قرارداد با شرکت های داخلی هم بعلت نداشتن تکنولوژی، امکان تحقق این امر را سخت کرده است و این مساله ربطی به موافقت یا مخالفت دولت ندارد.
فرهنگی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا دولت اراده ی راه اندازی کارخانه ذوب را دارد؟ گفت: از اراده دولت خبر ندارم ولی مطمئنا این کارها برای راه اندازی کارخانه ذوب قطعا کافی نیست!