مسایل فلسطین، یمن و قره‌باغ شبیه به هم است
مسایل فلسطین، یمن و قره‌باغ شبیه به هم است

به گزارش بیداری آذربایجان، حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه در کنفرانس علمی «جنگ قره باغ، بیم‌هاو امیدها» به ابعاد دینی و  تاریخ جنگ قره باغ اشاره کرد و اظهار داشت: از نظر دینی یک تکلیف داریم تا در دفاع از بلاد مسلمین مقاومت کنیم […]

میرتاج الدینیبه گزارش بیداری آذربایجان، حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه در کنفرانس علمی «جنگ قره باغ، بیم‌هاو امیدها» به ابعاد دینی و  تاریخ جنگ قره باغ اشاره کرد و اظهار داشت: از نظر دینی یک تکلیف داریم تا در دفاع از بلاد مسلمین مقاومت کنیم و استیلای غیرمسلمین بر مسلمین قابل قبول نیست.

وی افزود: هر جایی احساس شود که یک حرکت و جنگی بر علیه  استیلای مسلمین است بر تمام مسلمانان فرض است تا مقاومت کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس شورای اسلامی با استناد بر فرمایش رهبری مبنی بر اینکه قره‌باغ خاک اسلام است، تصریح کرد: همیشه در برابر ظالم باید ایستاد و از مظلوم دفاع کرد و اینجا پرواضح است که قره‌باغ مورد اشغال ارمنستان واقع شده است و حقوق بشر نیز بر آن اذعان دارد.

وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی برخاسته از آرمان اسلامی و تعالیم دینی است که بند ۱۶ قانون اساسی مبنی بر این حکم است.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی به امضای بیانیه مجلس برای کمک‌رسانی جهانی بر مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: اگر تا یک ماه این کمک‌ها ارسال نشود جان میلیون‌ها کودک و زن به خطرمی افتد.

وی بیان داشت: مساله فلسطین، یمن و قره‌باغ شبیه به هم است و ما با اصول اعتقادی و دینی ترسیم شده توسط امام راحل(ره) پیش می‌رویم.

صهیونیست ها بازیگران اصلی مناقشه قره باغ هستند

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از فتنه‌های مهم منطقه صهیونیست هستند که از بازیگران اصلی مناقشه قره باغ هم می باشند که با کارهای دوپهلو از جمله فروش سلاح به هر دو کشور  ارمنستان و آذربایجان و تحکیم ارتباطات سیاسی و… با آنها به دنبال فتنه افروزی در منطقه می باشند.

ایران هیچگونه نقش صهیونیست، تکفیری و داعش را در مرزهای خود تحمل نمی کند

وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی ایران باید فعال تر باشد تا اعلام کند که در این حوادث اخیر، جمهوری اسلامی ایران هیچگونه نقش صهیونیست، تکفیری و داعش را در مرزهای خود تحمل نمی کند اظهار داشت: البته باید این را هم اعلام کنیم که از هر گونه کمک هم غفلت نخواهیم کرد زیرا مستشارهای زیادی از ایران در جنگ اول قره‌باغ بودند.

اقدام منسجم ائمه جمعه ۴ استان نشان از موقعیت‌شناسی آنان بود

حجت الاسلام تاج الدینی ابراز داشت: اقدام منسجم ائمه جمعه ۴ استان در حمایت از قره باغ نشان از بصیرت و موقعیت‌شناسی آنان بود که آن بیانیه را صادر کردند.

وی به نقش سخنرانی‌های پر اثر امام جمعه اردبیل اشاره کرد و گفت: علما همیشه در صحنه هستند و هر جایی که نیاز باشد به موقع وارد می‌شود و نمی‌دانم برخی افراد با چه اهدافی سعی بر تخریب ائمه جمعه دارند زیرا علما از باب خاک اسلام دفاع کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم دفاع از تمامیت ارضی آذربایجان و حقوق غصب شده شیعیان این کشور  و  همزمان  مقابله با هر گونه فتنه انگیزی در منطقه تاکید نمود.