رژه غربگرایان بر رگ غیرت اسلامی و شعار نه شرقی نه غربی!
رژه غربگرایان بر رگ غیرت اسلامی و شعار نه شرقی نه غربی!

بیداری آذربایجان:  با آغاز دور جدید از مناقشه قره باغ، فیمابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بحث بر سر مواضع و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با این مناقشه با انگیزه های سیاسی شدت گرفته است. بگونه ای که یکی از روزنامه های کم مخاطب در شرف تعطیل تهران با حمله به بیانیه صادر شده […]

بیداری آذربایجان:  با آغاز دور جدید از مناقشه قره باغ، فیمابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بحث بر سر مواضع و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با این مناقشه با انگیزه های سیاسی شدت گرفته است. بگونه ای که یکی از روزنامه های کم مخاطب در شرف تعطیل تهران با حمله به بیانیه صادر شده از سوی چهار تن از ائمه جمعه شمال غرب کشور، آنرا تهییج کننده تحرکات قومی و تجمعات روزهای اخیر در حمایت از قره باغ عنوان و اتخاذ این موضع را مغایر با سیاست های نظام اسلامی ایران دانسته است.

در این میان ریشه سرخوردگی مردم مسلمان و شیفته اهل بیت ایران در خصوص مناقشه قره باغ را که عاشقانه با زبان روزه به راهپیمایی روز قدس می روند را باید در بیان مواضع اشتباه و غیر اصولی رسانه ها و سلبریتی هایی جستجو کرد که بدون داشتن فهمی درست از اندیشه ها، مواضع و منطق انقلاب اسلامی که شکل دهنده سیاست های نظام است، به اظهار نظر در خصوص مسایل حساس و مناقشه برانگیز، می پردازند.

ایران همواره به حمایت از ارمنستان متهم می شود!

عکس سلفی نیکول پاشینیان در دیدار با ارامنه ایران، که در پشت سرش بنری با موضوع مناقشه قره باغ و در حمایت از شبه نظامیان غاصب قره باغ خودنمایی می کرد، با توجه به اینکه این دیدار در خاک کشور مسلمان ایران و با مجوز رسمی دستگاه دیپلماسی برگزار شده بود، کشور را طرفدار تفکر ارمنستان نمایاند.

هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس ایران در همین راستا گفت: “ایروان باید به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احترام بگذارد. براساس اصول کشور باید از مسلمانان مظلوم قره‌باغ دفاع کنیم. نباید به کسانی که مساجد مسلمانان در قره باغ را به اسطبل تبدیل کرده بودند اجازه چنین رفتاری آن هم در داخل ایران داده می شد”.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در پاسخ به سوال یک خبرگزاری در خصوص سفر نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان به تهران و حواشی بوجود آمده، اظهار داشت: حضور پاشینیان در باشگاه آرارات و دیدار با هم کیشان ایرانی خود امری نامعقول به نظر نمی‌رسد. اما بدون شک نصب چند بنر به زبان ارمنی در مورد مناقشه قره باغ در محل باشگاه فرهنگی و ورزشی آرارات، اقدامی خودسرانه و غیرقابل پذیرش بوده و به هیچ وجه مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران نیست.

موضع رهبر معظم انقلاب در شناسایی قره باغ بعنوان خاک اسلام، همچنین اقدام دستگاه دیپلماسی کشور از ابتدای مناقشه قره باغ مبنی بر دفاع از حاکمیت سرزمینی این کشور با برسمیت شناختن حق حاکمیت جمهوری آذربایجان و ایستادن در کنار مردم مسلمان قره باغ و آذربایجان با اعزام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مناطق جنگی حرکتی مبتنی بر منطق انقلاب اسلامی بوده است به گونه ای که مرز ایران با جمهوری قره باغ هرچند بیشتر از مرز ایران و ارمنستان است، اما این شبه نظامیان غاصب حق استفاده از این مرز را در طی این سی سال نداشته و از سوی جمهوری اسلامی بلوکه شده اند.

خوراک رسانه های تجزیه طلب و پانتورک جهت متهم سازی ایران به مسلمان کشی از کجا تامین می شود؟

آیت‌الله سیدحسن عاملی، سه سال قبل نسبت به مصاحبه روزنامه «شرق» با وزیر خودخوانده قره‌باغ واکنش نشان داد و گفت: «دولت قره‌باغ را هنوز کسی به رسمیت نشناخته که این روزنامه بخواهد با وزیرش مصاحبه کند. او با انتقاد از این مصاحبه با وزیر خارجه حکومت خودخوانده قره‌باغ، از اینکه روزنامه مذکور ادعاهای باطل مقامی جعلی را در دنیا مطرح کرده و در همین حد به آنها رسمیت داده، شدیدا معترض بوده و آن را محکوم می‌کنند.

بر همین اساس رهبر معظم انقلاب از منطقه قره باغ بعنوان خاک اسلام یاد کرده اند که طبیعتا دفاع از خاک اسلام فریضه‌ای واجب است. عالمان و آیات عظام فارغ از مرزهای جغرافیایی، به مسلمانان از منظر امتی واحد نگاه کرده و مردم و ملت مسلمان هم، همانند مدافعین حرم آل الله، حکم جهاد و دفاع مراجع تقلید را فارغ از زبان، فرهنگ و مرزهای جغرافیایی با جان ودل می پذیرند.

سرکوب رفتارهای غیرت مدارانه برخاسته از فرهنگ حسینی، مردم شیعه کشور را سرخورده می کند

روزنامه شرق و رسانه های همسو مانند انتخاب، همشهری و اعتماد با بی اعتنایی به مواضع اصولی رهبر انقلاب و دستگاه منفعل دیپلماسی، علیرغم تلاش های اسلامی _ انقلابی نظام و اتخاذ مواضع اصولی دستگاه وزارت خارجه وقت در به رسمیت نشناختن جمهوری خودخوانده آرتساخ (قره باغ) و حمایت از حق حاکمیت جمهوری آذربایجان، با دهن کجی به این موضع، به بیانیه سانسور شده توسط رسانه های بیگانه و تجزیه طلب که توسط ۴ تن از ائمه جمعه برای تبریک شهادت و آزادی خاک اسلام صادر شده حمله می کنند و آن را زمینه ساز تهییج گروه های جدایی طلب عنوان کرده و حتی به اعتراضات دیماه ۹۶ تعمیم می دهند که در صورت مواجه نشدن پاسخ درخور و اتخاذ تدابیر مناسب، مردم مسلمان و شیعه کشور را سرخورده می کند.

مطمئنا برای نظام اسلامی زیبنده نیست که متهم به ترک قاعده “نفی سبیل” شود! این قاعده از اصول اصیل فقه اسلامی بوده و هرگونه تسلط کافر بر مسلمان را ممنوع می‌کند. برای اثبات این اصل، به آیه ۱۴۱ سوره نساء استناد شده است. جایز نبودن ولایت غیرمسلمان بر مسلمان، ساقط شدن حق قصاص غیرمسلمان، جایز نبودن ازدواج غیرمسلمان با مسلمان و عدم ثبوت حق شفعه برای غیرمسلمان از مواردی است که به قاعده نفی سبیل استناد می‌شود. فلذا منطق علما و ائمه جمعه، برگرفته از منطق قرآن و اهل بیت است و مطمئنا، شان یک طلبه بالاتر از این است که اصول دیپلماسی غربی را سرلوحه خود قرار داده و روسیه یا آمریکا را کدخدای خود قرار داده و رفتار خود را برمبنای آن تنظیم کند.

منطق خودباختگی و اسلحه ای بنام سیمان

منطق روزنامه شرق و یاران رسانه ای اصلاح طلب ایشان، حرکت در خط کدخدایان و تئوریزه کردن خود تحقیری و خودباختگی است؛ این منطق تاکنون منجر به ریختن بتن در قلب رآکتور اتمی ایران و توقف چرخه اقتصاد کشور شده و در ادامه پیگیر ریختن بتن در قلب تپنده اسلام که همانا غیرت انقلابی علمای شیعه هست، می باشد. منطق شیعه و رهبری انقلاب در عصر حاضر، اقتدا به سرور و سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام بوده است اما اکنون عده ای با گرفتن مواضع غیر اصولی، چهره نظام را مخدوش کرده اند و با حمله به حامیان تفکر رهبری سعی در به انفعال کشاندن ایشان دارند.

خط مشی کشور را روزنامه شرق تعیین می کند یا رهبر انقلاب؟

با توجه به موفق شدن دومین کشور شیعه نشین جهان در عقب راندن کشور متخاصم از خاک اسلام در مخاصمه ای که به اعتقاد رهبری و وزارت خارجه و همچنین چندین قطعنامه سازمان ملل، جمهوری آذربایجان طرف مظلوم و مورد تجاوز آن عنوان شده است، باید از برخی روزنامه های معلوم الحال پرسید آیا مواضع جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است و ارمنستان طرف صاحب حق این مخاصمه است که تبریک پیروزی چند عالم اسلامی که حکم امامت جمعه از شخص اول نظام اسلامی دارند را شایسته توبیخ و تحدید و کنترل قلمداد می کنند؟ یا اینکه این رسانه ها خود را بالاتر از دستگاههای اجرایی و سیاستگذاران نظام دانسته و برای کشور خط مشی تعیین می کنند؟!