برگزاری نخستین مسابقه تایپوگرافی استانی ارسباران با موضوع «محرم تا فاطمیه»
برگزاری نخستین مسابقه تایپوگرافی استانی ارسباران با موضوع «محرم تا فاطمیه»

به گزارش بیداری آذربایجان، دبیر نخستین مسابقه تایپوگرافی ارسباران گفت: با همکاری انجمن هنرهای تجسمی، کانون بسیج هنرمندان، موسسه صبای هنر اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر، نخستین مسابقه تایپوگرافی استانی ارسباران با موضوع محرم تا فاطمیه برگزار می‌شود. حمید جبارزاده اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی(ع) و گرامیداشت ایام فاطمیه، نخستین مسابقه […]

به گزارش بیداری آذربایجان، دبیر نخستین مسابقه تایپوگرافی ارسباران گفت: با همکاری انجمن هنرهای تجسمی، کانون بسیج هنرمندان، موسسه صبای هنر اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر، نخستین مسابقه تایپوگرافی استانی ارسباران با موضوع محرم تا فاطمیه برگزار می‌شود.

حمید جبارزاده اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی(ع) و گرامیداشت ایام فاطمیه، نخستین مسابقه استانی تایپوگرافی ارسباران، در راستای گسترش و اشاعه فرهنگ عاشورایی و فاطمی به زبان گیرای هنر در سطح جامعه برگزار می‌شود.

وی گفت: هنر، گویاترین، رساترین و ملموس‌ترین زبان جهت بیان پیام هر موضوعی بوده و نمایانگر واقعی زیباترین و ظریفترین احساسات هنرمند است.

محرم تا فاطمیه

وی، ترویج و پرداخت هنرمندانه به شخصیت‌ والای اهل بیت(ع) و نیز معرفی دقیق، تاثیرگذار و روشن ابعاد وجودی اسوه‌هایی چون حضرت فاطمه الزهرا (س) و امام حسین(ع) در قالب هنر گرافیکی و ارتباط تصویری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

جبارزاده گفت: شرکت برای عموم گرافیست‌ها و هنرمندان استان، آزاد بوده و هیچ محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد؛ هر هنرمند حداکثر مجاز به ارسال پنج اثر بوده و آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره و رویداد هنری حائز رتبه برتر بوده باشد.

وی افزود: هنرمندان، آثار تایپوگرافی(طراحی حروف) خود را به همراه یک متن ساده در صورت لزوم در پایین طرح و در قالب پوستر طراحی کنند؛ البته عوامل تشکیل دهنده آن باید فقط طراحی حروف بوده و از عناصر بصری مانند تصویر و … پرهیز شده باشد.

وی گفت: هنرمندان در طراحی تایپوگرافی و پوستر می‌توانند به صورت تک رنگ و یا رنگی از محتوای فارسی و عربی اشعار دینی، آیات قرآنی و روایات مرتبط با موضوع مسابقه، کلید واژه‌های ائمه و رهبری در رابطه با محرم و فاطمیه، نام‌ها و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، امام حسین (ع)، شهدای دشت کربلا و… استفاده کنند.

دبیر نخستین مسابقه تایپوگرافی ارسباران افزود: آثار باید در فرمت JPEG با کیفیت ۳۰۰ dpi در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر به صورت افقی یا عمودی ارسال شود و آثاری که به صورت دستی اجرا شده باشد، مورد ارزیابی و داوری قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: هنرمندان می‌توانند آثار و مشخصات خود را از طریق پیام رسان‌های واتساپ و سروش به شماره ۰۹۹۱۴۱۸۰۳۱۷ و یا به نشانی الکترونیکی جشنواره به آدرس Anjomanht.ahar@gmail.com ارسال کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقه هشتم دی ماه سال‌جاری و اختتامیه و اعلام نتایج نیز در روز ۲۸ دی ماه، همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا (س) خواهد بود.