به گزارش بیداری آذربایجان به نقل از اخبار ملکان، رضا قاسمی در حاشیه این جلسه در گفتگویی گفت: طرح های الحاق این روستاها طی سال های ۹۱ و ۹۲ پس از موافقت فرماندار،شهردار و اعضای شورای شهر وقت، مراحل قانونی خود را طی و در وزارت کشور به تصویب رسیده ولی بخاطر وجود برخی ابهامات […]

به گزارش بیداری آذربایجان به نقل از اخبار ملکان، رضا قاسمی در حاشیه این جلسه در گفتگویی گفت: طرح های الحاق این روستاها طی سال های ۹۱ و ۹۲ پس از موافقت فرماندار،شهردار و اعضای شورای شهر وقت، مراحل قانونی خود را طی و در وزارت کشور به تصویب رسیده ولی بخاطر وجود برخی ابهامات و درخواست های اهالی این روستاها تاکنون اجرایی نشده است.

وی تسریع در اجرایی کردن الحاق این روستاها به محدوده شهری را با توجه به گذشت سالها از تصویب آن ضروری خواند و تصریح کرد:از طرفی این امر باعث توسعه شهرستان و همچنین در جهت توسعه همه جانبه این روستاها و به نفع ساکنین آنها می باشد.

وی اظهار کرد:با اجرای این طرح اهالی این روستاها از تمام مزایای شهرنشینی بهره مند شده و در خود روستاها نیز توسعه عمرانی و آبادانی بیشتر را شاهد خواهیم بود.

قاسمی با اشاره به وجود برخی ابهامات و درخواست های اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای عباس آباد گفت:برای شفاف سازی این موضوع علاوه بر تشکیل نشست تخصصی بین کارشناسان فنی و اعضای شورای عباس آباد در روزهای آتی، همچنین جلسه میز خدمت بعد از ماه رمضان با حضور فرماندار و سایر مسئولین ذیربط و در حضور مردم و اعضای شورا در مسجد جامع این روستا برگزار خواهد شد.

وی طرح ادامه خیابان ۲۴ متری عباس آباد را از مهمترین دغدغه های جمعی از اهالی و اعضای شورای اسلامی عباس آباد دانست و اظهار کرد:بنابر قول مساعد شهردار ملکان مقرر گردید طرح کم عرض کردن این خیابان در خود شهرستان حل و فصل گردد و موضوع در قالب ماده ۵ در شورای ترافیک شهرستان ملکان مطرح و ایرادات قانونی رفع گردد.

بخشدار مرکزی ملکان در پاسخ به آخرین اقدامات در خصوص الحاق روستای آغجه دیزج به شهر ملکان نیز گفت:این طرح نیز در کارگروه شهرستان به تصویب رسیده و هم اکنون در کارگروه استان مراحل قانونی خود را طی می کند.

رئیس شورای اسلامی روستای عباس آباد نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد:طرح الحاق این روستا به محدوده شهری در سال ۹۱ با موافقت شورای دوره سوم بطور مشروط انجام و در طرح تفصیلی شهر ملکان قرار گرفته ولی کد روستا حذف نشده است.

وی افزود:در این جلسه نیز طرح الحاق شرازول نهایی ولی طرح الحاق عباس آباد به بعد از بررسی ها و نشست های تخصصی موکول گردید.

احمد علی نژاد محاسبه کاربری با تعرفه دهیاری ها،پرداخت وام روستایی و صدور بیمه سلامت به مدت ۵ سال و اصلاح عقب کشی ها را از اهم شروط ۱۰ گانه دانست و گفت:مقرر گردید به منظور بررسی بیشتر جلسه ای با حضور اعضای شورای عباس باد و کارشناسان شهرداری و همچنین جلسه اهالی و مسئولین شهرستان در عباس آباد برگزار شود.