توقیف و ضبط شناسنامه حامد نجفی در ورزقان! / بسیج امکانات معادن برای رای آوری کاندیدای رقیب ! / همراهی مسئولان اجرایی منطقه با ناشران اخبار کذب !
توقیف و ضبط شناسنامه حامد نجفی در ورزقان! / بسیج امکانات معادن برای رای آوری کاندیدای رقیب ! / همراهی مسئولان اجرایی منطقه با ناشران اخبار کذب !

بیداری آذربایجان: منتخب مردم حوزه انتخابیه ورزقان و خاروانا در خصوص شائبه هایی که در خصوص آمار و ارقام انتخابات و میزان مشارکت غیرمعمول در این شهرستان وجود دارد در گفتگو با بیداری آذربایجان گفت: طبق آماری که از طرف فرمانداری ورزقان و منابع استانداری اعلام شده است، در سال ۹۸ شهرستان ورزقان در حدود […]

بیداری آذربایجان: منتخب مردم حوزه انتخابیه ورزقان و خاروانا در خصوص شائبه هایی که در خصوص آمار و ارقام انتخابات و میزان مشارکت غیرمعمول در این شهرستان وجود دارد در گفتگو با بیداری آذربایجان گفت: طبق آماری که از طرف فرمانداری ورزقان و منابع استانداری اعلام شده است، در سال ۹۸ شهرستان ورزقان در حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۹ هزار نفر آن حائز شرایط رای دادن هستند و در انتخاباتی که امسال برگزار شد، حدود ۴۱ هزار آراء صحیح به دست آمد و بدین ترتیب مشاهده می شود ظاهرا میزان مشارکت در این انتخابات ۱۰۵ درصد بوده است.

اللهوردی دهقانی در پاسخ به این سوال که چرا آمار مشارکت در این شهرستان نسبت به واجدین شرایط بالاتر است و در سال های گذشته وضعیت به چه صورت بوده و چه کسانی این اتفاقات را در رسانه ها بزرگ نمایی می کردند تا انتخابات ابطال شود، افزود: باتوجه به مافیایی که در ورزقان حاکم بوده و خصوصا به خاطر وجود معادن مختلف، و رانت بازیهایی که در آن ها صورت می گیرد، متاسفانه برخی از خبرنگارنماها و رسانه نماها که با این جریانهای مافیایی در ارتباط بوده و از آنها ارتزاق می کنند که اکثرشان مشخص هستند و در صورت لزوم می توان از آنها اسم برد، وجود برخی افراد نفوذی در این رسانه ها باعث می شود خبرهای کذب و جعلی و مایوس کننده را بازتاب داده و به شعور مردم نیز توهین کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس نهم ادامه داد: اگر نگاهی به آمار انتخابات سال ۹۴ بیاندازیم، شهرستان ورزقان در این سال ۴۵ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت داشت که ۳۱ هزار نفر آن حائز شرایط رای دادن بودند و آراء خارج شده از صندوق ها حدود ۵۰ هزار رای بود و به عبارتی میزان مشارکت ۱۷۰ درصدی را نشان می داد، در صورتی که رقم میزان مشارکت امسال به ۱۰۵ درصد کاهش یافت! و یعنی انتخابات به مراتب سالمتری را شاهد بودیم! حال باید از رسانه هایی که دایه مهربان تر از مادر شده اند پرسید که در آن سال کجا بودند؟

وی افزود: درانتخابات اخیر مشاهده می کنیم تعداد نفرات واجد شرایط در حوزه ورزقان و خاروانا ۸ هزار نفر رشد داشته و از طرف دیگر آراء اخذ شده ۸ هزار نفر کمتر از دوره قبلی بوده است. بنابراین می توان گفت در مجموع ۱۶ هزار کاهش رای وجود داشته و این تفاوت رقم نشان دهنده آن است که انتخابات امسال ، سالم ترین انتخابات دوره های اخیر بوده است.

منتخب مردم ورزقان و خاروانا برای مجلس یازدهم با اشاره به تشویش گسترده اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب در مورد انتخابات این حوزه انتخابیه توسط برخی رسانه ها گفت: مشخص نیست آن دسته از رسانه نماها و جیره خوارانی که اخبار کذبی نظیر مشارکت ۸۰۰ درصدی را به صورت گسترده منتشر کرده و موجبات فریب افکار عمومی را فراهم کرده اند ، با چه حسابی این آمار ناصحیح را نشر داده اند و جا دارد مراجع قضایی به این مسئله ورود کرده و در دادگاه صالحه به این موارد رسیدگی کنند.

اللهوردی دهقانی درخصوص شائبه مشارکت بیش از ۱۰۰ درصدی در این حوزه انتخابیه ادامه داد: مساله دیگر این است که در منطقه ورزقان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر کارمند، کارشناس و کارگر مشغول کار هستند و اگر این تعداد را به حائزین شرایط دادن رای اضافه کنیم، چندین هزار نفر به این آمار اضافه می شود و اگر بر فرض مثال نصف این تعداد هیچ مشارکتی نداشته باشند، باز هم نزدیک ۳ هزار نفر از میان آنها شرکت کننده وجود خواهد داشت و طبیعتا به خاطر برخی مسائل همچون موقعیت های شغلی و حساسیت هایی که نسبت به منطقه وجود دارد این امر صورت پذیرفته و به خاطر تغییر و تعیین سرنوشت منطقه، در انتخاب مشارکت خواهند داشت به همین علت هم تعداد مشارکت کنندگان بیشتر از افراد واجد شرایط است و اگر بدین صورت لحاظ شود مطمئنا درصد مشارکت پایین تر از ۱۰۰ خواهد بود.

وی همچنین گفت: از طرفی دیگر عده ای از ساکنین این منطقه فصلی بوده و در چنین مواقعی از شهرستان های مجاور همچون تبریز و اهر به شهرستان وارد شده و در انتخابات مشارکت می نمایند که حدود ۴ هزار نفر هم به این صورت به آرا اضافه می شود. ضمن اینکه کاندیداهای محترم شرکت کننده نیز آشناها و اطرافیان خود را دعوت نموده و آنها را نیز مشارکت می دهند که به این ترتیب این آمار بالا صورت می پذیرد؛ کما اینکه این رویه در شهرهای بزرگ هم اتفاق می افتد منتهی چون جمعیت این شهرها زیاد بوده و میزان مشارکت پایین تر است تاثیر چندانی ندارد اما با توجه به اینکه انتخابات منطقه ورزقان نسبت به موقعیتش از حساسیت بالایی برخوردار بوده و علاوه بر آن کمترین تعداد حائز شرایط رای گیری در استان را دارد، پس در چنین مواقعی حرف و حدیث های بسیاری بوجود آمده و کسانی که منافع خود را در معرض خطر احساس می کنند، حتی درصدد رایزنی و فضاسازی برای ابطال انتخابات برمی آیند!

دهقانی افزود: چنانچه ۳۹ هزار واجد شرایط رای گیری و ۳ هزار نفر از کارکنان معادن منطقه و ۴ هزار نفر از ساکنان فصلی منطقه یعنی در مجموع ۴۶ هزار واجد شرایط را برای انتخابات سال جاری در نظر بگیریم، با توجه به ۴۱ هزار رای اخذ شده، میزان مشارکت حقیقی، چیزی نزدیک به ۹۰ درصد خواهد بود که هیچ حرف و حدیثی در آن وجود ندارد!

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس نهم ادامه داد: چنانچه ذکر شد آمار حقیقی میزان مشارکت در انتخابات شهرستان ورزقان برای مسئولین اجرایی منطقه کاملا شفاف و مشخص است اما چون کاندیدای مورد حمایت آنها نتوانسته است به مجلس راه پیدا کند، با سکوت خود به این شایعات دامن زده و ناشران اخبار کذب را همراهی کرده اند.

منتخب مردم ورزقان و خاروانا برای مجلس یازدهم افزود: خوشبختانه شورای نگهبان آگاهانه و با بصیرت به این مسائل ورود کرده و ضمن ناکام گذاشتن متخلفان، چهره این گونه افراد را برای مردم آشکارتر کرد. البته انشاالله بنده به عنوان نماینده قانونی مردم این مسائل را پیگیری کرده و منتشر کنندگان اکاذیب بازخواست خواهند شد.

اللهوردی دهقانی در خصوص کم و کیف تخلفات در انتخابات اخیر و نقش معادن منطقه در انتخابات اظهارداشت: حقیقتا این معادن با تمام توان هم در زمینه استخدام، هم در استفاده از امکانات و هم در حمایت سیاسی در اختیار کاندیدای رقیب بودند . به عنوان مثال آقای پورحمداله معاون فرهنگی باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون که یک روحانی است، با لباس شخصی در کمال ناباوری در میان بانوان حاضر شده و همراه با خانم مقدس زاده شوی انتخاباتی راه انداخته بودند که چنین حرکاتی به واقع دون شان روحانیت است و یا اینکه باشگاه مس سونگون به ستاد انتخاباتی کاندیدای رقیب تبدیل شده بود تا جایی که شناسنامه آقای حامد نجفی مدیرعامل باشگاه مس سونگون و تعدادی از شناسنامه هایی که برای رای گیری به روستای گویجه سلطان فرستاده شده بود، توسط ناظرین انتخابات بدون حضور خود او ضبط و صورت جلسه شده است.

وی در پایان گفت: در این انتخابات از سوی کاندیدای رقیب تخلفات عدیده ای صورت پذیرفته است که بنده صلاح نمی دانم همه آنها را رسانه ای کنم و تنها به این مورد اشاره می کنم که آن ها تمام توان خود را به کار گرفتند تا به هر نحو ممکن رای بیاورند و خوشبختانه مردم ورزقان اراده خود را تحمیل و حماسه ای دیگر در تاریخ آفریدند چراکه این مردم از دیار مردانی بزرگ همچون ستارخان و علامه جعفری و شهید ذاکر حیدری هستند و هیچ گاه زیر بار ظلم نرفته و هر موقع احساس تکلیف کرده اند در مقابل ظالم ایستاده و او را ادب می نمایند.